Endelig Spotify på Squeezebox - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 240
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er pr dags dato kun Touch og Radio som er støttet av offisiell Spotify plugin til Squeezeserver. De andre fungerer fint via tredjeparts plugin.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da squeezebox fikk støtte for Spotify gikk jeg til innkjøp av 4 Squeezebox Radio og en squeezebox touch.

Plan er og bruke dette bare til Spotify og uten noen PC på. Men til nå har følelsen vært litt blandet.

Har ofte problemer med og komme meg inn på spotify. Når jeg velger Spotify fra menyen, står spilleren bare og "tenker", og spotify åpner seg aldri. Det er ofte vanskelig og få styrt dette fra telefonen. Når jeg velger Spotify fra Squeeze Commander står det ofte "Please wait" i langt tid før det kommer "Invalid response from server". Noen ganger fungerer det, men som regel ganske tregt.

Så fant jeg ut at får 2 månder gratis wimp, så jeg tenkte at jeg skulle teste ut dette, og wimp fungerer slik jeg vil at Spotify skal fungerer. Lynkjapt, alt åpner seg umiddelbart osv, ingenting henger, ingen problemer.

Så det jeg lurer på, dere som har hatt squeezebox en stund. Har wimp alltid fungert så bra på squeezebox eller er det håp om at spotify opplevelsen blir bedre etterhvert?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vanskelig å sette opp Touch som en server med Wimp og Spotify?

Kan man da feks koble til en hvilken som helst minneplugg eller eksterdisk med flac/mp3 og så vil man kunne spille dette via touch?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg koblet til en ekstern harddisk...og så ordnet alt seg av seg selv..lett som en plett.. Spotify fungerer også greit. Når det gjelder telefon som fjernkontrolo - Slet med gratisversjonenene på android marketplace - de skulle stadig reconnect, men betalversjonen squeeze commander fungerer flott..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Da squeezebox fikk støtte for Spotify gikk jeg til innkjøp av 4 Squeezebox Radio og en squeezebox touch.

Plan er og bruke dette bare til Spotify og uten noen PC på. Men til nå har følelsen vært litt blandet.

Har ofte problemer med og komme meg inn på spotify. Når jeg velger Spotify fra menyen, står spilleren bare og "tenker", og spotify åpner seg aldri. Det er ofte vanskelig og få styrt dette fra telefonen. Når jeg velger Spotify fra Squeeze Commander står det ofte "Please wait" i langt tid før det kommer "Invalid response from server". Noen ganger fungerer det, men som regel ganske tregt.

Så fant jeg ut at får 2 månder gratis wimp, så jeg tenkte at jeg skulle teste ut dette, og wimp fungerer slik jeg vil at Spotify skal fungerer. Lynkjapt, alt åpner seg umiddelbart osv, ingenting henger, ingen problemer.

Så det jeg lurer på, dere som har hatt squeezebox en stund. Har wimp alltid fungert så bra på squeezebox eller er det håp om at spotify opplevelsen blir bedre etterhvert?
    Lest på Logitech sine wikisider at man ikke burde koble til mer enn to andre SB, når man kjører SBserver på touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelltore
    jeg koblet til en ekstern harddisk...og så ordnet alt seg av seg selv..lett som en plett.. Spotify fungerer også greit. Når det gjelder telefon som fjernkontrolo - Slet med gratisversjonenene på android marketplace - de skulle stadig reconnect, men betalversjonen squeeze commander fungerer flott..

hmmm.. skrøyt kanskje litt tidlig her. USB harddisken har jukset litt. Mistet kontakten og alt måtte oppdateres (ca. 120 G musikk). Er litt ustabil nå. Er det flere som sliter med dette?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Lest på Logitech sine wikisider at man ikke burde koble til mer enn to andre SB, når man kjører SBserver på touch.
    Er ny til squeezebox så litt usikker på hva dette betyr.

Er det touch som er problemet? Kan man bare eie 3 squeezeboxer eller kan man bare ha spotify lagt inn på 3 squeezeboxer eller kan man bare bruke 3 squeezeboxer av gangen med Spotify.

SBserver er det ikke det man kjører på pcen? Jeg kjører ingenting på PCen, men bruker spotify direkte fra touch og hver radio.

Problemene jeg opplever er at squeezebox av og til har problemer med og koble til spotify og at når det fungerer så er det tregt og få opp spillelister osv. Dette problemet har jeg om jeg har 1 eller alle squeezeboxene på.

Men i dag skjedde det en forandring. Uten at jeg har oppdatert squeezeboxene, mobilen eller ruterene, virker det som at problemet med og koble seg til spotify er borte. Menyene er også blitt raskere. Selv om det ikke er like raskt som wimp. 2-4 sek venting på menyer/lister mens wimp kommer umiddelbart.

Men når spotify først virker, noe det har gjort hele det siste døgnet, er det ingen problem og spille forskjellige sanger på alle spillerene eller spille 1 sang på alle. Problemet med og koble seg til spotify har kommet og gå litt, men menyene har ikke vært så kjapt før.

En annen forskjell jeg merker på Sotify/Wimp er at når jeg spiller samme sang i alle spillerene virker det som om touch er 1/10 dels sek foran radio spillerene. Radioene erl helt i sync Med wimp er touch og radio spillerene helt i sync.

Har du link til siden du snakket om, der man kan lese om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setting Up Squeezebox Touch Server - SqueezeboxWiki

Problemet er vel kapasiteten til Touch, uten at jeg har sett noe mer på det.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som opplever enormt mye lag på nyeste versjon av IPeng til iPhone ? Mulig det er Spotfiy som er problemet men her tar det opptil 1 min før musikken starter, tar også lang tid å bytte låt. Lampen på SB Duet lyser skarpt hvitt som indikerer en stream men det er null lyd. Streaming rett fra pc går uten forsinkelser, har heller ingen annen datatraffikk på nettet mens jeg venter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Er ny til squeezebox så litt usikker på hva dette betyr.

Er det touch som er problemet? Kan man bare eie 3 squeezeboxer eller kan man bare ha spotify lagt inn på 3 squeezeboxer eller kan man bare bruke 3 squeezeboxer av gangen med Spotify.

SBserver er det ikke det man kjører på pcen? Jeg kjører ingenting på PCen, men bruker spotify direkte fra touch og hver radio.

Problemene jeg opplever er at squeezebox av og til har problemer med og koble til spotify og at når det fungerer så er det tregt og få opp spillelister osv. Dette problemet har jeg om jeg har 1 eller alle squeezeboxene på.

Men i dag skjedde det en forandring. Uten at jeg har oppdatert squeezeboxene, mobilen eller ruterene, virker det som at problemet med og koble seg til spotify er borte. Menyene er også blitt raskere. Selv om det ikke er like raskt som wimp. 2-4 sek venting på menyer/lister mens wimp kommer umiddelbart.

Men når spotify først virker, noe det har gjort hele det siste døgnet, er det ingen problem og spille forskjellige sanger på alle spillerene eller spille 1 sang på alle. Problemet med og koble seg til spotify har kommet og gå litt, men menyene har ikke vært så kjapt før.

En annen forskjell jeg merker på Sotify/Wimp er at når jeg spiller samme sang i alle spillerene virker det som om touch er 1/10 dels sek foran radio spillerene. Radioene erl helt i sync Med wimp er touch og radio spillerene helt i sync.

Har du link til siden du snakket om, der man kan lese om dette?
    Jeg har en touch og 3 radioer som jeg kjører mot en WHS(Windows Home Server). De gangene jeg har hatt trøbbel har jeg restartet WHS og da fungerer alt perfekt. Spotify er jo bare genialt når man kan kjøre den på alle enhetene samtidig De forsinkelsene jeg har regner jeg henger sammen med en litt treg nettforbindelse.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    lurer på om noen har det samme problemet?

har lagt inn den offisielle spotify plugin'en ,nyeste serveren, allt er vel det nyeste både på controlleren og pc'en jeg bruker for squeezeboxen..

får koblet meg opp til spotify, alle sanger og playlister vises, bilder av cover og allt slikt, men når jeg skal prøve å spille av.. får jeg dette:

"problem:kan ikke spille av filtype for spotify"

noen tips, er det noen innstillinger jeg har glemt?
    EDIT: Oppdaterte pluginen og der virket det!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Duet
    Squeezeserver på server med 3rd party plugin
    SqueezePad på iPad

funke så ei kula! :wink:

Jeg tror jeg tar tilfart og trykker *liker* på den komboen!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SqueezePad ja!? Hvorfor har jeg ikke testet den

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli passelig forsynt av både Squeezebox Server, Duet og Ipeng. Går aldri en dag uten problemer og da er det i 99% av tilfellene at det er loss of connection i en ene eller andre enden. Oftest er det Iphone 4 (Ipeng) som mister kontakten under streaming selv om den har hele nettverket for seg selv, så henger Duet'en seg opp på lysende hvitt og må resartes. På toppen av det hele kræsjer SBS en gang iblant, altså en smørje med ustabile programmer som kan gi deg grå hår lenge før tiden. Har siste versjon av alle men merket spesiellt mye problemer etter å ha oppdatert Iphone til versjon 4.3.
    Håper det er flere som sliter så det går an å finne svar på dette.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt noe problem, har 3 kompiser som også har squeezebox oppsett, ikke noe store problemer der.

Vil tippe det er nettverket eller pcn som du squeeze server på!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg har også opplevd problemer i ny og ne, men stort sett kun hvis jeg har oppgradert SqueezeServer eller Spotify-plugin. Som regel retter det seg opp når jeg stopper og starter Squeezeserver- og spotifyd-servicene.

Men jeg har selvsagt tatt i bruk SqueezePad, og må si det er en ny verden. Anbefales på det sterkeste.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Aldri hatt noe problem, har 3 kompiser som også har squeezebox oppsett, ikke noe store problemer der.

Vil tippe det er nettverket eller pcn som du squeeze server på!
    Er som regel mobilen som kutter ut, dette kan skje med 2-5 min mellomrom og noen ganger tar det noe tid før den finner igjen serveren selv om den står å spiller. PC'en fortsetter bare å spille og jeg kan styre musikken derfra, hadde ikke dette problemet med min 1 gen Iphone og eldre versjoner av Ipeng og SBS.
    Må også nevne at jeg har koblet en ny Zyxel router til Altibox-sentralen siden sistnevnte ikke fungerte sammen med SB verken under oppsett eller til streaming. Kan være at det er den som sørger for dropp i tilkoblingen på noen måten.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer med høylytt banning er det oppe å går .

Sitter nå og kjører spotify på hifien med Ipad2 som remote. Dette er utroligt kult .

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens dumt spm men kan jeg styre spotify på min duet via sb controller? Eller må jeg også ha en app til telefonen eller eventuelt bruke en pc? Har forøvrig squeezebox servereren på en windows home server, vil dette by på problemer?

EDITH:

Fikk det til på første forsøk, så var visst ikke allverdensstørste problem

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spm..

Har lyst til å kjøpe en SB Touch, men lurer på en ting.

Man må ha Spotify Premium, men må man ha datamaskinen på for å kunne spille av musikken? Eller er det et helt eget Spotify interface på Touchen?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •