Ønsker litt assistanse til kjøp av mediaspiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Oppdaterer firmware nå, filkopiering over nett går urimelig tregt.

Har feilsøkt en del, og hastigheten har ikke noe med Tvixen å gjøre, men derimot med selve hjemmenettverket.

Jeg bruker en overføringsløsning via strømnettet, fabrikatet heter Devolo. Dette har vært svært hurtig før, men så slo det meg at det nyinstallerte overspenningsvernet i huset kunne være en årsak ettersom jeg kun klarer å presse ut 16Mbps mot en teoretisk hastighet på 200. Den trådløse routeren henger også på denne løsningen.

Ganske riktig, dette er bekreftet av produsenten (Devolo) at det spiller dårlig hvis det spiller i det hele tatt.

Jaja... Da blir det å koble til mer disk via USB nede i stua, så får heller NAS vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WD TV Live vs WD TV Live Plus

Merk:

Vær oppmerksom om at det finnes flere mediaspillere ifra WD. Selv har jeg en WD TV Live og er veldig fornøyd! Det eneste som mangler er full støtte for wmv/asf-filer, samt at den ikke kan lese DVD-menyer. Spiller du av en DVD som .ISO, så kan den kun spille av "main feature" og kun det.

Derimot finnes det nå en WD TV Live Plus, som ser ut til å støtte DVD fullt ut:
    WD TV Overview

Mediaspilleren fra WD er forøvrig helt konge, rask, lydløs, liten, takler MKV med innebygde undertekster, eller vedlagte tekster i egen fil. Ikke så fancy gui som på f.eks XBMC/Boxee, der en heter ned ting ifra IMDB og slikt, men...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Har feilsøkt en del, og hastigheten har ikke noe med Tvixen å gjøre, men derimot med selve hjemmenettverket.

Jeg bruker en overføringsløsning via strømnettet, fabrikatet heter Devolo. Dette har vært svært hurtig før, men så slo det meg at det nyinstallerte overspenningsvernet i huset kunne være en årsak ettersom jeg kun klarer å presse ut 16Mbps mot en teoretisk hastighet på 200. Den trådløse routeren henger også på denne løsningen.

Ganske riktig, dette er bekreftet av produsenten (Devolo) at det spiller dårlig hvis det spiller i det hele tatt.

Jaja... Da blir det å koble til mer disk via USB nede i stua, så får heller NAS vente.
    En bekjent har 4 tvixer som er koblet opp til NAS og kjører alt knirkefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    En bekjent har 4 tvixer som er koblet opp til NAS og kjører alt knirkefritt.
    Bruker han ethernet over strømnettet, type dlan eller homeplug? Er det overspenningsvern i sikringsskapet hans? I så fall vil jeg gjerne vite hvordan han kommer rundt dette.

Ellers så har jeg forelsket meg i en slik en:

Data Robotics, Inc. | Drobo FS

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •