AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 504
    Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller

AC Ryan Playon!HD Mini (ACR-PV73200) - Full HD (1080p) Media Spiller.
    Spiller blant annet : MKV/TS/TP/M2TS/MPG/MP4/MOV/VOB/ISO/BD ISO/IFO/DAT og mye mer

Noen spesifikasjoner :
    • Helt Lydløs
    • HDMI opp til 1080p
    • UPnP Media Streaming
    • Internet Radio
    • Internet Feeds
    • Foto Slideshows
    • Jukebox (Yamj - Yet another movie jukebox)
    • NAS Funksjonalitet - (tilkoblet lagringsmedia som f.eks Ekstern USB HDD kan deles i ditt hjemme nettverk)
    • Fortløpende og spennede utvikling av Firmwares.

Se alle spesifikasjoner her : Playon!HD Mini

Samt noen Reviews som nylig er kommet:
    Tweak Danmark - Score 92% - Review
    Hwt Danmark - Review
    Gamereactor - Score 9/10

Denne tråden er lagt opp for alle som har spørsmål om Playon!HD Mini eller ønsker mer info rundt denne spilleren.
    (I noen tilfeller kan det ta litt tid for svar, men om ønskelig kan også spørsmål postes på AC Ryan`s Support Forum).

OBS! BitTorrent på nyere Firmware for Playon Mini er tatt ut grunnet kompabilitets problemer med SDK3 og at ikke Mini har intern lagring.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[BETA] Firmware r4107 for PV73200

Her er litt info og linker for dem som ønsker å installere siste BETA Firmware eller bare lese om endringene som er gjort i denne

Firmware Version: r4107
    Type of Firmware: BETA
    Model: PV73200 - Playon!HD MINI

Link for nedlasting av Beta Fw : BETA Firmware r4107

Link for YAMJ (Jukebox) setup v1.0 : YAMJ Installer
    Har også lagt ved en PDF med en enkel bruker veiledning for oppsett av Jukebox.

Nytt i denne BETA Fw er:

* GUI er endret (foreløpig kun hoved menyer slik at vi kan se hvordan det vil se ut når den endelige FW er ute)
    * Støtte for ThumbGen for de som ønsker å bruke det.

I tillegg er det laget en installasjons fil for YAMJ (Jukebox) for å gjøre det enklere å sette opp dette

Noen screenshots fra den nye GUI :

Browser Meny

YAMJ Jukebox Meny

Torrent Meny

Om ønskelig kan dere se flere screenshots og beskrivelser for denne Firmware
    på vår support side : [BETA] PV73100 r4107 firmware **POHD-MINI**

Håper denne type info kommer til nytte for dere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne ser veldig spennende ut!

Hvor stor oppløsning klarer den over trådløst nett uten å hakke?
    Har en Alle elsker Raymond serie som jeg har lagt på harddisk i mkv format, lagret fra dvd'er. Disse er ca 1 gb per stk (ca 25 minutter)

Vil dette hakke trådløst? Kan opplyse om at jeg dessverre bare har 54 mps-router..

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så inne på support siden at på filmer så kommer det opp bilde av cover hvis man lagrer bilde fil med navnet: folder.jpg

Fungerer dette musikk-album også?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Eirik84

Angående ditt spørsmål vedr trådløs og oppløsning etc, kan være litt vrient å svare 100% korrekt på Da det kommer an på hvordan ditt hjemme nettverk er satt opp samt hvor god dekning du har via det trådløse osv. Ut fra det du skriver om at dette er 1GB MKV fil 25min. regner jeg med at det går fint uten at det skal hakke.
    Jeg har selv testet med diverse filer bl.a 1,5GB MKV 44min 720P streamet fra min PC uten noen antydning til hakking eller delay Har også testet med 5-8GB ISO (DVD) og BD ISO med forskjellige lyd format også uten antydning til hakking.

Det beste er så klart å enten kjøre veldig "tunge" filer fra en USB disk, kablet LAN eller evt. kjøpe den modellen som heter Playon!HD ( ikke mini ) som har innebygget HDD enten 500Gb|1TB|1,5TB - Denne er noe større enn Mini pga 3,5" innebygget disk, men har da intern lagring samt at den vil fungere som NAS i ditt nettverk slik at du kan laste inn alle media filer du har til denne og ha tilgang til disken fra pc / PC`er i ditt nettverk.

Håper dette informerte deg litt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hei Eirik84

Angående ditt spørsmål vedr trådløs og oppløsning etc, kan være litt vrient å svare 100% korrekt på Da det kommer an på hvordan ditt hjemme nettverk er satt opp samt hvor god dekning du har via det trådløse osv. Ut fra det du skriver om at dette er 1GB MKV fil 25min. regner jeg med at det går fint uten at det skal hakke.
    Jeg har selv testet med diverse filer bl.a 1,5GB MKV 44min 720P streamet fra min PC uten noen antydning til hakking eller delay Har også testet med 5-8GB ISO (DVD) og BD ISO med forskjellige lyd format også uten antydning til hakking.

Det beste er så klart å enten kjøre veldig "tunge" filer fra en USB disk, kablet LAN eller evt. kjøpe den modellen som heter Playon!HD ( ikke mini ) som har innebygget HDD enten 500Gb|1TB|1,5TB - Denne er noe større enn Mini pga 3,5" innebygget disk, men har da intern lagring samt at den vil fungere som NAS i ditt nettverk slik at du kan laste inn alle media filer du har til denne og ha tilgang til disken fra pc / PC`er i ditt nettverk.

Håper dette informerte deg litt
    Takker for svar

På de mkv-filene så er det undertekster, støtter mini'en at man kan velge blant undertekster lagret slik?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående bilde av cover arts og slikt.

Dette kan gjøres på flere forskjellige måter, om du bare ønsker å et eget bilde som vises i mappe kan du bare legge bilde filen inn i mappen med Video eller Audio filer og den vises da i Browser menyen når en evt mappe er markert.

Annen funksjon er : YAMJ Jukebox ( Dette er kun for Video) Ved å bruke YAMJ kan du generere et biblotek hvor alle cover på filmene vises og du kan bla / sortere filmer på årstall, rangering, nye osv. Velger du et cover så kommer det opp et større bilde av coveret med kort beskrivelse av film, fil format, lyd etc. og da er det bare å trykke play på fjernkontrollen for å se den filmen. Har lastet opp noe screenshot her slik at du kan se ca hvordan det kan se ut med Jukebox : http://avforum.no/gallery/files/5/1/...Jukebox1-1.jpg og http://avforum.no/gallery/files/5/1/...eboxiceage.jpg

Den tredje muligheten er ny nå i vår siste BETA Firmware - Her har vi lagt inn muligheten til å bruke en 3dje parts funksjon på forespørsel fra mange brukere som ønsket dette . ThumbGen - Denne er slik du beskriver med å legge inn bildefil som heter "Folder" og " 0001" i film mappen. Har også lastet opp 2 bilder av denne :
    http://avforum.no/gallery/files/5/1/3/4/0/Sample.jpg og http://avforum.no/gallery/files/5/1/3/4/0/Sample2.jpg

Har desverre ikke rukket å teste dette så mye enda da BETA var lagt ut i går, men det lille jeg har testet ser bra ut. ( Litt mer manuell jobb med denne enn å bruke YAMJ spesielt om du har mange foldere du vil ha bilder i, men på en annen side er det visuelle meget bra. )

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for svar

På de mkv-filene så er det undertekster, støtter mini'en at man kan velge blant undertekster lagret slik?
    Jepp Mini Støtter forskjellige undertekster også som - SRT, SMI, SSA, IDX/SUB, SUB. Ved enkelte Undertekst filer kan du også øke og forminske text, samt om det skulle være forskyvninger mellom Video og text fil kan det legges inn Delay etc for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Mini Støtter forskjellige undertekster også som - SRT, SMI, SSA, IDX/SUB, SUB. Ved enkelte Undertekst filer kan du også øke og forminske text, samt om det skulle være forskyvninger mellom Video og text fil kan det legges inn Delay etc for dette.
    Underteksten ligger ikke som en egen fil, men kan velges under video-menyen når jeg spiller de av i feks VLC Media Player på pcen.
    Du mener dette skal fungere på disse spillerne?

Er det noen forskjell i avspillingskvaliteten på den "vanlige" og mini utgaven?
    Eller er forskjellen på de to kun at den "vanlige" har mulighet for innebygget harddisk?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underteksten ligger ikke som en egen fil, men kan velges under video-menyen når jeg spiller de av i feks VLC Media Player på pcen.
    Du mener dette skal fungere på disse spillerne?

Er det noen forskjell i avspillingskvaliteten på den "vanlige" og mini utgaven?
    Eller er forskjellen på de to kun at den "vanlige" har mulighet for innebygget harddisk?
    Ahh ok Da velger du bare subtitle med subtitle knappen på fjernkontrollen som en vanlig DVD.

Nei det er ingen kvalitets forskjell ved avspilling på dem, begge kan kjøre Full HD 1080p, og tar nesten alle typer medie filer.
    Hoved forskjellen er at Playon!HD har mulighet for intern HDD, Minne kort leser, USB A & B (Kan brukes som en extern Hardisk via USB), Innspilling fra Internet Radio til intern HDD (Pr i dag- dette vil nok komme på senere FW for Mini også der du kan velge om du vil lagre innspillinger på USB enhet i stedet )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh ok Da velger du bare subtitle med subtitle knappen på fjernkontrollen som en vanlig DVD.

Nei det er ingen kvalitets forskjell ved avspilling på dem, begge kan kjøre Full HD 1080p, og tar nesten alle typer medie filer.
    Hoved forskjellen er at Playon!HD har mulighet for intern HDD, Minne kort leser, USB A & B (Kan brukes som en extern Hardisk via USB), Innspilling fra Internet Radio til intern HDD (Pr i dag- dette vil nok komme på senere FW for Mini også der du kan velge om du vil lagre innspillinger på USB enhet i stedet )
    Høres veldig bra ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge info på Komplett sine hjemmesider støtter mini'en kun stereo-lyd, men ifølge Playon sine hjemmesider står det at den støtter diverse surroundformater:
    - Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
    - Dolby Digital Plus (passthrough)
    - DTS (passthrough & downmix to stereo)
    - DTS-HD Master Audio (passthrough core stream & downmix to stereo)
    - FLAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)

Det stemmer vel da at den støtter disse formatene nevnt over?
    Kan den sende dette ut både via optisk og hdmi ?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge info på Komplett sine hjemmesider støtter mini'en kun stereo-lyd, men ifølge Playon sine hjemmesider står det at den støtter diverse surroundformater:
    - Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
    - Dolby Digital Plus (passthrough)
    - DTS (passthrough & downmix to stereo)
    - DTS-HD Master Audio (passthrough core stream & downmix to stereo)
    - FLAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)

Det stemmer vel da at den støtter disse formatene nevnt over?
    Kan den sende dette ut både via optisk og hdmi ?
    Takk for tipset - der er nok feil info på Komplett sin side Jeg skal få gitt beskjed om dette til Cnet som styrer all slik info.

Det du leser på PlayonHD siden er riktig
    Den sender også ut lyden via både HDMI og Optisk. Hvilken utgang du bruker velger du i menyen "Setup" og "Audio"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset - der er nok feil info på Komplett sin side Jeg skal få gitt beskjed om dette til Cnet som styrer all slik info.

Det du leser på PlayonHD siden er riktig
    Den sender også ut lyden via både HDMI og Optisk. Hvilken utgang du bruker velger du i menyen "Setup" og "Audio"
    Dette høres veldig bra ut.

Klarer ikke se noen negative sider ved denne mini'en jeg
    Helt vifteløs er jo også genialt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med passthrough av Dolby TrueHD ?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva med passthrough av Dolby TrueHD ?
    Hei,

Når det gjelder passthrough av Dolby True HD, så er dette noe vi jobber med og kommer snart med en release date for dette.

Skal nok poste det her så snart jeg får en bekreftet dato her

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan denne er med tanke på "brukervenlighet" for å bla seg frem til filmer når en kobler til nettverkshd? Tanken var å kjøre med to bokser, en på stue og en i kino, koblet opp mot samme nettverksdisk.
    Har 3 små som gjerne skulle fått til dette på egenhånd.......

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Format

Støtter denne X.264 og MKV 1080P filmer? HD lyd?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en av hver av disse boksene, har hatt dem side i fjor, og synes de virker utmerket. Stor fjernkontroll med direktetilgang til mange funksjoner. Kjappe til å starte og ta i bruk. Gleder meg til den dagen jeg gidder å legge inn cover art..

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RfR
    Noen som vet hvordan denne er med tanke på "brukervenlighet" for å bla seg frem til filmer når en kobler til nettverkshd? Tanken var å kjøre med to bokser, en på stue og en i kino, koblet opp mot samme nettverksdisk.
    Har 3 små som gjerne skulle fått til dette på egenhånd.......
    Heisan, beklager litt sent svar her. Er på tjeneste reise fram til den 20/6 så det kan hende det drøyer med svar her noen ganger

Ang, brukervennligheten : Det kommer litt an på hvordan du ønsker å legge opp dette og hvilke type film info/cover arts etc du vil bruke.
    Vi har 2 muligheter her : YAMJ Jukebox - her kan du for exemplel ha alle barne filmer i en mappe på nettverksdisken og om du har installert FW med støtte for YAMJ og setter dette opp til å scanne den mappe så kan du få laget en cover art meny med bare barnefilmer. Her er link til tråden hvor jeg har lagt vedlegg for oppsett med yamj og linker for nedlasting av yamj installer : http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1472454

(Du kan lage så mange index filer for jukebox som du vill på samme Disk etc. Og ved bruk av Yamj, kan du sortere filmer på årstall, type osv. evt bla igjennom 10 filmer av gangen hvor du ser cover på filmene)

Andre mulighet er Thumbgen - dette er noe vi nylig har lagt inn støtte for i siste Beta FW da det er en del som ønsket dette. Her må du bruke applikasjonen Thumbgen for å generere bilder for ønsket film og disse må da legges i mappen der du har filmen. (Da en mappe pr film). Det er litt mer arbeid med å sette dette opp, men utseende messig blir bilde, film info veldig fint Har ikke fått testet thumbgen så mye selv enda, men skla få gå over dette så snart jeg er hjemme igjen.

Eneste minus jeg har sett på Thumbgen fra det lille jeg har testet er at det kan se ut som du må bla igjennom 1 mappe/film av gangen. ( KAn bli litt mye om du har mange filmer).

Håper dette hjelper deg litt, og om du har andre spørsmål er det bare å gi meg en lyd

Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •