AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 504
    Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    For de som bruker mac og vil sette opp Yamj fant jeg denne oppskriften:

A.C. Ryan • View topic - YAMJ AC Ryan one in all solution for Mac OSX (YAMJ 1.9)

Fungerer utmerket
    Takker for oppdateringen her Bullcat

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt en AC Ryan Playon!HD:-D

Altså ikke mini, men er det denne tråden jeg skal bruke også for den?

Jeg regner med at firware oppdateringer kommer parallellt på begge spillerene, eller er det mest aktivitet på mini?

Ble plutselig i tvil på om jeg burde gått for mini:-?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har jeg bestilt en AC Ryan Playon!HD:-D

Altså ikke mini, men er det denne tråden jeg skal bruke også for den?

Jeg regner med at firware oppdateringer kommer parallellt på begge spillerene, eller er det mest aktivitet på mini?

Ble plutselig i tvil på om jeg burde gått for mini:-?
    Heisan

Du kan godt bruke denne tråden for HD også da jeg som produsent rep. ikke har lov å starte en tråd selv her inne :?

Jepp FW oppdateringer kommer samtidig på disse og jeg kan betrygge deg om at vi kjører like mye aktivitet på begge modeller.
    Forskjellen mellom Mini og !HD er at !HD har innebygget HDD og fungerer utmerket som en NAS disk også, samt at den har USB tilkobling for rask overføring av filer fra PC til Disk. (Kobler den til PC blir den som en ekstern HDD).

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Forskjellen mellom Mini og !HD er at !HD har innebygget HDD og fungerer utmerket som en NAS disk også, samt at den har USB tilkobling for rask overføring av filer fra PC til Disk. (Kobler den til PC blir den som en ekstern HDD).
    Det er nettopp denne fleksibiliteten som gjør at jeg valgte !HD i steden for mini.
    Kjøpte den uten HDD, men kommer nok til å sette inn en 2TB med det første.

Greit nok at man kan streame, men du kan være sikker på at når familien sitter der med popcornet i fanget, DA streiker nettverket:evil:

Jeg foretrekker å overføre filmer og serier jeg ikke har sett enda til harddisken, og så har jeg ting jeg har sett andre steder.

Litt OT men håper det er greit likevel:
    Jeg har en betydelig filmsamling som opptar mange hyllemeter.
    Kona er veldig intressert i å redusere antallet betraktelig.
    Jeg har derfor begynt å rippe DVD'ene over på HDD, men det begynner å bli store datamengder etter hvert.
    Problemet er at når man kommer opp i noen TB og det ikke er plass på selv de største diskene begynner det å bli vanskelig å finne frem og holde orden på hvilke filmer som er på hvilken disk.

Hvordan løser dere det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har derfor begynt å rippe DVD'ene over på HDD, men det begynner å bli store datamengder etter hvert.
    Problemet er at når man kommer opp i noen TB og det ikke er plass på selv de største diskene begynner det å bli vanskelig å finne frem og holde orden på hvilke filmer som er på hvilken disk.

Hvordan løser dere det?
    Akkurat dette lurere jeg også på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Da har jeg fått sjekket og testet litt og jeg må desverre si at det ikke vil fungere.
    Dette vil være generelt for DV camera da de som oftest bruker egne codecs og software fra produsentene.
    Virkelig synd å lese dette. Jeg kjøpte AC Ryan først og fremst for å få tilgang til mine DV-opptak fra nettverksdisk (AVI filer fra Sony DV kamera, captured med Pinnacle Studio Software).

I følge produktspesifikasjonene så støttes AVI, så det var derfor en stor skuffelse å konstatere at dette ikke virket. Er jo en kjempejobb å konverterte alt dette til annet format nå i etterkant (uten at kvalitet forringes)...

Er det planlagt noen firmware-oppdateringer for å støtte flere codecs?

Mvh Børge

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan løser dere det?
    RAID5 på egen server, men også der kan antallet disker fort bli et problem, spesielt hvis du har blu-ray-rips. Eller du kan bruke storage pool. Da vil diskene se ut som en disk. Det finnes linux-distroer som har NAS-interface, eksempelvis FreeNAS.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hvis jeg kobler til 2 stk eksterne harddisker på mini'en, kommer disse da opp i menyen som to forskjellige stasjoner?

2. Er det noen begrensning på hvor store disker som kan brukes?

3. Er det noen større sjans for hakking ved avspilling fra ekstern disk, kontra å kjøpe den vanlige modellen og montere en internt i spilleren?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet på Audiovisuelt.no

Heisann.

Ser denne har vært testet på HW-nettverket, kanskje det kommer flere brukere etter den.

Har forøvrig vurdert en slik boks som erstatning for en stuepc med Boxee pga trøbbel med toskjerm, sync-delay, subtitle delay og lyd-problemer. Men er redd for at Playon ikke fikser filmsamlingen fordelt over flere fysiske harddisker like godt som Boxee (med filmcover, tekst etc i listen). Kan ikke gå tilbake til browsing av filmer i mappestruktur på forskjellige disker nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker det og kjøre slingbox programmet på playon!HD

Hadde vært flott og kunne streame fra slingboxen til playon!hd og fått dette rett på tven .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig skaffet meg Playon!HD Mini og den ser ut til å fungere helt fint til mitt hovedbruksområde, dvs. avspilling av HD-filmer.

Har tenkt å anskaffe meg en dønn stabil usb dongle, noen som har noen forslag til hva som kan passe? Hadde tenkt å streame film, flac m.m.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trubadurix
    Har nylig skaffet meg Playon!HD Mini og den ser ut til å fungere helt fint til mitt hovedbruksområde, dvs. avspilling av HD-filmer.

Har tenkt å anskaffe meg en dønn stabil usb dongle, noen som har noen forslag til hva som kan passe? Hadde tenkt å streame film, flac m.m.
    Hva med Playon sin egen? Har ikke testet selv, så om den er dønn stabil kan jeg ikke uttale meg om, men den støtter i alle fall n-standarden..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hva med Playon sin egen? Har ikke testet selv, så om den er dønn stabil kan jeg ikke uttale meg om, men den støtter i alle fall n-standarden..
    Takk for tipset.

Edit: Virker interessant det som D-Link skriver om Dual band adaptere:

The dual band N technology in the DWA-160 supports selectable 2.4GHz or 5GHz wireless signals. This allows you to check e-mail and browse the Internet using the 2.4GHz band or stream HD movies and other media on the 5GHz band. The 5GHz wireless band is the best technology available for wirelessly streaming HD videos across your network.

Beklager hvis dette kan oppfattes som OT, men jeg mener dette dreier seg om å utnytte funksjonaliteten til HD Mini`en.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Spørsmål

Jeg er førstegangs bruker av mediespiller, og har så langt enkle krav/spørsmål før kjøp av PlayOn!HD Mini.

Jeg har en Synology 101 NAS tilkoblet nettverket, der jeg har egne mapper for bilder/videoer/musikk. Mediespilleren vil bli tilkoblet via switch og nettverkskabel.

Spørsmål:
    1. Vil jeg kunne velge en mappe og lett velgenoe slikt som "Spill av alt i mappen (e.l.)" av både bilder/videoer/musikk?

2. Hvis ja på ovenstående, vil det også virke hvis mappen jeg velger inneholder undermapper?

3. Ser at det er enkelte problemer med videokamera-filer, men vil det være noe problem når jeg uansett bruker Windows Live Movie Maker til å gjøre om disse filene til 720p mpg-filer?

4. Oppdatering til nyeste firmware (også beta), kan det gjøres enkelt via meny i PlayOn, eller må jeg laste ned til USB-pinne og innstallere derfra?

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Playon!hd på tilbud

komplett har 22% avslag på playon!hd mini

695,- kr er ikke gale for den saken jeg har handlet

Komplett.no - AC Ryan Playon!HD - Mini

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei . jeg har kjøpt meg en playon hd med hardisk. koblet den opp til pc med USB kabel for og overføre filer, men pc fant ikke playon hd. det sto bare ukjent enhet for USB koblingen .pc bruker xp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg er også førstegangskjøper av disse produktene.

Mitt bruk vil være vanlig dvd-rips og ikke minst BRrips som jeg opplever som veldig bra på min Mac-skjerm. Jeg hadde Playstation 3 som jeg brukte noen uker, men den klarte jo ikke å streame tunge filer som BRrips uten problemer.

1) Virker produktet fint med Mac? Er det bare å "drag & drop" filer på den innebygde harddisken via trådløst nettverk? Følger det med programvare som funker med Mac?

2) Streamer den BRrips bedre enn Playstation 3?

Takker for hjelpen!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden AMP sikkert har ferie eller noe håper jeg noen av dere andre kan fortelle meg hvordan jeg får oppdatert spilleren?

Jeg får en grønn pekefinger meg ett kryss over når jeg prøver å velge system upgrade.
    Extention system upgrade fungerer fint.

Det er flere filmer den ikke vil spille og jeg håper det skyldes gammel software.

Jeg har ikke så mye tid på meg før jeg må returere den til komplett hvis jeg ikke skal ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjøre dette via en usb-plugg eller en harddisk der installasjonsfilen ligger i roten av disken.

Hvilket format er det den ikke vil spille?

Siden AMP sikkert har ferie eller noe håper jeg noen av dere andre kan fortelle meg hvordan jeg får oppdatert spilleren?

Jeg får en grønn pekefinger meg ett kryss over når jeg prøver å velge system upgrade.
    Extention system upgrade fungerer fint.

Det er flere filmer den ikke vil spille og jeg håper det skyldes gammel software.

Jeg har ikke så mye tid på meg før jeg må returere den til komplett hvis jeg ikke skal ha den.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt problem

Jeg har et par nye mkv-filer som den ikke vil spille av, verken via harddisk eller nettverk. Det som er det rare er at jeg koblet til min gamle WD TV, og der var det ingen problemer.

Kan boksen være defekt, eller er det rett og slett programvaren?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •