AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 504
    Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Hei.

Jeg bruker 4 Nas med tilsammen 4x2GB av filmer, kun 2GB med dvd iso, resten er BR iso. Det er tilsamen 8 HD, og det vil kommer flere.
    Jeg lurer på om det er mulig å leser filmene direkt fra Nas stasjoner.

Vis det er mulig, hvordan media spileren vil se ut, det er jo ikke mulig å bruker YAMJ sånn.

Jeg trenger ingen intern HD, er det noe forsjel mellom Mini og ikke mini versjon ?
    Hei,

Det går fint å koble den opp og streame rett fra NAS disker, PC`er osv.

For Yamj : du kan kjøre YAMJ også, men da må du kjøre Yamj fra hver enkelt disk. Slik at når du bruker Jukebox og velger hvor index fil er blir det da 1 index fil for hver NAS disk.

Uten bruk av YAMJ vil du få opp Disker og mapper via Browser hvor du kan starte filmene i fra. Du kan se noen bilder fra Dinside.no her Test: AC Ryan Playon!HD mini - DinSide Data

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myraas
    på alle filmer og serier jeg har testa ihvertfall..
    Hei,

Nå har jeg testa ganske mange filmer med Norsk Sub og har ikke fått noen issues slik som du nevner. Samme feedback fikk jeg fra vår tech avdeling der de har testet en del forskjellig også.

HAr du mulighet å sende meg noe mer info om video filen og Tekst filene du bruker?
    Samt også hvilken Firmware versjon du har på spilleren?
    Send meg gjerne en PM med dette så kan jeg se om jeg kan finne ut av det.

Jeg har testet med .srt og .sub filer og ÆØÅ samt mellomrom etc funker helt fint her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TViXiE2Playon!HD er både raskere, enklere og ser bedre ut enn YAMJ imo. Det fungerer også glimrende sammen med ThumbGen.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YAMJ fungerer jo relativt greit, men lite imponerende sammenlignet med MyMovies, imho. Jeg ønsker meg en MyMovies-frontend til Playon!HD.. Om ikke annet for filmsamlingen, så kunne en bruke en annen løsning for tv-serier og annet tjafs.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbgen Quickguide

Da har jeg omsider fått satt sammen en enkel "bruker veiledning" om man kan kalle det det for bruk av Thumbgen sammen med Playon. (Ligger som Vedlegg)

Har laget denne raskt og jeg tror den går igjennom de viktigste punktene, gi meg gjerne tilbakemelding om det er noe feil eller mangler noe etc. så skal jeg få rettet på det

Som jeg nevner er det mange måter å lage thumbs og moviesheets på så jeg anbefaler å teste en del før man går til verks med hele fim samlingen

Håper denne er til hjelp for dere som ikke har brukt Thumbgen før.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    YAMJ fungerer jo relativt greit, men lite imponerende sammenlignet med MyMovies, imho. Jeg ønsker meg en MyMovies-frontend til Playon!HD.. Om ikke annet for filmsamlingen, så kunne en bruke en annen løsning for tv-serier og annet tjafs.
    Heisan

Har du prøvd med Tvixie2PlayonHD ?

Sitat Opprinnelig postet av seoghør
    TViXiE2Playon!HD er både raskere, enklere og ser bedre ut enn YAMJ imo. Det fungerer også glimrende sammen med ThumbGen.
    Som Seoghør sier fungerer denne også ganske greit selvstendig, sammen med Thumbgen genererte filer og Jukebox menyen på Playon slik at du får fram visning av flere cover og litt flere og bedre valg en via Yamj

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Heisan

Har du prøvd med Tvixie2PlayonHD ?

Som Seoghør sier fungerer denne også ganske greit selvstendig, sammen med Thumbgen genererte filer og Jukebox menyen på Playon slik at du får fram visning av flere cover og litt flere og bedre valg en via Yamj
    Hei Amp.

Er det lov å håpe på en av dine supre howtoanvisninger på Tvixie2PlayonHD også?

mvh
    pølle

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølle
    Hei Amp.

Er det lov å håpe på en av dine supre howtoanvisninger på Tvixie2PlayonHD også?

mvh
    pølle
    Heisan, jepp skal prøve å få laget noe til den også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Positivt og litt negativt...

Da har jeg endelig fått koblet opp denne spilleren. Installeringen fungerte greit og fikk til nettverksdeling i Windows 7 uten problemer. Oppdaterte også til den siste fw'en. Menysystemet er veldig bra og det fungerer lynkjapt. Har til og med sett på masse gamle bilder fra data'en, og syns det var kjekt med den fremvisningen som lagde litt bevegelser. Er også en fryd å se på dvd iso'er. Positivt!

Men, er 2 ting jeg har reagert litt på etter å ha prøvd forskjellige video filtyper:

1. Enkelte mkv-filer hakker på samme måte som min WD TV gjorde. Jeg vet sannelig ikke hva som kan gjøre dette. På WD TV Live gjør den altså ikke det, og jeg syns det der er så merkelig. Er også fint når jeg spiller av disse filene på data'en med VLC. Dette gjelder både når jeg kjører via LAN eller harddisk via USB. Noen som har noen gode forslag her?

2. Jeg har et kamera, Sony WX1, og det tar okei video også med MP4-format. Jeg får ikke lyd på disse snuttene. Til tross for at når jeg går inn på info'en så står det 1-kanals AAC.

Oppsettet mitt er som følger:

- HDMI til tv
    - Optisk til forsterker siden den ikke har HDMI-inngang.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Da har jeg endelig fått koblet opp denne spilleren. Installeringen fungerte greit og fikk til nettverksdeling i Windows 7 uten problemer. Oppdaterte også til den siste fw'en. Menysystemet er veldig bra og det fungerer lynkjapt. Har til og med sett på masse gamle bilder fra data'en, og syns det var kjekt med den fremvisningen som lagde litt bevegelser. Er også en fryd å se på dvd iso'er. Positivt!

Men, er 2 ting jeg har reagert litt på etter å ha prøvd forskjellige video filtyper:

1. Enkelte mkv-filer hakker på samme måte som min WD TV gjorde. Jeg vet sannelig ikke hva som kan gjøre dette. På WD TV Live gjør den altså ikke det, og jeg syns det der er så merkelig. Er også fint når jeg spiller av disse filene på data'en med VLC. Dette gjelder både når jeg kjører via LAN eller harddisk via USB. Noen som har noen gode forslag her?

2. Jeg har et kamera, Sony WX1, og det tar okei video også med MP4-format. Jeg får ikke lyd på disse snuttene. Til tross for at når jeg går inn på info'en så står det 1-kanals AAC.

Oppsettet mitt er som følger:

- HDMI til tv
    - Optisk til forsterker siden den ikke har HDMI-inngang.
    Heisan Jan.

Ser du skriver at du har oppdatert til siste FW - kunne du sjekket hvilken revisjon det er ? Er ikke sikker om du mener siste offisielle eller siste Beta

1. For Mkv har du mulighet å sende meg litt info på denne filen ?

2. Samme med klipp som du har spilt inn via ditt sony kamera, her kunne det vært supert om du sender meg et kort klipp så kan jeg teste dette og evt sende det videre til teknisk om jeg ikke finner ut av det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt info om mkv-filer som hakker

Da legger jeg med litt info ifra Mediainfo om mkv-filene som hakker.

Men jeg må jo begynne å lure litt selv da. Er det ingen andre som har dette problemet???
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Quictime trailere?

Er det mulig å legge inn trailerene i samme katalog som filmen og se den på en enkel måte?

Kona er veldig gira på å se traileren først, og med WD HDTV live er dette enkelt via folder browsing.

Kjøper jeg en ny boks som ikke støtter dette blir det bråk:wink:

Går det an å sette framerate til source eller tilsvarende?

Edit: svarer meg selv: Ja den leser Quicktime ( mov ) men er noe usikker på hvordan det ser ut.
    Framerate endrer man med fjernkontrollen med TVsys knappen.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags volt kjører denne boksen på, hva kommer ut av AC-DC adapteret?
    19V DC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hva slags volt kjører denne boksen på, hva kommer ut av AC-DC adapteret?
    19V DC?
    ifra bruksanvisningen: the players power voltage DC 5v.

mvh
    pølle

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått lagt inn thumbgen og det ser lekkkert ut.
    Men når jeg trykker på slow knappen og blar frem til den filmen jeg vil se så starter en helt annen film. dette skjer ikke hvis jeg starter filmen uten slow knappen, men da forsvinner noe av vitsen med thumbgen.
    noen som har en løsning på dette?

mvh
    pølle

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Macbruker

Hei!

Jeg er en macbruker, og lurer på hvordan jeg kan sette opp YAMJ ved bruk av OSX? Noen ideer?

mvh

bullcat

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker MP4-filene mine

Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Heisan Jan.

Ser du skriver at du har oppdatert til siste FW - kunne du sjekket hvilken revisjon det er ? Er ikke sikker om du mener siste offisielle eller siste Beta

1. For Mkv har du mulighet å sende meg litt info på denne filen ?

2. Samme med klipp som du har spilt inn via ditt sony kamera, her kunne det vært supert om du sender meg et kort klipp så kan jeg teste dette og evt sende det videre til teknisk om jeg ikke finner ut av det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mac og POHD

For de som bruker mac og vil sette opp Yamj fant jeg denne oppskriften:

A.C. Ryan • View topic - YAMJ AC Ryan one in all solution for Mac OSX (YAMJ 1.9)

Fungerer utmerket

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hva med Quictime trailere?

Er det mulig å legge inn trailerene i samme katalog som filmen og se den på en enkel måte?

Kona er veldig gira på å se traileren først, og med WD HDTV live er dette enkelt via folder browsing.

Kjøper jeg en ny boks som ikke støtter dette blir det bråk:wink:

Går det an å sette framerate til source eller tilsvarende?

Edit: svarer meg selv: Ja den leser Quicktime ( mov ) men er noe usikker på hvordan det ser ut.
    Framerate endrer man med fjernkontrollen med TVsys knappen.
    Hehe godt å se du svarer selv Beklager sen tilbakemelding, da jeg har vært ute i en del kundebesøk sist uke.

Jeg kan bekrefte at den leser Quicktime mov filer uten problem, jeg bruker ofte å laste ned fra itunes nye Trailere i full HD for testing osv.
    Du kan fint velge Trailer i "Browsemode", og om du har filmen i samme mappe går den videre med neste automatisk.

Håper dette ga deg svaret du trengte

Alex

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Nå virker MP4-filene mine
    Supert

Jeg sendte deg akkurat en mail før jeg leste dette

Har også testet MP4 Filen du sendte med Optisk og HDMI og det fungerte helt perfekt.

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •