AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann! Har en Samsung LED-tv som er litt dårlig lyd i. Er det mulig å kjøre bildet over HDMI, og så kjøre lyden ut med kompositt (Rød/hvit-kabelen) til et gammelt DVD-anlegg i stereo samtidig?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andybbba
    Heisann! Har en Samsung LED-tv som er litt dårlig lyd i. Er det mulig å kjøre bildet over HDMI, og så kjøre lyden ut med kompositt (Rød/hvit-kabelen) til et gammelt DVD-anlegg i stereo samtidig?
    Jepp det går helt fint
    Bare velger hvilken lyd utgang du ønsker å bruke i setup -> Audio.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hei,

Jepp med nyere FW (ca. 2mnd+ tilbake) støtter den BD-ISO for avspilling av video ( men desverre vil ikke menyer fungere )

Om du går for Playon Mini så kan du enten streame fra PC eller Nettverks disk via LAN eller WLAn ( Kablet tilkobling er anbefalt om du kjører høyoppløst Video og store filer). Du kan også koble til en ekstern HDD via USB.

Alternativ er modellen som har innebygget HDD ( leveres med 500GB,1TB, 1.5TB, 2TB og om ønskelig uten HDD for de som ønsker å montere selv)
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...d-opp-2tb.html

Denne modellen er litt større enn Playon Mini og den har også en vifte for å kjøle ned Disk. Om du ønsker en helt stillegående media spiller er det Mini som er tingen da det er ingen vifte i den, men da må du evt streame eller ha en ekstern disk.

Det jeg mente om det kommer noen ny FW som gjør at den støtter BD-ISO fult ut, altså med menyer?

Har litt lyst på Mini modellen, men lurer på noe. Ser det er To USB innganger på den. Betyr det at jeg kan koble til to eksterne hardisker full av filmer? så jeg kan ha to 2TB disker plugga i Mini'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg begynner å nærme meg målet. har nå fått playonhdn på nett. den finner workgroup, men så kommer problemet... den spør etter brukernavn og passord. er dette passordet til nettverket, brukerkonto, administrator, windows eller ???
    har forsøkt de passord jeg kan tenke meg men uten hell.
    noen tips?

mvh
    pølle

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hmm ikke bra.

Får du noen feilmelding eller noe ?
    Eller er det bare at du ikke finne shared folders via Mini ?
    Er den tilkoblet via W-Lan, direkte med crossover kabel, eller kablet via Router etc?

Ved tilkobling har Playon Arbeidsgruppen " Workgroup" som standard sjekke evt om PC`en(e) har samme arbeidsgruppe evt. endre navn på arbeidsgruppe til workgroup.
    Har du noe form for Firewall som Norton eller andre ? Dette kan også lage litt krøll da i noen Firewalls må du sette tilgang manuelt.

Om du ikke får det til så send meg gjerne en PM så kan jeg hjelpe deg
    ( For info ** skal selvfølgelig poste løsningen her også, men i stedet for å ha kilometer med poster så kan jeg legge det som en post i fall om andre har samme problem)
    Bare for å følge opp dialogen her, har jeg altså funnet en løsning. Jeg har fra før satt opp shares på disknivå, d:, e:, f: osv, ikke mapper. Når jeg forsøkte å dele ut mapper i stedenfor kom de opp i Mini med en gang. Har forstått det slik at disker også skal være mulig å dele ut, andre har vel fått til dette, så det er mulig det er noe mer som lugger hos meg. Uansett, jeg har nå en løsning som fungerer med litt ekstraarbeid.

Amp, igjen, takk for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølle
    jeg begynner å nærme meg målet. har nå fått playonhdn på nett. den finner workgroup, men så kommer problemet... den spør etter brukernavn og passord. er dette passordet til nettverket, brukerkonto, administrator, windows eller ???
    har forsøkt de passord jeg kan tenke meg men uten hell.
    noen tips?

mvh
    pølle
    dette løste seg med å lage en ny brukerkonto og så logge på med disse. nå har jeg fått full forbindelse med delte filer .
    Men.. det hakker på hd materiale (m2ts/iso) og lyden forsvinner etter et par sekund. dette skjer bare over nettverket (LAN) og ikke med den eksterne harddisken.

noen gode ideer?

mvh
    pølle

Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer denne å spille av Avatar bd iso? da filmen har en bd 5 pluss kopisperre.
    Har en dune hd 3.0 som ikke klarer avtar bd iso.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man laste inn feks. XBMC på denne?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det jeg mente om det kommer noen ny FW som gjør at den støtter BD-ISO fult ut, altså med menyer?

Har litt lyst på Mini modellen, men lurer på noe. Ser det er To USB innganger på den. Betyr det at jeg kan koble til to eksterne hardisker full av filmer? så jeg kan ha to 2TB disker plugga i Mini'n?
    Hei.

For BD ISO vil det være vanskelig å få full grafisk meny slik som vi har på DVD ISO etc. Vi har i dag det vi kaller BD ISO Lite Menu - Det vil si at du kan velge subtitles, audio stream og kapittler.

For full "Grafisk" meny kan jeg desverre ikke si om og evt når det kan støttes da den bygges på JAVA 2.0 og så langt vi vet støttes ikke dette av realtek pr i dag. (kan selvfølgelig endres i framtiden, men kan ikke si noe med sikkerhet her).

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølle
    dette løste seg med å lage en ny brukerkonto og så logge på med disse. nå har jeg fått full forbindelse med delte filer .
    Men.. det hakker på hd materiale (m2ts/iso) og lyden forsvinner etter et par sekund. dette skjer bare over nettverket (LAN) og ikke med den eksterne harddisken.

noen gode ideer?

mvh
    pølle
    Hei.

Det er godt det løste seg med deling i nettverk - antar det er windows 7 du bruker

Angående m2ts/iso og HD materiale - Ser du nevner LAN her. Kjører du spiller igjennom en router og kablet hele veien eller er det trådløst ?

HD filmene er det 720 / 1080P ? (kunne du evt sent mer info om filene du prøver å kjøre så kan jeg se om jeg finner noe som er likt og teste dette slik du har satt det opp hos deg) Send meg gjerne en PM eller mail med detaljer så kan jeg kjøre noe testing her

Jeg har kjørt MKV, M2TS, DVD ISO og BD ISO over nettverk (Kablet) og det går helt fint uten noen form for hakking eller annet.
    Har også kjørt 4GB Filer hvor Palyon er kablet til Router og trådløst fra router til PC og dette har fungert fint også. (Kort avstand og god dekning)

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg
    Kan man laste inn feks. XBMC på denne?
    Heisan,

Desverre kan ikke XBMC lastes på disse spillerene.

For type mediacenter utseende med cover info etc så er det YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) og Thumbgen som støttes. Du kan se noen screenshots her : http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1490819

Vi har også på vårt forum en post for Community Development hvor det er en del forskjellig som kan gjøres for de som ønsker å teste ut forskjellig som Yamj ,Thumbgen, metafeeds etc. Her kan du se litt om det : Community Development

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmetenking: Tenk å kunne styre Spotify med denne spilleren
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en AC Ryan Playon!HD - Mini og en WD My Book Elite 1TB!
    Satser på jeg blir fornøyd med dette, hørt veldig mye at dette XBMC er en del bedre, men siden jeg ikke har hvert borti dette før så vet jeg liksom ikke hva jeg går glipp av. Hehe

Men er det sant at YAMJ kun viser 4 eller 5 filmer om gangen? Og at det ikke går an å legge opp mapper, f,eks. Action, drama osv.
    eller sortere filmene i forskjellige kategorier?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en AC Ryan Playon!HD - Mini og en WD My Book Elite 1TB!
    Satser på jeg blir fornøyd med dette, hørt veldig mye at dette XBMC er en del bedre, men siden jeg ikke har hvert borti dette før så vet jeg liksom ikke hva jeg går glipp av. Hehe

Men er det sant at YAMJ kun viser 4 eller 5 filmer om gangen? Og at det ikke går an å legge opp mapper, f,eks. Action, drama osv.
    eller sortere filmene i forskjellige kategorier?
    Det høres supert ut, håper du blir fornøyd med den
    Kjenner ikke så mye til XBMC selv uten om det jeg har lest om det, og etter hva jeg har sett var opprinnelig XBMC laget for Xbox og krever mer enn hva de fleste (om ikke alle) Mediaspillere kan takle da den krever 3D GPU for grafikk etc. (Om noen har sett eller hørt om spillere som har support for XBMC så gi meg gjerne et tips )

For Yamj så stemmer det ikke at det bare er 4-5 filmer. Den viser 10 filmer på skjerm slik som screenshot her: http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1490819

Du kan også sortere filmer på kategorier som Action/komedie/drama osv., rating, HD med mer også. Videre så jobbes det kontinuerlig med utvikling av Yamj og oppsett for dette frammover, dette kan da installeres via Firmware.

Vi støtter også Thumbgen for dem som ønsker å bruke det, her er bilder og info litt "finere" design, men minus er at det må blaes i gjennom 1 og 1 film av gangen slik at hvis du har mange filmer i mappen tar det tid å bla til rette film så sant du ikke kategorieserer filmer manuelt i mapper i stedet.

Jeg kommer også til å legge ut en oppdatering snart med Yamj installer som er oppgradert med Jukebox v2.0 samt en "ny" BETA som er tilgjenglig også på vårt forum. (ikke så store endringer på denne BETA versionen, noen bug fix og meny språk som er lagt til).

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Drømmetenking: Tenk å kunne styre Spotify med denne spilleren
    Jepp det hadde vært supert
    Har informert og lagt det på ønskelisten, men vet ikke enda om det lar seg gjøre

Men skal love deg at det blir det første jeg kommer til å poste om det blir tilgjengelig

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar Amp!

Har bare et spørsmål til da, når jeg skal organisere elelr lage disse kategoriene. Gjør jeg dette med hardisken koblet i pc'en, vanlig mapper? Eller får jeg gjort dette på selve Mini'en ?

Tipper jeg blir storfonøyd med kjøpet
    Streame 1080p filmer over nettet til PS3 min fungerer veldig dårlig :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper denne uten HDD kan jeg selv kjøpe en harddisk og putte inn selv? I såfall, hvilken type harddisker støtter den? Funker en vanlig 2TB WD "Green" 3.5" SATA disk?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar Amp!

Har bare et spørsmål til da, når jeg skal organisere elelr lage disse kategoriene. Gjør jeg dette med hardisken koblet i pc'en, vanlig mapper? Eller får jeg gjort dette på selve Mini'en ?

Tipper jeg blir storfonøyd med kjøpet
    Streame 1080p filmer over nettet til PS3 min fungerer veldig dårlig :P
    Sorry for litt sent svar

Du kan gjøre det via Mini også, men den raskeste og mest oversiktlige veien er å koble disk til PC og opprette sortere Mapper etc der.
    Det er en meny på Playon som heter File copy hvor du har mulighet å flytte, kopiere filer/mapper etc. Men som sagt så er det lettere og mer oversiktlig å ta det på PC`n

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Hvis jeg kjøper denne uten HDD kan jeg selv kjøpe en harddisk og putte inn selv? I såfall, hvilken type harddisker støtter den? Funker en vanlig 2TB WD "Green" 3.5" SATA disk?
    Hei,,

Jepp det går fint å kjøpe modellen som Heter Playon!HD U/HDD og sette inn en Sata/SataII disk opp til 2TB
    Denne modellen som i tråden her: http://avforum.no/forum/av-prosessor...d-opp-2tb.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobbet litt med min nye Playon igår.

Lurer på dette scenarioet

Eg har 3 Harddisker på en Win 7 x64 maskin
    Disse har mer enn 29 mapper ( lest en plass at det er en begrensning)

Disse er delt ut, med ett eget brukernavn/passord.
    Eg når disse fint på Playon i mappevisnin
    Men eg vil gjerne ha de fint listet opp i ett fint interface.
    Prøver med Movie Library, men da mangler den en Index.Html

Hver film+sub ligger i egen mappe.

Er dette mulig

Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •