AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang formater

Jeg har noen gamle DV-opptak som jeg gjorde om til avi-filer en gang i tiden. Har en WD TV, men den greier ikke å spille de av. Gjør denne det?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Jeg har noen gamle DV-opptak som jeg gjorde om til avi-filer en gang i tiden. Har en WD TV, men den greier ikke å spille de av. Gjør denne det?
    Heisan Jan,

Det kan bli litt vrient å svare ja eller nei på denne da det kommer litt an på hvilke codec du har laget Avi filen i.
    F.eks om du har brukt Pinnacle Studio og Laget filen som Avi med DV Video Encoder, Intel Indeo etc. vil ikke det fungere.

Jeg har selv en del som jeg har spilt inn med mitt DV kamera, men heldigvis laget jeg klippene som MPG den gangen og disse fungerer helt fint.

Om du har mulighet å poste et klipp av en fil du har, så kan jeg selvfølgelig teste det her for deg

Beklager at jeg ikke kunne svare helt konkret her for deg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Mulig det er skrevet før, men støtter den BD-ISO (altså menyer osv)?
    Jepp den støtter både ISO og BD ISO ( * OBS for BD ISO vil nok desverre ikke menyene virke )
    Øh... det er vel mer riktig å svare "nope" enn "jepp" når jeg spør om nettopp BD-ISO med menyer, men takk for svaret uansett. Det var oppklarende :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har denne spilleren teste om den spiller av flac i matroska-kontainer? Har enda til gode å finne en stand-alone media-spiller som takler flac i mkv. Har både PopCornHour og WDTV selv og ingen av de får jobben gjort.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh... det er vel mer riktig å svare "nope" enn "jepp" når jeg spør om nettopp BD-ISO med menyer, men takk for svaret uansett. Det var oppklarende :-D
    Jepp sorry, min feil

Jeg mente å få fram at den støtter BD-ISO for avspilling av video men ikke menyene desverre.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Kan noen som har denne spilleren teste om den spiller av flac i matroska-kontainer? Har enda til gode å finne en stand-alone media-spiller som takler flac i mkv. Har både PopCornHour og WDTV selv og ingen av de får jobben gjort.
    Heisan, å kjøre flac i MKV skal fungere fint med Playon.

Vi har testet en FullHD film med 8 Channel Flac og dette fungerte helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i en test at enkelte hadde problemer med å koble denne boksen opp mot Windows 7 Shares.
    den godtok ikke brukernavn/passord.

Kunne du testet dette?

Om dette fungerer så blir eg en fornøyd eier av en Playon!HD

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Så i en test at enkelte hadde problemer med å koble denne boksen opp mot Windows 7 Shares.
    den godtok ikke brukernavn/passord.

Kunne du testet dette?

Om dette fungerer så blir eg en fornøyd eier av en Playon!HD
    Heisan, Dette er et lite fenomen med Win7 som jeg har hørt om fra flere hold både med deling av filer mellom Win7, XP og annet nettverks utstyr.

Jeg kjører med Playon Mini i et nettverk som består av 2PC med XP og en med WIN7 Ultimate 32bit og dette funker fint. Jeg hadde noen issues når jeg satt det opp men nå funker det helt fint. Det er nok flere måter å gjøre det på, men slik jeg har satt det opp for å få det til å fungere er at i Win7 måtte jeg opprette en ekstra bruker og sette opp innlogging med brukernavn og passord på bruker kontoene. Under Nettverk og deling går du til advanced sharing settings - der endrer du Network discovery til turn on network discovery - File and Printer sharing må også settes til "on" og public folder sharing kan stå off. Deretter velger du mappen du vil dele og høyre klikker på den der du velger Share with -> specific people i vinduet her velger du alle i nedtrekks menyen. Pass også på at du har samme arbeidsgruppe på alle enheter som skal deles ( hos meg har jeg kun brukt Workgroup på alle) Videre så kan eventulle Virus/firewall programmer lage noen issues - her kan det være du må justere instillinger i programmet til at du får tilgang med Ip adresse til f.eks playon.

Det finnes også en How to guide på vårt forum, den er desverre bare på Engelsk foreløpig. A.C. Ryan • View topic - [HOW TO] Share Folders on Windows 7 with youtube tutorial
    Her kan du også laste ned en register fil som du kan kjøre for å endre noen register instillinger i forhold til dette med nettverk og deling for Win7. Men som sagt har ikke jeg hatt noe bruk for å gjøre noen endringer da det fungerer fint slik jeg har satt det opp

Skulle du få noen issues om du velger å kjøpe Playon - kan du alltid henvende deg her eller på vårt eget forum ( Her kommer det også Scandinavisk pratende produkt spesialist ganske snart som vil være aktiv på vårt support forum samt en del andre forum rundt om i Norden

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikkavspilling

Hvordan fungerer denne som musikkavspiller? Klarer den f.eks. å spille av to .flac-sanger etter hverandre uten pause i mellom?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det skal være mulig så klarer eg det nok
    Er IT-Konsulent selv :P

men da var en enhet bestilt. og kinoen min gleder seg til å bli kvitt Pcen :P

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer denne som musikkavspiller? Klarer den f.eks. å spille av to .flac-sanger etter hverandre uten pause i mellom?
    Heisan, desverre vil det nok være en liten pause i mellom sangene ca 0.5 - 1 sek. da den må tømme buffer og laste neste sang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Heisan Jan,

Det kan bli litt vrient å svare ja eller nei på denne da det kommer litt an på hvilke codec du har laget Avi filen i.
    F.eks om du har brukt Pinnacle Studio og Laget filen som Avi med DV Video Encoder, Intel Indeo etc. vil ikke det fungere.

Jeg har selv en del som jeg har spilt inn med mitt DV kamera, men heldigvis laget jeg klippene som MPG den gangen og disse fungerer helt fint.

Om du har mulighet å poste et klipp av en fil du har, så kan jeg selvfølgelig teste det her for deg

Beklager at jeg ikke kunne svare helt konkret her for deg
    Takker for svar likevel! Ifølge mediainfo har disse filene følgende:

Codec ID: dvsd
    Codec ID/Hint: Sony

Kan kanskje dette være til hjelp? Går utifra det er flere som også lurer på dette.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan kanskje dette være til hjelp? Går utifra det er flere som også lurer på dette.
    Heisan, skal sjekke dette i natt med vårt utviklings team i Asia da jeg ikke har fått testet med den codec

Jeg mistenker at de ikke vil fungere da dette ser ut til å være et DV Codec som brukes av Sony og Panasonic etc. Men sjekker for sikkerhets skyld med utvikling. Kommer tilbake med mer info her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedrørende en annen kodek

Jeg må jo si jeg har en WD TV, men denne hakker veldig på noen mkv-filer som har en spesiell kodek, nemlig High@L4.1 video codec og DTS audio. Må bare spørre, er det rapportert noen problemer med denne mediaspilleren?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for at den støtter BD-ISO med nyere firmaware oppgradering kanskje? er på jakt etter en mediaspiller, og denne virker som er mitt i blinken for meg. Men jeg må jo også ha en ekstern hardisk ved siden av, noen anbefalinger? vil helst ha en 2TB disk.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har gått på en tidlig utgave av alzheimers, men ikke pokker om jeg får til å nå mine shares i browse på Mini. Har en Vista Ultimate-installasjon som deler ut disker som jeg lett når fra andre Windows-maskiner (Vista og 7), men altså ikke fra min nyervervede Mini. Har fulgt det jeg har kommet over av howto-oppskrifter, lagt inn siste firmware, også beta, men nei. Jeg hadde først satt opp med innlogging med vanlig bruker på Vista-maskinen, som førte til login successful uten at det løste noe. Ei heller overgang til guest-bruker har endret noe.

Dette er sikkert en fin boks, når en først får ting til å snakke sammen, men foreløpig får jeg bare brukt den som papirvekt.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg fått sjekket og testet litt og jeg må desverre si at det ikke vil fungere.
    Dette vil være generelt for DV camera da de som oftest bruker egne codecs og software fra produsentene.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo si jeg har en WD TV, men denne hakker veldig på noen mkv-filer som har en spesiell kodek, nemlig High@L4.1 video codec og DTS audio. Må bare spørre, er det rapportert noen problemer med denne mediaspilleren?
    Hei igjen.

Å kjøre MKV med High@L4.1 og High@L5.1 med DTS burde ikke være noe problem i det heletatt. Har heller ikke hørt noen issues om dette.

Vet du også hvilken bitrate du har på den/de MKV filene?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Er det mulighet for at den støtter BD-ISO med nyere firmaware oppgradering kanskje? er på jakt etter en mediaspiller, og denne virker som er mitt i blinken for meg. Men jeg må jo også ha en ekstern hardisk ved siden av, noen anbefalinger? vil helst ha en 2TB disk.
    Hei,

Jepp med nyere FW (ca. 2mnd+ tilbake) støtter den BD-ISO for avspilling av video ( men desverre vil ikke menyer fungere )

Om du går for Playon Mini så kan du enten streame fra PC eller Nettverks disk via LAN eller WLAn ( Kablet tilkobling er anbefalt om du kjører høyoppløst Video og store filer). Du kan også koble til en ekstern HDD via USB.

Alternativ er modellen som har innebygget HDD ( leveres med 500GB,1TB, 1.5TB, 2TB og om ønskelig uten HDD for de som ønsker å montere selv)
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...d-opp-2tb.html

Denne modellen er litt større enn Playon Mini og den har også en vifte for å kjøle ned Disk. Om du ønsker en helt stillegående media spiller er det Mini som er tingen da det er ingen vifte i den, men da må du evt streame eller ha en ekstern disk.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Mulig jeg har gått på en tidlig utgave av alzheimers, men ikke pokker om jeg får til å nå mine shares i browse på Mini. Har en Vista Ultimate-installasjon som deler ut disker som jeg lett når fra andre Windows-maskiner (Vista og 7), men altså ikke fra min nyervervede Mini. Har fulgt det jeg har kommet over av howto-oppskrifter, lagt inn siste firmware, også beta, men nei. Jeg hadde først satt opp med innlogging med vanlig bruker på Vista-maskinen, som førte til login successful uten at det løste noe. Ei heller overgang til guest-bruker har endret noe.

Dette er sikkert en fin boks, når en først får ting til å snakke sammen, men foreløpig får jeg bare brukt den som papirvekt.
    Hmm ikke bra.

Får du noen feilmelding eller noe ?
    Eller er det bare at du ikke finne shared folders via Mini ?
    Er den tilkoblet via W-Lan, direkte med crossover kabel, eller kablet via Router etc?

Ved tilkobling har Playon Arbeidsgruppen " Workgroup" som standard sjekke evt om PC`en(e) har samme arbeidsgruppe evt. endre navn på arbeidsgruppe til workgroup.
    Har du noe form for Firewall som Norton eller andre ? Dette kan også lage litt krøll da i noen Firewalls må du sette tilgang manuelt.

Om du ikke får det til så send meg gjerne en PM så kan jeg hjelpe deg
    ( For info ** skal selvfølgelig poste løsningen her også, men i stedet for å ha kilometer med poster så kan jeg legge det som en post i fall om andre har samme problem)

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •