AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AC Ryan - View topic - [HOW TO] Use a network drive with media library functions
    Her er også litt informasjon som kan være nyttig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No trur eg spelaren min snart tar kvelden. Når eg høyrer på mysikk stoppar den opp eg startar å hakka noko ekstremt med ein gong skjermbeskyttaren kjem opp. Hakkar og dersom eg bruker fjernkontrollen mens eg spelar musikk.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men jeg bruker mac og ikke windows. Skjønner heller ikke hvorfor jeg skal inn å endre innstillinger på dataen når jeg KUN skal hente filer fra den eksterne nettverksharddisken. Nå finner jeg den delte mappen min under NFS på ACRyan, men når jeg åpner den står det bare "failed" oppe til venstre. Har også prøvd legge inn en ekstra bruker på nettverkshardisken (samme som på ACRyan), men ingenting fungerer.

Nå er det rett før hele boksen går i bosset.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg testa med ny router, som skal vera betre, utan at det hjalp. Har prøvd alt av instillingar, men ser ikkje ut til å kunna streama HD trådlaust...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så har jeg skaffa meg en sånn der AC Ryan PlayOn!HD2.

Førsteinntrykket er relativt greit, men har etpar spørsmål..
    Først og fremst, å kopiere fra en påhengt usb2.0 HDD til den interne er s.i.n.n.s.y.k.t tregt, 2-3mb/s.

Så, under streaming av multichannel 24-bit/96kHz .flac gikk det flott i 2 minutter før det ble bom stopp. Eneste måten å få liv i boksen igjen var å røske ut strømmen.

Noen andre som har prøvd og/eller vet om den kan/kan ikke avspille HD lyd?

Edit:
    Tror jeg blir å levere driten tilbake!
    Som skrevet over, den fryser under streaming av (HD) musikk, og nå nettopp så døde den under avspilling av .avi DVD-rip som lå inne på den interne HDD'n ...
    Har børstet støv av min gamle sliter, WD TV mediaplayer uten nettverk.
    Så, om han der merkerepresentanten fortsatt er innpå her, så kan jeg godt få en "oppdatering på status".
    Forøvrig er absolutt siste FW installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaffet meg en hd mini2 for et par dager siden, synes igrunnen den fungerer ganske greit. men lurte på en ting, for å spille av musikk som er i FLAC filer, må jeg da bruke en optisk kabel i tillegg til hdmi kabelen ? isåfall hva må hdmi-utgang og spdif utgang stå på, hdmi står for øyeblikket på passthrough... Hd mini2'en er koblet til en onkyo tx-nr609 via hdmi nå og så videre til tv'n...

-Rolferen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ac ryan Playon Hd mini2.

Driver å leter etter en nettverksspiller som kan funke for meg. Har ikke funnet noe svar så lurer på om noen har erfaringer.

1. Vil denne kunne prate med en Qnap. Streame rett fra Qnap som står som nettverksharddisk?.

2. Kan den streame HD lyd bitstream?

3. Takler den å streame store BD filmer. Type 20-40GB?

Kjører nettverkskabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolferen
    Skaffet meg en hd mini2 for et par dager siden, synes igrunnen den fungerer ganske greit. men lurte på en ting, for å spille av musikk som er i FLAC filer, må jeg da bruke en optisk kabel i tillegg til hdmi kabelen ? isåfall hva må hdmi-utgang og spdif utgang stå på, hdmi står for øyeblikket på passthrough... Hd mini2'en er koblet til en onkyo tx-nr609 via hdmi nå og så videre til tv'n...

-Rolferen
    Nei, all lyd frå MINIen skal kunna sendast gjennom HDMI. Eg brukar kun HDMI på min MINI1...

Edit: Hehe, ser svaret kom litt seint...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove

3. Takler den å streame store BD filmer. Type 20-40GB?

Kjører nettverkskabel.
    Nix, den takler ikke så store filer. Min begynner å hakke med filer på 8-10 GB. Har kablet nett og gigabit kort i server og gigabit router.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nix, den takler ikke så store filer. Min begynner å hakke med filer på 8-10 GB. Har kablet nett og gigabit kort i server og gigabit router.
    Så rart da. Jeg har ikke noe problemer med dette. Men jeg har en kamerat som har nøyaktig samme oppsettet - eneste routeren som er forskjellig og hos han hakker det av og til.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Så rart da. Jeg har ikke noe problemer med dette. Men jeg har en kamerat som har nøyaktig samme oppsettet - eneste routeren som er forskjellig og hos han hakker det av og til.
    Sier du det? Merkelig.

Jeg har forsøkt en masse forskjellig: optimalisert serveren for høyest mulig lesehastighet, har testet med flere servere (bl.a. FreeNAS som jeg har fått mye høyere throughput på enn WHS), oppgradert alle nettverkskomponentene til GB, lest i timevis på AC Ryan-forumet, revet av håret i frustrasjon... Jeg har overvåket nettverkskapasiteten på serveren ved avspilling av store filer, og det er masse å gå på, så det skulle ikke være nettet som er problemet. Det jeg konkluderte med til slutt, og som også sto å lese i en av trådene på supportforumet, var at prosessoren i Mini-en var for svak til å håndtere store datamengder over nettet samtidig som den skal håndtere mye data generelt.

Jeg har forsøkt å kopiere store filer over på en USB-disk, og da fungerte det fint, men altså ikke over nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste på et engelsk forum at noen brukte denne å streame 3D?? Men det er jo Hdmi 1,3?? Kan denne boksen brukes til 3D???

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den siste tiden sett Game Of Thrones sesong 1 full hd med dts hd-master lyd via nettverk. Filene har vært på ca 13gb hver. Disse har stort sett fungert uten hakking, ett par ganger har jeg måttet restarte minien for at det skal fungere hakkefritt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å spesifisere: jeg har HD Mini, altså den gamle typen fra 2010, HD2 Mini er ett år nyere og skal vel ha en raskere prosessor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Bare for å spesifisere: jeg har HD Mini, altså den gamle typen fra 2010, HD2 Mini er ett år nyere og skal vel ha en raskere prosessor.
    Aha. Da er det nok det som gjør det. Jeg også hadde det sånn med den første mini'en. Hadde mine mange frustrasjoner og søvnløste netter pga det problemet der. Følte jeg leste meg halvt i hjel på nettet. Men etter jeg kjøpte 2'eren og sammen med en dedikert gigabit-switch så endret dette seg totalt.

Jeg har sikkert sagt det før i en annen post, men jeg mener det fortsatt. Vi er jammen blitt så late når det gjelder å se filmer nå. Husk, for oss som vokste opp med Beta og VHS og kopierte leiefilmer så er jo dette en drøm og det koster brøkdelen av hva det gjorde da. Nå klager jo folk over at unrar'ingen tar tid
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant nok. Husker vi leide Moviebox også fordi vi ikke hadde en videospiller i huset.

Ok, så da er det kanskje på tide å oppgradere til en nyere modell. Jeg har nok ikke ligget våken om natta pga. dette, det er mer irritasjoner over hakking på store filer.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd mini (den første) her også, og routeren fra bredbåndsleverandør (ikke gigabit) og via switch.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette er jo litt pussig?

Vel, uansett har jeg bare slått meg til ro med at det er slik det er. Jeg aner ikke hvor jeg ellers skal begynne å feilsøke, føler at alt er forsøkt...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynte å demre, og jeg mente å ha lest på AC Ryan-forumet at NFS-sharing kunne hjelpe. Så jeg forsøkte følgende guide Guide: Setting up NFS in WHS — MediaSmartServer.net.

Resultatet er at det går litt bedre på store filer. 12-15 Gb går nå greit uten hakking.

Så da er det kanskje ikke boksen allikevel da...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost...