AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 504
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nokon som kan fortelja meg korleis eg får spelt av tekstfiler på HDmini?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Nokon som kan fortelja meg korleis eg får spelt av tekstfiler på HDmini?

tekst og film må ha eksakt samme navn og tekstfil må slutte med
    .srt

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en slik Playon!HD Mini 2 boks idag, og skal legge innpå filer. Men hvordan i huleste gjør jeg dette? Har filer på en NAS som er koblet til med kabel. Utrolig lite info med boksen.

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg legger til NAS'en? Bruker mac forresten, om det har noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    tekst og film må ha eksakt samme navn og tekstfil må slutte med
    .srt
    Så dersom filnamnet er nøyaktig likt på tekstfila og sjølve filmfila, med unntak av .srt på slutten at tekstfila, kan eg opna tekstfila som ligg i mappa frå menyen under avspeling. Eller kjem den automatisk?

Frodo_: Eg har desverre ingen aning korleis det er å kopla NAS til spelaren. Veit ikkjekva nas er eingong

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer Da kommer den automatisk dersom du har satt "tekst på" i oppsettet av spilleren

[QUOTE=Komlo]Så dersom filnamnet er nøyaktig likt på tekstfila og sjølve filmfila, med unntak av .srt på slutten at tekstfila, kan eg opna tekstfila som ligg i mappa frå menyen under avspeling. Eller kjem den automatisk?QUOTE]
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har desverre ingen aning korleis det er å kopla NAS til spelaren. Veit ikkjekva nas er eingong
    Nettverksharddisk det er snakk om.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Jeg har kjøpt meg en slik Playon!HD Mini 2 boks idag, og skal legge innpå filer. Men hvordan i huleste gjør jeg dette? Har filer på en NAS som er koblet til med kabel. Utrolig lite info med boksen.

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg legger til NAS'en? Bruker mac forresten, om det har noe å si.
    Har du lest Manualen?
    Der står det hvordan man finner server på nettverk og legger det til som en snarvei.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpa meg 2.5/5ghz router. Er det nokon som veit om ACRyan trådlauskortet kan køyra på 5ghz-bandet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverkshastighet på Mini2

Jeg har hatt den første mini'en i halvannet år og jeg må jo si at den har vært veldig god til sitt bruk. Noen av mkv-filene hakket når det var veldig mye bevegelse i bildet. Jeg kunne ikke finne ut av dette, så resulterte i at jeg gav den vekk til et familiemedlem og kjøpte meg en mini2. Veldig fornøyd med denne så langt, men her også så er det noen av mkv-filene som hakker litt når det er mye bevegelse i bildet. På denne så står info om selve nettverkshastigheten før den spiller av, og den ligger som regel på mellom 30000 og 40000kbit/s. Siden jeg har koblet den rett i routeren fra Nextgentel (som jeg mistenkte var synderen) så kjøpte jeg meg en egen Gigabit switch til formålet, men jeg får som regel ikke høyere hastighet.

Spørsmålet mitt er: Er denne hastigheten som blir målt før avspilling fast, eller er den variabel? Det er jo litt flisespikkeri dette, men er litt irriterende når det begynner å hakke midt oppi actionsekvensene. Kjører nettverkskabel direkte fra switch til stasjonær pc som streamer direkte ifra harddisker. Har fw-versjon 5540
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du problem med hakking på Mini1, sjølv om du køyrde kabla frå mediaspelar til router og vidare til pc?

Eg køyrer no 300mbps(usbkort) trådlaust frå Mini1 til router, som køyrer kabla (100mbps) til pc. Eg slit med hakking ein del 720p filmar nårdet er mykje informasjon. 1080p er berre å gløyma.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du problem med hakking på Mini1, sjølv om du køyrde kabla frå mediaspelar til router og vidare til pc?

Eg køyrer no 300mbps(usbkort) trådlaust frå Mini1 til router, som køyrer kabla (100mbps) til pc. Eg slit med hakking ein del 720p filmar nårdet er mykje informasjon. 1080p er berre å gløyma.
    Jeg har en Mini 1 som kjører kablet via en 100 mbps switch mot en HTPC som kjører MythTVs UPNP server. Med nyeste firmware på Minien er det ingen problemer med hverken 720p eller 1080i.
    Support :: AC Ryan | Defining Digital Entertainment

Hastighet på 300 mbps på trådløst er ofte mer teoretisk enn reell.
    Generelt så anbefales det vel å bruke kablet for streaming av HD materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg og har tenkt at det må vera trådlausnettet som er flaskehalsen her. Derfor lurer på om nokon veit om det går an å bruka 5ghz bandet, då det er mindre forstyrrelse der. Kabla streaming er utelukka i dette rommet. Derfor får eg vera nøgd dersom eg får til 720p knirkefritt trådlaust. Dersom dette går med ny router, bestiller eg ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Har du lest Manualen?
    Der står det hvordan man finner server på nettverk og legger det til som en snarvei.
    Ja har lest manualen. Nå finner jeg nettverksharddisken på shortcuts, men jeg får ikke til å koble til. Den krever "User name" og "Password" til "Network". HDMini er koblet med kabel rett i router så det er merkelig hvis dette skulle være passord for det trådløse. Har prøvd å bruke admin-bruker på nettverksharddisk og passord for trådløst internett. Begge gangene får jeg "Login fail".

Hvilke brukernavn og passord er det jeg skal skrive inn???

Edit: Nå har jeg prøvd å legge inn NAS på Files Manager -> Network. Er dette feil?

Kan du si meg hvor jeg finner dette i manualen??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvifor får eg berre opp mono L, mono R og Stereo når eg trykker på audio knappen? Skal eg ikkje kunna velja 5.1 osv?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg og har tenkt at det må vera trådlausnettet som er flaskehalsen her. Derfor lurer på om nokon veit om det går an å bruka 5ghz bandet, då det er mindre forstyrrelse der. Kabla streaming er utelukka i dette rommet. Derfor får eg vera nøgd dersom eg får til 720p knirkefritt trådlaust. Dersom dette går med ny router, bestiller eg ny.
    Jeg tror ikke de kompatible USB trådløs donglene støtter 5 GHz.

Jeg tror eneste løsningen er å kjøpe en trådløs router som kan flashes med alternativ firmware.
    F.eks. denne:
    Komplett.no - Linksys E2000 DUAL-N BAND
    Det ser ut til at DD-WRT kan brukes på den.
    Router Database | www.dd-wrt.com

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips! Ja, no har eg fått tilbud om å bytta routeren min (pga alt for ustabil) i denna: Komplett.no - TP-LINK TL-WR1043ND 11n Gigabit Router, så får håpa det vert meir stabilt signal då. Denna kan jo og køyra 1000mbps kabla til pc, den gamle berre 100mbps.

Dersom eg fortsatt ikkje får det til å fungera, så får eg berre prøva med ekstra antenna, aksesspunkt eller noko sånt.

Nytt spørsmål: Dersom eg ser ein nedlasta film med feks DTS, vil mediaspelaren min då dekoda sporet og senda DTS signal til receiver, sånn at den automatisk spelar av dette?
    Får ikkje dette til å fungera på min receiver...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk heller ikkje tekst til å fungera. La fila i samme mappa med .srt på slutten. Fekk lov å velja tekstfila når eg trykka menu, men det kom aldri opp noko tekst.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk testet litt med trådløs tilkobling av min Mini1 i går.
    Jeg brukte en slik USB WIFI dongle.
    ps.no - Patriot Wireless-N USB Adapter
    PC kablet med 100 mbps til D-Link DIR-615, ca. 7 meter og en trevegg mellom router og Mini1.

720p gikk uten problemer, kanskje litt tregere oppstart av avspilling enn med kablet.
    1080i med stereo eller 5.1 DD lyd fungerte ca. ett minutt, deretter forsvant lyden. Ved å trykke pause etterfulgt av play fungerte det ett minutt til.

Jeg har også en ASUS O!Play HD2 som er basert på samme HW og OS.
    ps.no - O!Play HD2 MediaPlayer 1080p HD HDMI/Composite Audio/Video SPDIF eSATA/USB3.0 RJ45 3.5"HDD-slot

Med denne fungerer 720p og 1080i uten problemer med samme USB WIFI dongle og samme plassering som Mini1.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Ja har lest manualen. Nå finner jeg nettverksharddisken på shortcuts, men jeg får ikke til å koble til. Den krever "User name" og "Password" til "Network". HDMini er koblet med kabel rett i router så det er merkelig hvis dette skulle være passord for det trådløse. Har prøvd å bruke admin-bruker på nettverksharddisk og passord for trådløst internett. Begge gangene får jeg "Login fail".

Hvilke brukernavn og passord er det jeg skal skrive inn???

Edit: Nå har jeg prøvd å legge inn NAS på Files Manager -> Network. Er dette feil?

Kan du si meg hvor jeg finner dette i manualen??
    Jeg legger inn oppskriften til prod.rep. som har skrevet dette innlegget tidligere i denne tråden:

Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Heisan, Dette er et lite fenomen med Win7 som jeg har hørt om fra flere hold både med deling av filer mellom Win7, XP og annet nettverks utstyr.

Jeg kjører med Playon Mini i et nettverk som består av 2PC med XP og en med WIN7 Ultimate 32bit og dette funker fint. Jeg hadde noen issues når jeg satt det opp men nå funker det helt fint. Det er nok flere måter å gjøre det på, men slik jeg har satt det opp for å få det til å fungere er at i Win7 måtte jeg opprette en ekstra bruker og sette opp innlogging med brukernavn og passord på bruker kontoene. Under Nettverk og deling går du til advanced sharing settings - der endrer du Network discovery til turn on network discovery - File and Printer sharing må også settes til "on" og public folder sharing kan stå off. Deretter velger du mappen du vil dele og høyre klikker på den der du velger Share with -> specific people i vinduet her velger du alle i nedtrekks menyen. Pass også på at du har samme arbeidsgruppe på alle enheter som skal deles ( hos meg har jeg kun brukt Workgroup på alle) Videre så kan eventulle Virus/firewall programmer lage noen issues - her kan det være du må justere instillinger i programmet til at du får tilgang med Ip adresse til f.eks playon.

Det finnes også en How to guide på vårt forum, den er desverre bare på Engelsk foreløpig. A.C. Ryan • View topic - [HOW TO] Share Folders on Windows 7 with youtube tutorial
    Her kan du også laste ned en register fil som du kan kjøre for å endre noen register instillinger i forhold til dette med nettverk og deling for Win7. Men som sagt har ikke jeg hatt noe bruk for å gjøre noen endringer da det fungerer fint slik jeg har satt det opp

Skulle du få noen issues om du velger å kjøpe Playon - kan du alltid henvende deg her eller på vårt eget forum ( Her kommer det også Scandinavisk pratende produkt spesialist ganske snart som vil være aktiv på vårt support forum samt en del andre forum rundt om i Norden
    Husk at det er mapper som må deles. Ikke hele C: eller E: eller lignende. Det er ikke alltid det fungerer. Jeg har forstått det slik at det kan fungere. Men har ikke undersøkt dette nøyere.

Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •