AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har rett og slett ikkje kabel som når frp pc/ruter til acryan.

Testa Grownups i 720p i går. Det gjekk heilt fint heile filmen utanom når det var vatn i bildet, då hakka det som f... Einaste som ikkje har hakka er family guy o.l. Høyrde rykter om at det var sjølve spelaren som er for dårleg...

Har lagt all musikk i mapper med første bokstav. 0, A, B, C osv. Litt tungvint, men det fungerer greit.

Kva er forresten yamj, og korleis fungerer det?
    Dersom det hakka er det ene og alene pga. dårlig båndbredde og/eller noe feil med filmen du prøver å se. Prøv med kabel.

Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av hakking (1080p) på min AC Ryan og jeg er veldig kresen på sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rett og slett ikkje kabel som når frp pc/ruter til acryan.

Testa Grownups i 720p i går. Det gjekk heilt fint heile filmen utanom når det var vatn i bildet, då hakka det som f... Einaste som ikkje har hakka er family guy o.l. Høyrde rykter om at det var sjølve spelaren som er for dårleg...

Har lagt all musikk i mapper med første bokstav. 0, A, B, C osv. Litt tungvint, men det fungerer greit.

Kva er forresten yamj, og korleis fungerer det?

Ingen filmer har hakket her hos meg enda. og har kjørt filmer med rimelig høy rate.
    Men da på kabel.

Det YAMJ gjør er å sortere filmer etter årstall, genre osv. pluss laster ned info fra IMDB og Covers.
    dette må gjøres hovedsaklig på pcen din.

Gikk vekk fra dette da eg har mer enn 200 filmer på pcen og da blir det for mye å bla i.

Men fungerer ypperlig om du har ferre.

guider for oppsett ligger på Playon sine forum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Las at dersom ei maskin med 54mbs var kopla på eit nettverk på feks. 300mbs, så ville dette dra ned heile nettverket. Tenkte dette kunne vera problemet då sambuar har ein Asus eee som er kopla til, men den har jo ikkje vert på under filmavspeling...

Yamj høyres for tidkrevande ut for min del og.

Er det sånn at eg må vekk frå mitt trådlause D-link usb kort og ruter og over til kabel for å få spelt av HD?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamj høyres for tidkrevande ut for min del og.
    Det er ikke tidkrevende, programmet gjør jobben for deg, den står å tygger på videomappa en stund og lager en fil som AC RYAN-boksen leser. Forutsetningen er at mappene ikke inneholder feil filtyper. Jeg måtte slette alle filer med ukjente filendelser, først da fungerte det.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil det gå, om en har 3-4 hdd som en vil koble opp imot A.C.Ryan mini via nettverk ifra PC? Om en vil ha en "enkel" oversikt på A.C.Ryan mini spilleren?
    Vil dette Yamj gjør jobben, når jeg har flere hdd som filmene er sprett ut over?

Det er mkv, iso og noen divx filer. Det ligger og .jpg, .srt, .tbn og .nfo filer ligger i samme plasser som media ligger.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nei det vet jeg faktisk ikke. Men når du starter YAMJ-programmet må man velge hvilken mappe filene ligger i, og da blir målkatalogen til indexfila automatisk generert. Når du deretter skal gå inn i biblioteket må du velge hvilken mappe index-fila ligger i. Så hvis du har flere disker så må du antagelig kjøre applikasjonen en gang pr. disk, og når du skal se film så må du altså velge hvilken HDD du skal se film fra. Men jeg har ikke prøvd så dette er bare antagelser egentlig.

Jeg snakker nå om YAMJ-programmet som ligger på AC RYANs nettsider, jeg vet ikke om standard YAMJ vil funke. Noen som har prøvd?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hmm, nei det vet jeg faktisk ikke. Men når du starter YAMJ-programmet må man velge hvilken mappe filene ligger i, og da blir målkatalogen til indexfila automatisk generert. Når du deretter skal gå inn i biblioteket må du velge hvilken mappe index-fila ligger i. Så hvis du har flere disker så må du antagelig kjøre applikasjonen en gang pr. disk, og når du skal se film så må du altså velge hvilken HDD du skal se film fra. Men jeg har ikke prøvd så dette er bare antagelser egentlig.

Jeg snakker nå om YAMJ-programmet som ligger på AC RYANs nettsider, jeg vet ikke om standard YAMJ vil funke. Noen som har prøvd?
    Det var ikje så lett nei.

A.C.Rayan spør den etter passord og brukernavn(når jeg går via nettverk), og når jeg skriver det inn, så kommer jeg ikke videre, akkuratt som det skulle ha vært feil passord/bruker, noe som det IKKE er.
    Er det bare meg eller?

Har testet med å skru av passordet, bytte passord på PCen, uten hjelp.

Har Windows 7 64bit, med alle oppdateringer som er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok dette passordet den spør om.
    Neowin.net - Windows 7: HomeGroup Overview

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hvordan vil det gå, om en har 3-4 hdd som en vil koble opp imot A.C.Ryan mini via nettverk ifra PC? Om en vil ha en "enkel" oversikt på A.C.Ryan mini spilleren?
    Her er en liten workaround du kan se på. MultipleNetworkShares - moviejukebox - Problems with Multiple Network Shares - Project Hosting on Google Code
    Option 3 virker som en veldig enkel og grei løsning. Har dog ikke testet dette selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann ut at ruteren går over til 54mps når det er ein pc med den farten tilkopla nettverket. Det er jo sambuar sin pc. Kan problemet vera at ruteren ikkje slår over til 300mps igjen når eg slår av eller lukker den pcen? Har D-link DIR-615 ruter...

Signalstyrken verierer å mangla ein til to strekar på ACryanen. Står ikkje kor mange mps...

Nokon som veit?

Bør eg oppdatera spelaren og?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann ut at ruteren går over til 54mps når det er ein pc med den farten tilkopla nettverket. Det er jo sambuar sin pc. Kan problemet vera at ruteren ikkje slår over til 300mps igjen når eg slår av eller lukker den pcen? Har D-link DIR-615 ruter...

Signalstyrken verierer å mangla ein til to strekar på ACryanen. Står ikkje kor mange mps...

Nokon som veit?

Bør eg oppdatera spelaren og?

300mbs klarer den bare om du har trådløst kort i andre enden som kjører n standarden.
    Tror du har mulighet til å sette opp 2 nettverk på den routeren der, en til a,b,g nettverk og en til n.
    Da vil enhetene som kan utnytte n, bruke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Då må eg vel prøva det. For ACRyan har jo 300 kort.

Bør programmvaren i spelaren oppgraderast? Korleis gjer eg i så fall det?

Er det forresten nødvendig å køyra 2 nettverk for å få 300mps. til ACryan som har 300mps nettverkskort?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[BETA] ACR-PV73200 v7.4.x.r2115

Nå er Beta på den nye FW lagt ut A.C. Ryan • View topic - [BETA] ACR-PV73200 v7.4.x.r2115 Playon!HD

Noen som har testet ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå er Beta på den nye FW lagt ut A.C. Ryan • View topic - [BETA] ACR-PV73200 v7.4.x.r2115 Playon!HD

Noen som har testet ennå?
    Har ikke testet enda, men ifølge forumet på acryan skulle den være helt håpløs, så ser ut som om vi må vente enda lengre! :neutral:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får testet i kveld, skal rapportere tilbake da.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og jeg må si det skuffer stort. Eneste positive jeg kan finne er litt freshere grafikk, ellers er det like tungvindt navigering som før, og responsen på fjernkontrollen har blitt utrolig dårlig, den lagger og hopper plutselig ett eller to hakk videre. Så jeg kommer nok til å gå tilbake til forrige FW. Eller faktisk så tror jeg hele boksen blir parkert og jeg setter PS3 i drift igjen

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Same shit, new wrapping!

Nye GUI var smakfult og oversiktelig. At det er litt tregt kan sikkert tweakes, samme gjelder alle orddelingsfeilene i den norske oversettelsen (Fil Behandler).
    Klarte ikke å logge på nettverksmappene på filserveren min, mulig jeg har surra med passord. Testet ikke så mye da jeg igrunn fikk svaret på at Mini'n fortsatt ikke kan mappe netverksshare og legge media i henholdsvis Musikk, Bilder, Video kategoriene i hovedmenyen.

Litt synd Ryan har fokusert så mye på GUI og ikke funksjonalitet, for min del har jeg uansett allerede byttet til en annen streamboks som fungerer etter min smak. Vill ha en liten Mini som kun streamet fra filserver, men det er denne boksen ikke laget for hvis man legger brukervennlighet til grunn. Beholdt Mini'n i påvente av en åpenbaring, men kun kosmetisk holder ikke til mål. Dessverre. Heldigvis har jeg originalembalasje. Boksen blir å finne på Finn.no i løpet av helga.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken boks har du landet på Mozze?

Vel, jeg fant et par guider på ACR-forumet:

A.C. Ryan • View topic - How To Seperate the YAMJ Jukebox Files from the Videos Share

A.C. Ryan • View topic - [HOW TO] Automount nfs or cifs(windows share) on boot - Mini

Lurte på om jeg skulle teste disse før jeg gir helt opp. Men først skal den gamle FW tilbake.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netgear NeoTV550.
    Den overvåker nettverksmapper og legger alt i et mediebibliotek. Alt kan presenteres på en 'videovegg'. På min 63" blir coverbildene omtrent i full størrelse. Også støtte for backdrops og filminfo.
    Koster dobbelt så mye, så da skulle det bare mangle at den kunne noe mer.
    Ikke bugfri den heller, bare så det er sagt

Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •