AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Jo, eg skal bruka den. Det skal damo og. Derfor er det greit om den er litt enkel å bruka.
    Så det du sier er at damer generelt sett er litt dumme?

Jeg for min del synes Mini fungerer strålende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    pcprono, er du ikke enig i at en boks som selges for å kunne streame fra LAN, burde kunne overvåke en delt mappe og lagt innholdet i mediabiblioteket?
    Eller at YAMJ-integrasjoen burde hatt eget oppsett så man slapp å navigere til index-fila hver gang man skulle finne film?

Kritikken går ikke på formatstøtte, på ingen måte. Jeg syntes også browserdelen funker greit. Men så lenge GUI fremstår som "manuelt" så er i alle fall overgangen fra PS3/PMS-løsningen ikke verdt penga. Jeg har fortsatt min Mini stående i hylla i påvente av ny FW, men den er ikke i bruk siden kona syntes PS3-løsningen er enklere å bruke. Kommer man f.eks direkte inn i videoveggen via YAMJ-delen i hovedmenyen så er boksen 10x bedre tvert. Får håpe AC Ryan-gjengen også forstår det etterhvert..
    For å være ærlig så bryr jeg meg egentlig ikke om YAMJ eller annen "fancy schmancy" browsing av mediabiblioteket. Jeg bruker kun network browseren hvor jeg har en shortcut til en SMB-share som er media-mappen min og der blar jeg meg enkelt frem til det jeg vil se.

Men ja, jeg forstår jo hva dere mener med at ting kunne vært bedre integrert og brukervennlig. Boksen er mao. ikke for alle, men for mitt bruk så er den helt perfekt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YAMJ er rett og slett genialt i mine øyne! I tillegg til coverart som man får med mappebrowsing, blir de kategorisert i genre, får man et kort synopsis om filmen, rating med stjerner på IMDB, hovedrolleinnehaver etc. Når man sitter der og lurer på hva man skal se, synes jeg filmene blir mye mer fristende med YAMJ enn med kun coverart.

Men det er nå meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    YAMJ er rett og slett genialt i mine øyne! I tillegg til coverart som man får med mappebrowsing, blir de kategorisert i genre, får man et kort synopsis om filmen, rating med stjerner på IMDB, hovedrolleinnehaver etc. Når man sitter der og lurer på hva man skal se, synes jeg filmene blir mye mer fristende med YAMJ enn med kun coverart.

Men det er nå meg...
    Jepp, de fleste synes nok det er fint, men jeg sletter filmene fra disk etter jeg har sett de og jeg vet som regel hva jeg vil se (har sjekket på forhånd), så funksjoner som coverart, rating og sammendrag fra IMDB osv. er helt unyttig for meg. For mange år siden drev jeg og samlet filmer digitalt og da hadde jeg nok hatt en annen mening om AC Ryan, men til mitt bruk for øyeblikket er det mer enn bra nok.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men det er nå meg...
    Og meg!

YAMJ er en virkelig lekker måte å vise biblioteket på, og for barn er det jo helt suverent! Har 200+ barnefilmer på serveren og forskjellen på "DVD-skating" og streaming med YAMJ-grensesnitt er ganske formidabel ;-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Og meg!

YAMJ er en virkelig lekker måte å vise biblioteket på, og for barn er det jo helt suverent! Har 200+ barnefilmer på serveren og forskjellen på "DVD-skating" og streaming med YAMJ-grensesnitt er ganske formidabel ;-)
    Derfor er det også viktig at man kommer rett til videoveggen fra hovedmenyen når man trykker på YAMJ. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at dette ikke funker idag, men at man må browse seg frem til index-fila.
    Til sammenligning har NeoTV550 en egen seksjon i "setup" hvor man angir delte mapper på nettet. Derfra leser den alt den trenger og presenterer film/musikk/bilder i respektive folder i media biblioteket. Også med folder art, hvilket er griselekkert på en 63", cover nesten i 1:1 størrelse (måtte skryte litt, hentet skjermen igår).
    YAMJ krever litt mer jobb på serversiden, men det er mer enn overkommelig hvis man hadde kunne slippe index-leting hver gang. Har full forståelse for at AC Ryan bruker 3.part applikasjoner for å holde prisen nede. Hadde intergrasjonen vært bittelitt smidigere så hadde Mini'n fremstått som et vesentlig bedre produkt.

Nå står Mini'n i hylla uten tilkobling og venter på FW-oppdatering mens jeg er storfornøyd med NeoTV550. Sistenevnte har imidlertid problemer på andre områder og henger seg i tide og utide + Cinavia på vei inn. Håpet er at Mini'n vokser med ny FW, så kan jeg levere inn NeoTV'n i løpet av 30 dager. Men jeg finner ingen klare tegn på at Mini'n har disse endringene klare til neste FW, dessverre. Mulig AMP har noe mere inside-info..

Edit:
    Kom over denne på AC Ryan-forumet. Nå er jeg svært lite kjent med linux og telnet, så jeg får ikke uten videre testet dette. Hvis noen andre har mulighet til å sjekke, så post resultatet her. Det morsomte er hvis dette funker, for AC Ryan-teamet får det jo tilsynelatende ikke til
    I've recently bought a Playon HD Mini and have spent sometime playing with the media database and have finally managed to make it index files on my NAS box.

My NAS box has three shares - Videos, Pictures and Music. I have a 1GB USB stick permanently in the back of the mini, with three directories on it - Videos, Pictures and Music, and have mounted the NAS shares onto these directories:

Telnet to the mini, log in as root and use vi to edit /usr/local/etc/rcS and I've added the following lines at the bottom: -

sleep 30
    mount -t cifs //192.168.1.73/Videos /mnt/usbmounts/sda1/Videos -o username=guest
    mount -t cifs //192.168.1.73/Pictures /mnt/usbmounts/sda1/Pictures -o username=guest
    mount -t cifs //192.168.1.73/Music /mnt/usbmounts/sda1/Music -o username=guest

The media database now sees all of my files as the NAS shares are mounted on a local drive. Not sure how usable it's going to be as it seems a bit rudimentary - one Genre per movie?

However, as the Movie Jukebox implementation has the irritating habit of searching every directory on a drive or share for index.htm, which can take some time if it's searching all my photos and music as well as videos, I've also followed the instructions elsewhere in these forums to create an additional mount point for my videos share, just to speed up finding index.htm.
    At the beginning of /usr/local/etc/rcS add

mkdir /tmp/ramfs/volumes/Videos

and at the end of /usr/local/etc/rcS add

mount -t cifs //192.168.1.73/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos -o username=guest

Videos now appears at the same level as the USB drive in the menus and the Movie Jukebox finds index.htm quickly.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kak]Så det du sier er at damer generelt sett er litt dumme?

Det er sant! Derfor hadde eg håpa Playon mini skulle vera redninga

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damer generelt har svært lite tålmodighet og vilje til å finne ut av teknisk utstyr.
    Det skal være enkelt og det skal se pent ut.
    Alt skal se ut som om det er laget av IKEA.

Det som svikter i disse boksene er ikke formatstøtten eller hardwaren, det er firmwaren.

All den tid disse boksene er ment å stå i en stue bør de ha ett meget enkelt grensesnitt.

Det bør være mulig å definere ett fast oppstarts bilde sånn at man kommer rett på det man stort sett er ute etter.
    Deretter bør man kunne bla i coverart hvis dette ligger i samme katalog som filmfila.

Om man må bruke en PC for å legge til andre ting sånn som fullt cover, link til trailere osv så er det også greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det nye GUI'et som den nye Essential-utgaven kommer med kommet til Mini? Ble sagt fra Playon at dette skulle komme til Mini og den "vanlige" før nyttår..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har det nye GUI'et som den nye Essential-utgaven kommer med kommet til Mini? Ble sagt fra Playon at dette skulle komme til Mini og den "vanlige" før nyttår..
    Nei dessverre. Ser ut til at vi må vente i ukesvis til. Utviklingsteamet har mye å gjøre, nytt SDK (hva nå det enn er) fører til mye bugsfiksing og GUI'et er ikke engang sluppet i BETA. Kan fort se februar/mars før det kommer.
    Ikke er det noen offisielle planer om bedring av hvordan enheten håndterer media i delte nettverksmapper heller. Så jeg sitter med litt "same shit, new wrapping"-følelse her.
    Kanskje AMP kan gi oss litt håp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd første BD-ISO film som lugger litt ved avspilling fra HD (noen ganger ved scene skifte), Toy story3. Er det noen som har noen triks mot dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye kritikk her. Syns nå mini fungerer veldig enkelt og selv konen klarer å finne fram til barnefilmene hos oss, når de små er utålmodige.
    Browse-> NFS-> Barnefilm-> og da er du framme og kan velge filmen din.

Tilsvarende for andre medier: Browse-> NFS-> Film->...... Browse-> NFS-> Musikk-> .....etc.

3 klikk på fjernkontrollen er ikke mye, men kanskje 2 for mye allikevel?

Nå er det kanskje ikke alle som kan bruke NFS, men bør vel være tilsvarende for vanlig 'shortcuts'?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan disse nye Mini2 og HD2 blir da
    Disse skal ha det nye GUI'et rett ut av esken, samt en enda bedre bildebrikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende støtte

Hei

Har hatt denne lille boksen nå i ca 2 mnd og har flere ganger opplevd nå at enkelt mkv, mp4 og mpg filer ikke viser bildet, kun lyd. Spilles disse av på pc er det ingen problemer. Trodde denne boksen skulle spise alt man ga den ?

Må ellers si at overgangen fra popcorn a-100 til denne har vært en nedtur. Popcorn har sine svakheter, men er helt suveren på formatstøtte og bildekvalitet. Bildekvaliteten er helt klart dårligere på minien. Synes for min del at navigering også var langt mere brukervennlig på popcorn.

Håper inderlig dette blir noe bedre med ny GUI, når den tid kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kopla opp minien min i går. Vart overraska over kor liten den er. Til no ser den ut til å fungera fint. Sambuar greide etter eit forsøk å finna filmar/musikk/seriar på sin pc. Driv å setta opp pcen min no og skal testa korleis det vert å bla gjennom 250gb musikk. Den var og overraskande lett å kopla opp til nettverket. 720p Spela den og lett over 54mps trådlaust nedd me 80%styrke.

Ser bra ut detta

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg kopla opp minien min i går. Vart overraska over kor liten den er. Til no ser den ut til å fungera fint. Sambuar greide etter eit forsøk å finna filmar/musikk/seriar på sin pc. Driv å setta opp pcen min no og skal testa korleis det vert å bla gjennom 250gb musikk. Den var og overraskande lett å kopla opp til nettverket. 720p Spela den og lett over 54mps trådlaust nedd me 80%styrke.

Ser bra ut detta

Samme med min bedre halvdel.
    Hun spiller filmer og alt uten problem.

Måtte vise det en gang. men det er ikke ett problem sånn sett.
    Venter likevel på GUI v 2.0 som eg tror vil bli veldig pen å se på.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aldursil
    Hei

Har hatt denne lille boksen nå i ca 2 mnd og har flere ganger opplevd nå at enkelt mkv, mp4 og mpg filer ikke viser bildet, kun lyd. Spilles disse av på pc er det ingen problemer. Trodde denne boksen skulle spise alt man ga den ?

Må ellers si at overgangen fra popcorn a-100 til denne har vært en nedtur. Popcorn har sine svakheter, men er helt suveren på formatstøtte og bildekvalitet. Bildekvaliteten er helt klart dårligere på minien. Synes for min del at navigering også var langt mere brukervennlig på popcorn.

Håper inderlig dette blir noe bedre med ny GUI, når den tid kommer.
    Hvordan er dette koblet opp? For øvrig et kjekt inlegg da jeg har veldig lyst til å bytte ut min A-100 selv. Venter på Fluxx tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet til via hdmi. Lyden tar jeg analogt fra tv til forsterker. Bortsett fra endel filer som ikke har bilde fungerer jo boksen sånn høvelig greit, men inntrykket er likevel at popcorn er hakket vassere.

Ville nok også ventet til fluxx evt, noe annet. Er vel et generasjonsskifte på gang nå.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aldursil
    Jeg har koblet til via hdmi. Lyden tar jeg analogt fra tv til forsterker. Bortsett fra endel filer som ikke har bilde fungerer jo boksen sånn høvelig greit, men inntrykket er likevel at popcorn er hakket vassere.

Ville nok også ventet til fluxx evt, noe annet. Er vel et generasjonsskifte på gang nå.
    Kan det tenkes at de filmene du ikke får lyd på er inneholder DTS lydspor? PCH sender DTS kun digitalt, og hvis tvn din da ikke dekoder lyden vil det ikke komme lyd ved en analog kobling mellom tv og receiver.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamj

Jeg har faktisk fått YAMJ til å fungere nå. Løsningen var å slette alle filer som ikke har noe der å gjøre, dvs. alle former for txt-filer og andre filer av ukjent format. Det blir jo litt mer sexy med YAMJ selv om grafikken fortsatt er litt grovkornet.

Ellers ser jeg at andre er fornøyd med navigeringen, bare å gå inn på NFS -> undermappe og velge film. Så enkelt er det ikke med nettverksdisk/mediaserver dessverre. Jeg demonstrerte det for kona, og hun ble bare oppgitt.

Vel, vi får håpe det ikke drøyer for lenge med det nye GUI-et og samtidig håpe at de har forbedret navigeringen en del.

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •