AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 504
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huffameg, Mozze, dette var nedslående lesestoff

Jeg har en på vei fra Netshop as we speak, og har allerede begynt å glede meg til å avinstallere PS3 MS. Det overrasker meg at den får såpass gode skussmål i tester når dine erfaringer tilsier noe helt annet. Å kjøpe en USB-disk er selvsagt uaktuelt, det er jo nettverksstreaming som er grunnen til å kjøpe en sånn dings.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig

Har også denne i min hjemmekino, men den står på vent. Ser hva som skjer når oppdatering en gang kommer. Har en Apple Tv i samme hjemmekino, og når vi snakker om brukergrensesnitt burde de vel tittet Apple litt i kortene. Den fungerer bare alltid, og alt ligger på første bilde når du starter den.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Har også denne i min hjemmekino, men den står på vent. Ser hva som skjer når oppdatering en gang kommer.
    Har du testet og gitt opp boksen slik den er nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke gitt den opp

Har vel ikke helt gitt den opp, men nå har jeg alternativer som fungerer mye bedre. Masse formatstøtte er jeg ikke avhengig av. Laster sjelden ned noe, blir mest å rippe filmer i det formatet som passer. Da er det ikke mye som er bedre enn Apple Tv. Har også en Dune HD Base 3.0. Samme med den. Elendig brukergrensesnitt.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Etter å ha lest så mye positivt om PLayOn!HD mini førte jeg den opp på ønskelista til jul og jaggu lå det ikke en boks med avsenderlapp fra min tenkofrelste svigerfar under juletreet. Jeg gliste hele kvelden.

1.juledag gikk gliset over i irritasjon.
    Mini'n blir levert uten HD og burde følgelig vært tilpasset nettverk, hvilket den (i alle fall med nåværende FW) på ingen måte er. Selve Browser-delen hadde vært grei nok HVIS det var mulig å enten angi en gitt folder som "shortcut" eller enda bedre "add to media library". Med mindre jeg har gått glipp av et eget kapittel i manualen, så er dette ikke mulig idag.
    YAMJ-funksjonaliteten er også halvveis, da man ikke kan angi indexfila i setup slik at den åpner coverveggen umiddelbart når man går inn i YAMJ fra hovedskjermen.

For at kona skal kunne bruke denne boksen måtte jeg koble til en USB-disk med de mest sette filmene (mye gjenbruk av Heffalompen på vesla for tida), så det kom noe som helst opp i media library. Navigering i browseren er så tungvint og krever så mye knapping på fjernkontrollen at det er enklere å hente filmen i hylla og putte den i avspilleren.

Til å være en enhet som skal streame fra nettverk, så har den så mangelfullt GUI at den strengt tatt ikke burde vært solgt i nåværende form. I så fall kun med påskriften "kan også streame fra nettverk".
    Hvordan denne boksen får så gode anmeldelser og skussmål kan jeg bare ikke skjønne.

AMP; jeg ser du engasjerer deg i denne tråden og det skal dere ha stående applaus for. Men dere skal ikke ha skryt for å slippe så uferdig FW. Veldig synd, for selve boksen har najs design og det er ingenting å si på hverken formatstøtte eller avspillingskvalitet (så langt).
    Jeg ser det er rykter om ny FW og GUI2 i løpet av januar, hvis ikke den oppdateringen tar nettverksstreaming på alvor så ryker denne boksen rett på Finn.no. Min nåværende løsning med PS3/PMS med transkoding og styr, er på mange måter mer smidig og intuitiv enn HD Mini'n. Og hele poenget med HD Mini var å slippe å fikle, men bare ha noe som virket.
    Hei Mozze, Det var virkelig synd å høre at du ikke får den til å virke slik den skal.
    1.juledag gikk gliset over i irritasjon.
    Mini'n blir levert uten HD og burde følgelig vært tilpasset nettverk, hvilket den (i alle fall med nåværende FW) på ingen måte er. Selve Browser-delen hadde vært grei nok HVIS det var mulig å enten angi en gitt folder som "shortcut" eller enda bedre "add to media library". Med mindre jeg har gått glipp av et eget kapittel i manualen, så er dette ikke mulig idag.
    YAMJ-funksjonaliteten er også halvveis, da man ikke kan angi indexfila i setup slik at den åpner coverveggen umiddelbart når man går inn i YAMJ fra hovedskjermen.
    1. Er ikke sikker på hva du mener at den ikke er tilpasset nettverk? Er det trådløst du mener? Det er en LAN port på den hvor man kobler rett i f.eks router for å få tilgang til Delte mapper fra f.eks PC - (Det er et valg under Setup hvor man må slå på/av enheten for at den skal synes / få tilgang i nettverket) NAS, Samba eller BT må stå on (Litt avhengig av hvilken Firmware du har). Om det er Trådløst så vil du trenge USB W-Lan Dongle da Trådløs ikke er inkludert.

2. Ang Browser delen - Det er mulig å lage Shortcut til Mappe i Nettverket ditt. Eks om du har en mappe på din PC som C:\Filmer\Barnefilmer hvor "Barnefilmer er delt" kan man lage en shortcut på 2 måter- Manuelt om ikke mappe eller PC er Passordbeskyttet - Eller Ved å gå til den folder via Browser og når man taster inn Brukernavn og passord kan man velge "Save and add to Shortcut" Da slipper man å måtte bla/taste passord etc hver gang. ( Du har nok ikke gått glipp av noe i Manualen, manual er nok fra tidlig Firmware og det har kommet mange nye funksjoner etter manual var trykket. Her vil det bli endringer for framtidige produkter hvor det vil være en quickguide i Eske og en mer fullstendig Manual for nedlasting da det er enklere å holde den oppdatert i forhold til endringer etc.)

YAMJ - Er enig denne burde kommet opp direkte uten å måtte bla igjenom for å finne index filen. (Du kan også bruke Thumbgen evt Tvixie2Playon) Sistnevnte kan også integreres med Jukebox Iconet. ( Her vil det bli en endring i den nye GUI som Kommer, desverre er denne blitt forsinka da planen var å få den ut i Desember Men vi har valgt å vente da det kom noen endringer helt på slutten samt at den er under intern testing enda. HAr ikke fått noen update på ferdigstillelse her, men har brukt den nye GUI i kort versjon på Playon!HD Essential og der er mange gode forbedringer der .

Om du ikke får til Nettverk eller om jeg har misforstått tråden din, ta og send meg en mail med telefon nummeret ditt så kan jeg ringe deg og evt forklarer nærmere i forhold til spesifikke ting du lurer på

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg har misforstått nettverksstøtten. Ja, den støtter streaming fra nettverk, men den mangler etter hva jeg kan skjønne støtte for å overvåke nettverksfoldere. Det er for meg som bruker totalt uinteressant om filene ligger på intern disk, USB-disk, minnepinne eller nettverket. Jeg vil ha alle filer opp i Media Library med folderart som et minimum.
    Når jeg legger til nye ripper på min filserver skal de komme opp på mediaspilleren min uten masse fuzz, det skjer i alle fall på PS3/PMS-løsningen idag. Jeg har forøvrig kablet gigabitnett ferm til en switch som står med 30cm patchkabel til Mini'n.

Ved bruk av Browserfunksjonen funker imidlertid folderart, samt direkte start av filer i foldere uten å måtte åpne selve folderen. Det er bra. Men da må man forholde seg til en "gammeldags" hierarkisk filstruktur som man ser på PC'n sin og den må være strukturert med stram hånd om den skal bli oversiktlig. AC Ryan har en vei å gå når det kommer til enkelt grensesnitt og det å tilrettelegge for brukere som ikke allerede sitter på relativt god generell datakunnskap.

Ta et annet eksempel. La oss si man ønsker å rippe alle filmer kjapt og enkelt ved hjelp av makeMKV. Da kliner man inn X antall filmer som hver får sin egen navngitte mappe med en fil eller fler av typen "titleXX.mkv" (avhengig av antall titler på plata):
    \\CREATURE_COMFORTS\title00.mkv
    \\THE_BIG_BOUNCE\title00.mkv
    \\PLANET_TERROR\title00.mkv

Legger man dette på en USB-disk så får man kun opp ørten "title00.mkv"-filer i Media Library. Skal man kunne finne frem til noe som helst må altså samtlige filer renames til filmnavnet. Mini'n burde støttet noe alla TAG/NFO-filer som f.eks kan genereres av MyMovies eller lignende applikasjoner. Da kan selve filmfila hete hva pokker den vil så lenge man uansett har mulighet til automatisk generering av TAG/NFO (MyMovies har i alle fall dette). Legger man til folderartstøtte i Media Library hadde dette kommet opp helt flott.

Uten at jeg skal skryte av en boks jeg ikke har testet, så skal dette være standard funksjonalitet på NeoTV550. Den koster imidlertid dobbelt så mye, så noe mer bør man forvente for penga. Mitt inntrykk er uansett at PlayOn!HD mini fremstår som et uferdig produkt med dagens FWversjon (Bruker forøvrig siste tilgjengelige betaFW). Dette er imidlertid ikke unikt for AC Ryan, de fleste mediabokser har tydeligvis gått opp løypa underveis. Så kritikken skal du ikke ta personlig AMP

Jeg skal prøve å ha is nok i magan til å vente på neste offisielle FW og se om GUI2 har en ny tilnærming til håndtering av mediafiler på nettverk. Nå er alt manuelt i form av mappenavigering og det er akkurat det jeg håpet å komme vekk fra. Jeg vil ha noe mer "konevennlig" enn PS3/PMS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg har misforstått nettverksstøtten. Ja, den støtter streaming fra nettverk, men den mangler etter hva jeg kan skjønne støtte for å overvåke nettverksfoldere. Det er for meg som bruker totalt uinteressant om filene ligger på intern disk, USB-disk, minnepinne eller nettverket. Jeg vil ha alle filer opp i Media Library med folderart som et minimum.
    Når jeg legger til nye ripper på min filserver skal de komme opp på mediaspilleren min uten masse fuzz, det skjer i alle fall på PS3/PMS-løsningen idag. Jeg har forøvrig kablet gigabitnett ferm til en switch som står med 30cm patchkabel til Mini'n.

Ved bruk av Browserfunksjonen funker imidlertid folderart, samt direkte start av filer i foldere uten å måtte åpne selve folderen. Det er bra. Men da må man forholde seg til en "gammeldags" hierarkisk filstruktur som man ser på PC'n sin og den må være strukturert med stram hånd om den skal bli oversiktlig. AC Ryan har en vei å gå når det kommer til enkelt grensesnitt og det å tilrettelegge for brukere som ikke allerede sitter på relativt god generell datakunnskap.

Ta et annet eksempel. La oss si man ønsker å rippe alle filmer kjapt og enkelt ved hjelp av makeMKV. Da kliner man inn X antall filmer som hver får sin egen navngitte mappe med en fil eller fler av typen "titleXX.mkv" (avhengig av antall titler på plata):
    \\CREATURE_COMFORTS\title00.mkv
    \\THE_BIG_BOUNCE\title00.mkv
    \\PLANET_TERROR\title00.mkv

Legger man dette på en USB-disk så får man kun opp ørten "title00.mkv"-filer i Media Library. Skal man kunne finne frem til noe som helst må altså samtlige filer renames til filmnavnet. Mini'n burde støttet noe alla TAG/NFO-filer som f.eks kan genereres av MyMovies eller lignende applikasjoner. Da kan selve filmfila hete hva pokker den vil så lenge man uansett har mulighet til automatisk generering av TAG/NFO (MyMovies har i alle fall dette). Legger man til folderartstøtte i Media Library hadde dette kommet opp helt flott.

Uten at jeg skal skryte av en boks jeg ikke har testet, så skal dette være standard funksjonalitet på NeoTV550. Den koster imidlertid dobbelt så mye, så noe mer bør man forvente for penga. Mitt inntrykk er uansett at PlayOn!HD mini fremstår som et uferdig produkt med dagens FWversjon (Bruker forøvrig siste tilgjengelige betaFW). Dette er imidlertid ikke unikt for AC Ryan, de fleste mediabokser har tydeligvis gått opp løypa underveis. Så kritikken skal du ikke ta personlig AMP

Jeg skal prøve å ha is nok i magan til å vente på neste offisielle FW og se om GUI2 har en ny tilnærming til håndtering av mediafiler på nettverk. Nå er alt manuelt i form av mappenavigering og det er akkurat det jeg håpet å komme vekk fra. Jeg vil ha noe mer "konevennlig" enn PS3/PMS.
    Ønsket å erstatte en gammel og stor HTPC med en mindre mediaspiller for avspilling av NAS og internetradio.

Kjøpte og returnerte så Minien av samme grunner du nevner. Det var for komplisert for enkelte i familien... Mot filer på USB er alt enklere, men mot NAS eller Windowsshare må man bla for mye for å finne frem.

Et eksempel, har ID3 tag på all musikk. For at Minien skal bruke disse må jeg velge om jeg husker rett Browsing - UPNP - Enhet - Rootshare - Musikk.
    For å starte en film Browsing - NETWORK - Enhet - Rootshare - Movies og så videre nedover mappestrukturen.
    Ev Browsing - Shortcut - IPADRESSE - Share - Movies. Altså ikke rare shortcuten... Men mulig man da slipper skrive inn passord/brukernavn hver gang.

En annen morsom ting var browsing i Internetradio der man alltid måtte gå via IP adressen på stasjonen. Altså, velge stasjon i liste, så kom det opp IP adressen man måtte klikke på og så begynte den å spille. Ett ekstra unødvendig klikk og "komplisert" info for min bedre halvdel.

Så ble returnert. Tross ingen krasj og at den faktisk spilte av alt jeg testet. Personlig likte jeg boksen, men funket dårlig i NAS med familie.

Jeg prøvde Boxee en kort periode, men den er dyr og ønsker å være en ren internetstreamer. Gjerne med mange tjenester som kun støttes i USA.

Så har nå Netgear NEOTV 550. Er mye mer fornøyd med utseendet og type browsing på den. Gå på Movies så kommer man rett til om man vil velge type Kategori, Year, Files på angitt Share.

Den finner ikke filminfo direkte fra IMDB som Boxee gjør, men her har man selv kontroll og kan legge inn coverbilde og lage TAG filer. Boxee slet voldsomt med norske barnefilmer f.eks og det var ingen mulighet å bruke Folder.jpg f.eks.

Men, ikke alt som glitrer er gull. Den krasjer. Litt for ofte... Og den sliter med litt flere filmer enn de andre boksene. Mulig dette fikses i fremtidige FW, men jeg er redd Netgear ikke er like ivrige som AC Ryan og Boxee med firmwareoppdateringer.

I tillegg er forumet til Netgear mye svakere enn spesielt AC Ryan som jeg mener har veldig god kommunikasjon med brukerne.

Så det spørs om det idag er mulig å finne en boks som "bare virker"...!
    Vurderer derfor ny HTPC. Den vil ihvertfall spille av alt inkl gamle DV opptak, og man kan velge hvilket utseende og innhold den skal vise.

Skal man slippe plundring og ha en boks som bare virker må man til DVD og bluray plater. Skulle ikke alt bli så mye enklere og oversiktelig når film og platearkivet ble digitalisert? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.C. Ryan FLUXX

A.C. Ryan FLUXX media player capacitates full HD streaming with its Atom CE4150 processor.

It's been about a year since A.C. Ryan Shrinky Dink'd its Playon!HD to make the Mini media player, and now another generation is upon us....

A.C. Ryan FLUXX media player capacitates full HD streaming with its Atom CE4150 processor -- Engadget

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MetroPolis
    A.C. Ryan FLUXX media player capacitates full HD streaming with its Atom CE4150 processor.

It's been about a year since A.C. Ryan Shrinky Dink'd its Playon!HD to make the Mini media player, and now another generation is upon us....

A.C. Ryan FLUXX media player capacitates full HD streaming with its Atom CE4150 processor -- Engadget
    FLUXX'en har egen tråd: http://avforum.no/forum/av-prosessor...yan-fluxx.html

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står et sted i tråden, jeg har ikke fått lest gjennom hele.

Men jeg har altså koblet opp boksen kjapt nå i kveld. Det første som slo meg var at GUI så ut som det var fra 90-tallet, den fant filmer etter hvert men oppløsningen og aspect-ratio var helt på jordet. Tenkte så at det kanskje var lurt å legge inn nyeste FW og fulgte oppskriften med minnepinne og velge fra Setup-menyen. Problemet nå er at den har låst seg etter oppstart, den blir stående på språkvalget og den responderer ikke på fjernkontrollen. Man kan se at det blinker i fronten når man trykker på knappene på fjernkontrollen, men det skjer ingen ting på skjermen. Jeg har latt den stå å reboote opptil flere ganger, uten at det ser ut til å hjelpe.

GUI ser for øvrig mye bedre ut nå, smoothere og ikke fullt så Atari-aktig og oppløsningen ser ut til å vær mer riktig, men jeg har jo ikke fått testet på noen film ennå.

Har jeg gjort noe galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan prøve og oppgradere på nytt med Safe Mode Reflash.

A.C. Ryan • View topic - [HOW TO] Update your Firmware and extensions

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    du kan prøve og oppgradere på nytt med Safe Mode Reflash.

A.C. Ryan • View topic - [HOW TO] Update your Firmware and extensions
    Det er prøvd flere ganger, og den booter men blir stående fast på språkvalg-menyen men den responderer ikke på fjernkontrollen, dvs. det blinker i fronten så den mottar signaler fra fjernkontrollen, men det skjer altså ikke noe annet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den til å virke igjen, jeg fant en tråd på supportforumet som omhandlet akkurat dette problemet samt en annen feilmelding som dukket opp underveis: Incorrect hardware :evil:

A.C. Ryan • View topic - Problems after flashing

Men jeg må si jeg er ganske skuffet :cry: Dette skulle være en konevennlig og barnevennlig løsning som erstatning for PS3 MS. Så langt har jeg ikke funnet noen argumenter for å bruke denne i stedet for PS3. Movie Jukeboks har jeg ikke fått til å fungere ennå, mulig det er jeg som knoter det til... skal teste litt mer...

EDIT: det kan se ut som jeg har noen filer i Video-mappa som plundrer til YAMJ. Jeg opprettet en midlertidig testmappe og la inn noen få filmer, og da fungerte den ganske greit. Da er det bare å begynne å lete etter filen som skaper trøbbel... A.C. Ryan • View topic - Needs some help with setting up YAMJ with Network share

Ellers fungerer undertekster ganske greit, så alt i alt ser det ut til å kunne bli en ok løsning når alt fungerer som det skal.

Imidlertid så er det fortsatt et kaos å navigere. Når man velger Movie Jukebox bør man komme rett til biblioteket, og slippe å måtte navigere rundt i mappesystemet. Dette senker konevennligheten mange hakk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mannskit!

****!

Eg har nett bestilt denna fordi den skal vera knall til streaming av film. Ser ut som eg har gjort ein gedigen tabbe. Jaja, har vel fortsatt angrefrist...

Eg som hadde gledd meg. Litt av planen var jo og at den skulle vera damevennleg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    ****!

Eg har nett bestilt denna fordi den skal vera knall til streaming av film. Ser ut som eg har gjort ein gedigen tabbe. Jaja, har vel fortsatt angrefrist...

Eg som hadde gledd meg. Litt av planen var jo og at den skulle vera damevennleg...
    Hvorfor skal den være så jævla damevennlig? Er det ikke du som skal bruke den da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kak
    Hvorfor skal den være så jævla damevennlig? Er det ikke du som skal bruke den da?
    Jo, eg skal bruka den. Det skal damo og. Derfor er det greit om den er litt enkel å bruka.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er synd er at det virker halvferdig og nerdete. Det er sikkert en del dataguruer som synes det er morsomt å hacke for å få det til å funke, og som vil ha muligheten til å lete rundt i mappestruktur, men når vi etter hvert har blitt vant til at ting funker ut-av-esken så blir dette et tilbakeskritt. Det minner meg faktisk om å prøve å kjøre DOS-spill på Win95, men forskjellen nå er at man heldigvis har nettet til å laste ned og oppsøke tips&trix for feilsøking.

At den sånn boks må være barnevennlig/ha høy konefaktor sier seg selv, den skal tross alt stå i stua til vanlig familier.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg ser AC Ryan Playon HD Mini får en god del kritikk i denne tråden, noe jeg ikke skjønner. Greit, den har kanskje ikke verdens mest brukervennlige GUI, men det som virkelig teller er da video playback og den takler ALT jeg kaster på den helt strålende! Til den prisen tror jeg ikke det finnes noe særlig bedre kjøp.

Jeg vil ikke si den virker noe særlig mer "halvferdig og nerdete" enn Popcorn Hour. Har en PH A110 som jeg har hacket og "nerdet" veldig mye med og AC Ryan-boksen har jeg egentlig ikke gjort noe annet enn å sette opp SMB share på. Fungerer strålende rett ut av boksen mao.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pcprono, er du ikke enig i at en boks som selges for å kunne streame fra LAN, burde kunne overvåke en delt mappe og lagt innholdet i mediabiblioteket?
    Eller at YAMJ-integrasjoen burde hatt eget oppsett så man slapp å navigere til index-fila hver gang man skulle finne film?

Kritikken går ikke på formatstøtte, på ingen måte. Jeg syntes også browserdelen funker greit. Men så lenge GUI fremstår som "manuelt" så er i alle fall overgangen fra PS3/PMS-løsningen ikke verdt penga. Jeg har fortsatt min Mini stående i hylla i påvente av ny FW, men den er ikke i bruk siden kona syntes PS3-løsningen er enklere å bruke. Kommer man f.eks direkte inn i videoveggen via YAMJ-delen i hovedmenyen så er boksen 10x bedre tvert. Får håpe AC Ryan-gjengen også forstår det etterhvert..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den spiller det man ber den om og dette nevnte jeg for så vidt også lenger opp. Den tar også tekst veldig greit, man kan flytte tekst, endre størrelse og farge, den finner coverart osv.

Min kritikk går på manøvrering i systemet og inkonsistens i de forskjellige FW-versjonene.

Man skal ikke måtte bla gjennom masse mapper på NAS-et for å finne filmer eller musikk i 2011. Når man har angitt hvilken mappe på nettverket filmene ligger på, så bør man komme rett til denne mappa når man klikker på Bibliotek.

Da jeg lastet ned de forskjellige FW-versjonene som ligger på supportsiden, fikk jeg forskjellige feilmeldinger eller systemet henger seg opp og responderer ikke, eller man får beskjed om at det er Incorrect Hardware.

Movie Jukeboks er en brillefin løsning hvis det virker og jeg har fått det til å virke på en testmappe med 5 filmer. På resten av bilbioteket må jeg drive omfattende feilsøking ettersom noe ikke skulle være helt etter boka. Det kommer ingen feilmelding som sier noe om hva som evt. er feil kun en kryptisk melding om at systemet ikke kunne fullføre request.

EDIT. Mozze var visst kjappere

Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •