AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 504
    Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MetroPolis
    Jeg har oppgradert til Firmware PV73100 v7.3.4.r4368. Etter jeg gjorde det henger boksen seg annenhvergang jeg bruker den. Det kommer når jeg blar i menyene, også stopper den helt opp og ingen knapper på fjernkontrollen virker. Ikke power knappen på selve maskinen heller. Eneste som hjelper er å dra ut strømmen. Om man går til mappen der feilen skjedde så får man den ikke en gang til. Virker helt tilfeldig... Noen som har vært borti dette?

Jeg har ikke innstallert noe tilleggsprogramvare for menyene, bare har en ekstra jpg i katalogen for visning av film/tv-serie. Bruker bare .iso og .mkv filer.
    Hmm , jeg bruker FW 4368 selv også og har så langt ikke hatt disse problemene.

Kunne du ha prøvet 2 ting og gi meg en tilbakemelding om det ikke fungerer da tar jeg det videre med teknisk.

1. Har vært borti et par ganger at Flashing av FW ikke har vært 100% og må flashe på nytt. Det jeg har oppdaget selv er at det beste er å formatere USB Pen du bruker før du legger IMG filen på. (Husk at det skal være FAT32) Kunne du prøvd med en ny formatert USB Pen og kjøre oppgraderings en gang til? ( Bruk Oppgradering via System menyen, og ikke "Safe mode upgrade" )

2. Om det framdeles ikke fungerer- prøv å gå tilbake til forrige Offisielle FW og se om den fortatt har samme problem : http://www.acryan.com/downloads/PV73...2_European.zip

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Oppgradert Mini til r4415 beta. Nå fungerer alle .mkv filene. Mulig det var en bug som førte til at det hakket veldig av og til eller om det bare gikk litt varmt på nettverket. Får spille litt flere filer i morgen.
    Supert, takk for testingen Har ikke rukket å teste disse Mkv filene selv enda.

HAr du prøvd å kjøre fil som hakket fra USB disk eller noe også ? Vet at om det er full HD1080P med høy bitrate er det beste å kjøre fra en USB Disk etc.

En annen sak jeg har sett på enkelte Blu-Ray filer er at om du endrer video instillinger fra HDMI-Auto til f.eks 1080P etc. så blir det bedre også.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Supert, takk for testingen Har ikke rukket å teste disse Mkv filene selv enda.

HAr du prøvd å kjøre fil som hakket fra USB disk eller noe også ? Vet at om det er full HD1080P med høy bitrate er det beste å kjøre fra en USB Disk etc.

En annen sak jeg har sett på enkelte Blu-Ray filer er at om du endrer video instillinger fra HDMI-Auto til f.eks 1080P etc. så blir det bedre også.
    Jeg tenkte jeg skulle få tid til å sjekke direkte med USB i helgen. Det er julebord i kveld så mulig jeg ikke er i form før til søndag

Ellers har jeg testet Auto og 1080p og 720p på andre .mkv filer for å så om det har noe effekt, men det virker som om bildet flyter like fint på alle. Dette er da på filer som fungerer fint.
    Men jeg har laget noen nye test filer som jeg har lagt på en USB harddisk som jeg skal prøve å teste litt med. Jeg har nemlig noen 1080p filer som hakker, men jeg mistenker en flaskehals i nettverket eller på server.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #AMP
    Jeg innstallerte samme firmware på nytt, og fikk samme feil på nytt. Men så ut som feilen kom på noen foldere jeg hadde lagt ett bilde i men ikke filmfiler, altså i noen undermapper på sesonger. Bilde i mappen er en .jpg og heter folder.jpg. Etter jeg har fylt opp mappene med filmfiler har ikke feilen oppstått igjen. Bank i bordet. Vet ikke om dette har vært feilen. Jeg roper om den oppstår igjen!

Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hmm , jeg bruker FW 4368 selv også og har så langt ikke hatt disse problemene.

Kunne du ha prøvet 2 ting og gi meg en tilbakemelding om det ikke fungerer da tar jeg det videre med teknisk.

1. Har vært borti et par ganger at Flashing av FW ikke har vært 100% og må flashe på nytt. Det jeg har oppdaget selv er at det beste er å formatere USB Pen du bruker før du legger IMG filen på. (Husk at det skal være FAT32) Kunne du prøvd med en ny formatert USB Pen og kjøre oppgraderings en gang til? ( Bruk Oppgradering via System menyen, og ikke "Safe mode upgrade" )

2. Om det framdeles ikke fungerer- prøv å gå tilbake til forrige Offisielle FW og se om den fortatt har samme problem : http://www.acryan.com/downloads/PV73...2_European.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er PlayOn!HD Mini blitt bedre på musikk eller er den fortsatt like tungvint?

Noen som vet om det kommer en app til iPhone slik at man kan spille musikk uten å slå på TVn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remske
    Er PlayOn!HD Mini blitt bedre på musikk eller er den fortsatt like tungvint?

Noen som vet om det kommer en app til iPhone slik at man kan spille musikk uten å slå på TVn?
    Er den tungvint på musikk? Hva sikter du til?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Er den tungvint på musikk? Hva sikter du til?
    Jeg har bare forstått det slik at musikkspilleren ikke fungerer bra nok (kom blant annet frem i testen fra DinSide). At man må browse i mapper for å finne å spille musikk. Har ikke prøvd denne selv og det meste i denne tråden omhandler jo avspilling av film så jeg vet ikke hvordan den er.

Er det mulighet for å lage spillelister eller spille en random av samlingen sin? Finnes det noen for for thumbnails eller lignende av album? Er det noen form for søkefunksjon innebygd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk

Hei, har knotet litt med denne og musikk så kan forsøke meg på et svar:

Jeg mener musikkspilleren "kan brukes". Det største ankepunktet er at man må igjennom en haug med mapper osv før man i det hele tatt kommer frem til musikken. Spesielt om man har filene på nettverket. Ligger de lokalt på en USB disk er det lettere, men det har jeg ikke testet.

Uansett, man kan velge å få opp nettdisk enten via vanlig fil-browsing, eller via UPNP om man har indexert ID3 tag på filene korrekt. I UPNP kan man dermed få bruke spillelister (ikke testet) eller bla via kategori, artist, album etc. Jeg har en XBox og selv om utseende i AC RYan er elendig fungerer musikkspilling bedre synes nå jeg. Man kan velge "All music" og så trykke Repeat noen ganger så den spiller random av hele samlingen. Ev at kategori, artist etc.

Men det er ikke noe Søk, og jeg tror ikke albumart kan vises. Ihvertfall har ikke jeg fått til det. Så, er man komfortabel med litt dårlig visning og mangelde søk så kan den fint brukes som musikkspiller. Dog ikke perfekt.
    Og jo, den mangler ID3 visning. Ihvertfall får jeg kun "No ID3 tag" på filene. Dette problemet har flere skrevet om på div forum uten noen løsning. Kanskje EXT3 format på disk?

Så, når jeg først er igang kan jeg si at denne boksen ikke er spesielt "familievennlig". Man må tweake masse for å den til å oppføre seg noenlunde.
    Jeg måtte bruke en kveld på å ID3 tagge og kategorisere musikken min slik at jeg vet omtrent hva som finnes under alle kategoriene. Greit dette måtte gjøres, men dog. Under vanlig fil-browsing viste det seg vanskelig å få den til å oppføre seg noenlunde som en musikkspiller. UPNP visning er bedre.

Videre brukte jeg en kveld på å få den til å vise et stusselig cover av filmene med Thumbgen. Hvilket viste seg å ikke virke spesielt godt siden filene ligger på en EXT3 formatert disk på en NAS. Da nektet den nemlig å vise Filminfo...

Så, jeg sitter egentlig og planlegger kjøp av ny mediaspiller en uke etter at jeg fikk denne. Men siden den kun kostet kr 600 (som demovare hos Komplett) er jeg fornøyd. Men vil helst ha en MYE bedre og mer brukervennlig spiller enn denne. Som hadde fungert perfekt på et gutterom men ikke i stua.

Sett litt på Boxee sin, men den er såpass umoden enda at jeg velger å beholde Minien inntil jeg finner en spiller man ikke må være nerd for å like.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine musikkfiler vises med cover. Jeg syntes det går rimelig greit å manøvrere seg gjennom mappestrukturen som jeg har delt opp i grupper etter første bokstaven i navnet. Altså: A-D, E-K,osv.

Når det gjelder filmer, kan man bruke YAMJ. Dette gir et penere utseende og enklere menyer.
    Det er rimelig enkelt å legge opp. Bortsett fra at jeg har problemer med å få lagt inn info fra IMDB automatisk. Dette skal fikses i neste YAMJ oppdatering.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komme med et spørsmål angående flac-støtte. Jeg har noen flac-filer i 6 kanaler. Disse vil ikke playon mini spille av skikkelig. Litt info om filen:

Length: 222 seconds
    Channels: 6
    Bits per sample: 24
    Sample Rate: 96000 Hz
    File Size: 229669446 bytes
    Average bitrate: 8276 kbps
    Compression Ratio: 59%

Vil det komme støtte for dette eller er det noe feil jeg gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk

Ja, i et rastløst øyeblikk sendte jeg tilbake Minien og kjøpte en Boxee Box i stedet. Ikke meningen å lage en VS debatt men må kommentere en ting:

Musikkspilleren i AC Ryan er faktisk MYE bedre enn den jeg fant i Boxee Box. Boxee nedprioriterer musikk vanvittig. De har fjernet Musikk valget fra hovedmenyen, og selv om det uansett er raskere å finne frem til filene (samt at de enkelt kommer opp med Cover i de fleste tilfeller) så kan man kun kategorisere på enten Artist eller Album. Ingen kategori, ingen årstall.
    Det er heller ikke mulig å spille random av alle filer.

Så konklusjon er at selv om det er flere klikk for å finne frem til filene på Minien så fungerer musikkspilleren greit i form at man kan bruke ID3 tag mer og spille random.

Men, layout er naturlig nok mye bedre på Boxee, og de manglende funksjonene vil komme etterhvert. Men det kan sikkert ta 6-12 måneder så er musikk viktigst vent med Boxee. Ergo skulle jeg gjort som jeg sa i forrige innlegget mitt å beholde Mini til Boxee har kommet forbi barnesykdommene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste firmwareoppdatering så spiller DTSHDMA helt som den skal igjen.
    Tusen Takk.

Nå nytes HD lyd nesten daglig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

dette har kansje godt forbi meg mens jeg leste tråden her. Støter denne 3d?
    ser at på ac ryan med hardisk har 1.3hdmi. denne skal i teorien ikke støtte 3d. men gjør hd mini dette? 3d må vell ha 1.4hdmi?
    kommer det også lyd gjennom hdmi kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abrush
    dette har kansje godt forbi meg mens jeg leste tråden her. Støter denne 3d?
    ser at på ac ryan med hardisk har 1.3hdmi. denne skal i teorien ikke støtte 3d. men gjør hd mini dette? 3d må vell ha 1.4hdmi?
    kommer det også lyd gjennom hdmi kabelen?
    Lurte på dette tidligere jeg også uten å bli så mye klokere.
    Men vissnok er ikke HDMI 1.4 nødvendig for å vise 3D,ps3 har HDMI 1.3 og den støtter jo 3D etter siste FW oppdatering.
    Er mere opptatt av Cinavia protection og hva den vil bety i fremtiden........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hatt Playon!HD Mini-boksen en stund nå og er i grunn veldig fornøyd med den. Jeg brukte tidligere min xbox 360 som "mediaspiller" og de fleste kjenner vel til begrensningene den har. Så det var uten tvil en stort skritt i riktig retning. Men det er enkelte ganger jeg laster ned video i HD som ikke vil la seg spille på Mini uten problemer. Og hittil har fellesnevnereren vært 1080p og at det blir en masse "artifacts" på skjermen, i flere forskjellige farger, mye grønt. Jeg har lest meg frem til på AC Ryan sitt eget forum at det er fordi cabac/reframes er satt til for høyt. AC Ryaen sier at opp til 8 går greit, men f.eks 16 (som var tilfellet i en av trådene på forumet) blir for høyt i forhold til mengden ram i AC Ryan-boksene. Jeg har derfor lastet ned "MediaInfo" og sett at den siste videoen jeg hadde disse problemene med hadde en reframe på 10. Så da vet jeg hva som er årsaken til problemene. Jeg har dog aldri hatt problemer med video i 720p. Men det er kanskje aldri noen som bruker noe særlig høyrere enn reframe 8 på 720p video.

Men spørsmålet mitt er som følger: Jeg har ikke så veldig mye erfaring når det kommer til konvertering/redigering av video, men lurer derfor på om det er mulig å få gjort noe med (en for høy) reframe? Er det mulig å redigere/konvertere en video med reframe på 10-16 ned til 8 eller mindre? Isåfall, hvs slags programvare burde man bruke og vil dette være uten altfor mye kvalitetstap?

Jeg har samtidig skjønt at å konvertere en video på nytt alltid vil medføre kvalitetstap, og at høyere referame betyr høyere kvalitet. Men hvis man kan få konvertert en video ned fra høy reframe til en lavere reframe, vil resultatet være dårligere (eller mye dårligere) enn om videoen var laget/kodet med den lavere reframe'n i utgangspunktet?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikke disse problemene du beskriver.

Nå har eg ikke sjekket reframe.
    Men filmer i 1080p i mye forskjellige kvaliteter har alltid gått fint.
    Mulig det er noe spesielt med din firmware.
    Hvilken bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den siste, det vil si 4824. Jeg sier ikke at det skjer med alle 1080p videoer, men hittil er det vel 2 jeg har hatt problemer med.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endret til den siste beta firmware og det hjalp på mine 1080p filmer. Men det er jo mulig at det er den du bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er det ikke firmware og/eller om det er et problem eller ikke som var spørsmålet mitt, for det har blitt slått fast fra AC Ryan sin side. Problemet ligger i begrenset mengde ram i AC Ryan-boksene. Spørsmålet mitt var det var noen som hadde noen tips til hvordan konvertere disse filmene til lavere reframe og om kvalitetstapet vil være større enn om filmen ville vært kodet med den reframe-verdien i første omgang!

Edit: Lagt til link til den aktuelle tråden på AC Ryan sitt forum.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest så mye positivt om PLayOn!HD mini førte jeg den opp på ønskelista til jul og jaggu lå det ikke en boks med avsenderlapp fra min tenkofrelste svigerfar under juletreet. Jeg gliste hele kvelden.

1.juledag gikk gliset over i irritasjon.
    Mini'n blir levert uten HD og burde følgelig vært tilpasset nettverk, hvilket den (i alle fall med nåværende FW) på ingen måte er. Selve Browser-delen hadde vært grei nok HVIS det var mulig å enten angi en gitt folder som "shortcut" eller enda bedre "add to media library". Med mindre jeg har gått glipp av et eget kapittel i manualen, så er dette ikke mulig idag.
    YAMJ-funksjonaliteten er også halvveis, da man ikke kan angi indexfila i setup slik at den åpner coverveggen umiddelbart når man går inn i YAMJ fra hovedskjermen.

For at kona skal kunne bruke denne boksen måtte jeg koble til en USB-disk med de mest sette filmene (mye gjenbruk av Heffalompen på vesla for tida), så det kom noe som helst opp i media library. Navigering i browseren er så tungvint og krever så mye knapping på fjernkontrollen at det er enklere å hente filmen i hylla og putte den i avspilleren.

Til å være en enhet som skal streame fra nettverk, så har den så mangelfullt GUI at den strengt tatt ikke burde vært solgt i nåværende form. I så fall kun med påskriften "kan også streame fra nettverk".
    Hvordan denne boksen får så gode anmeldelser og skussmål kan jeg bare ikke skjønne.

AMP; jeg ser du engasjerer deg i denne tråden og det skal dere ha stående applaus for. Men dere skal ikke ha skryt for å slippe så uferdig FW. Veldig synd, for selve boksen har najs design og det er ingenting å si på hverken formatstøtte eller avspillingskvalitet (så langt).
    Jeg ser det er rykter om ny FW og GUI2 i løpet av januar, hvis ikke den oppdateringen tar nettverksstreaming på alvor så ryker denne boksen rett på Finn.no. Min nåværende løsning med PS3/PMS med transkoding og styr, er på mange måter mer smidig og intuitiv enn HD Mini'n. Og hele poenget med HD Mini var å slippe å fikle, men bare ha noe som virket.

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •