AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Desverre en skuffelse

Jeg har nå hatt Mini'en en måneds tid, og desverre så har den ikke levet opp til forventningene.

På den positive siden så var den lett å sette opp, responsiv fjernkontroll og når jeg oppgraderte til siste firmware R4368 så fikk den et bra grensesnitt til filmsamlingen.

Negativt;
    Bildekvaliteten på DVD var ganske dårlig (som nevnt før i denne tråden). Enda værre var at den var ubrukelig for BD ISO'er da lyden ble fullstendig i usynk med bilden etter kort tid ut i filmen (mange sekunder på etterskudd). Mulig at dette kun skjer med filmer med høy bithastighet. Filmene jeg testet var Matrix, Batman & Robin, Batman Forever (jeg vet; disse Batman filmene er uanminnelig dårlige).

På PlayOn's egen forum side så fikk jeg tipset om å gå tilbake til firmware R2901 og da fungerte BD-ISO'ene uten problemer. Jeg inbiller meg også at DVD kvaliteten ble bedre uten at jeg vil være skråsikker på det. Desverre så er det en del ulemper med denne firmware'n, bl.a ingen subtitle (om det ikke er noe jeg gjør feil), samt ingen cover-art for filmsamlingen.

Jeg håper det snart blir en ny firmware som fikser problemene, ellers så får jeg vurdere Dune, ev. Boxee Box om de får fikset en del barnesydommer som det virker som de har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiha14
    Enda værre var at den var ubrukelig for BD ISO'er da lyden ble fullstendig i usynk med bilden etter kort tid ut i filmen (mange sekunder på etterskudd). Mulig at dette kun skjer med filmer med høy bithastighet. Filmene jeg testet var Matrix, Batman & Robin, Batman Forever (jeg vet; disse Batman filmene er uanminnelig dårlige).
    Når du sier det hakker, snakker vi her om trådløst nett, kablet nett eller via ekstern harddisk?
    Hvis via nett, hvor stor internettlinje har du?

I en mail for noen dager siden anbefalte AC Ryan at hvis man skulle spille av BD-rips7ISO'er med høy bitrate så var det anbefalt å bruke ekstern harddisk hvis man opplevde hakking som du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub/IDX undertekster vises ikke i MKV-filer. Løsning

Fant ut av feilen, hvis du setter "Compression: None" under tabben "Extra Options" under mkvmerge GUI i MKVtoolnix på alle filene som skal muxes, altså bilde, lyd, subtitles etc. Da fungerer filene med undertekster! Hadde vært fint om AC ryan hadde løst dette da det tydlig er en feil der! "If your player has difficulties playing such files then it is a bug in that player or in the demuxer but not in mkvmerge. This feature has been part of the Matroska specification since more than six years, and there's no excuse for refusing to add support for it."
    Se også:
    A.C. Ryan • View topic - Subtitles won't show

The Matroska specifications know a feature called "header removal compression". This allows a muxer to keep a certain number of bytes that are identical for each frame in the track headers removing them from the individual frames. This reduces the size of the tracks significantly without altering the content as a demuxer can add the bytes found in the track headers to each frame during demuxing.

Starting with v4.1.0 mkvmerge uses header removal compression for a couple of track types by default. These include AC3, DTS and MP3 audio tracks as well as Dirac and MPEG-4 part 2 (aka. XviD/DivX) video tracks. The user muxing a file may disable it by explicitely selecting 'none' as the compression scheme for such a track.

If your player has difficulties playing such files then it is a bug in that player or in the demuxer but not in mkvmerge. This feature has been part of the Matroska specification since more than six years, and there's no excuse for refusing to add support for it.

The proper solution is to ask the vendor of your player to support this feature. A temporary solution is to re-mux such files turning off extra compression for all tracks.

Sitat Opprinnelig postet av MetroPolis
    Hei,
    Jeg har kjøpt meg en A.C. Ryan Play On HD boks. Jeg har rippet Blu-ray filmer og konvertert de til MKV med teksting. Men tekstene vises ikke på A.C. Ryan spilleren. Det står "Norsk" under Subtitles på On-Screen-Menu på skjermen når man trykker på subs knappen på fjernkontrollen men ingen undertekster vises.

Jeg har prøvd samme fil i VLC, Windows Media Player og Media Player Classic, og i alle disse vises undertekstene som de skal.

Bruker HdBrStreamExtractor til å rippe BD elementene og teksting til .SUP format, for deretter og konvertere den til SUB/IDX med BDSup2Sub programmet. Bruker MKVtoolnix for å muxe filene til MKV.

Har prøvd å rename alle filene til samme navn før muxing til MKV men det fungerer ikke. (Etter #AMP sitt forslag her: http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1549103)

Jeg har både testet MKVtoolnix v4.1.1 og den nyeste v.4.4.0.

Har også oppgradert til Firmware_PV73100_v7.3.4.r4368 men undertekstene vises ikke.

Noen som har forslag på hvordan dette løses eller har andre forslag? Jeg har ganske mange Blu-ray i dette formatet som fungerer på alle andre spillere, så jeg hadde håpet og ikke konvertert om alle på nytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Når du sier det hakker, snakker vi her om trådløst nett, kablet nett eller via ekstern harddisk?
    Hvis via nett, hvor stor internettlinje har du?

I en mail for noen dager siden anbefalte AC Ryan at hvis man skulle spille av BD-rips7ISO'er med høy bitrate så var det anbefalt å bruke ekstern harddisk hvis man opplevde hakking som du sier.
    De blir spilt av med ekstern harddisk.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FYI- Ang MKV filer og MKV Merge GUI

Hei, ser der er en del som har problemer med å spille av filer laget med mkvmerge. Dette er fikset og vil komme på neste offisielle Firmware.

Om dere vil er det allerede Beta FW ute som dette er fikset i.

PV73100

Version v7.3.x r4368
    what’s new in this release
    • 01. Improved Web Management default page when Login Control is off
      02. Improved Web Management compatibility with Safari and Opera browser
      03. Improved compatibility with MKV compressed headers
      04. Improved Hebrew subtitles display
      05. Improved weather channel description
      06. Add Stretch to Zoom In selection
      07. Add Pin Protection option in Setup – Misc menu
      • • Protects the Copy menu with a password when option is turned on
      08. Fix flickering of info message during music playback when title is too long
      09. Fix unable to resume playback when display is switched to 24p mode
      10. Fix loading of Jukebox from network location
    How to update this firmware:

It is the same as all SDK3.X platform requires, please update your PV73100 to r3582 before proceeding to update with this firmware.

Example, from r2901, you need to first update it to r3582 before proceeding to r4368.

For those, already on r4090 or r3582, you could directly update to r4368.

We strongly recommend users to perform System Update instead of Safe Mode Reflash.

For PV73100P+
    http://www.acryan.com/downloads/PV73...8_European.zip

For PV73200P+
    http://www.acryan.com/downloads/PV73...5_European.zip

It is the same as all SDK3.X platform requires, please update your PV73200 to r3582 before proceeding to update with this firmware.

Example, from r2898, you need to first update it to r3582 before proceeding to r4415.

For those, already on r4090 or r3582, you could directly update to r4415.

We strongly recommend users to perform System Update instead of Safe Mode Reflash.

For PV76120

http://www.acryan.com/downloads/PV76...8_European.zip

Both methods (Safe-Mode or System update) could be used.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra. Det skal testes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at bit-torrent ikke fungerer på mini-versjonen?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turboleif
    Er det slik at bit-torrent ikke fungerer på mini-versjonen?
    HEi,

Ja den er nok tatt ut fra Mini for noen måneder siden da Mini ikke har intern HDD og siden torrent klienten som var innebygget fra Realtek krever intern HDD var denne veldig ustabil ved bruk av USB Lagringsenheter etc. Så derfor ble den tatt ut på senere FW`s

Ved installasjon av Eldre FW vil man kunne få BT på Mini også, men mister da noen av de nyere funksjoner. Vi har routet dette til Realtek og håper de vil komme med en Fix på dette, men kan dessverre ikke love noe her. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    HEi,

Ja den er nok tatt ut fra Mini for noen måneder siden da Mini ikke har intern HDD og siden torrent klienten som var innebygget fra Realtek krever intern HDD var denne veldig ustabil ved bruk av USB Lagringsenheter etc. Så derfor ble den tatt ut på senere FW`s

Ved installasjon av Eldre FW vil man kunne få BT på Mini også, men mister da noen av de nyere funksjoner. Vi har routet dette til Realtek og håper de vil komme med en Fix på dette, men kan dessverre ikke love noe her. :?
    Men det funker bra på denne?
    Og hvordan er støynivået på den? Hvis du kan sammenligne den med noe.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er veldig stillegående, knapt hørbar med en slik harddisk:
    Western Digital 2TB Green 3,5", SATA 64MB Cache, 7200RPM, 3 GB/s - Netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp

EDIT : Ser Spacefrog også skrev fra forum siden vår - Det vil komme fix på dette i FW ( Skal prøve å gi en update her når det er klart)
    Kan ikke se at dette har blitt fikset.
    kommer det muligens i neste firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snurrer viften hele tiden, eller bare når man har i harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Playon DVD-HD-2TB

hei:-D
    fikk min ny Playon DVD-HD-2TB i dag,men det virker som den har hengt seg opp ????
    jeg har koblet opp kablene etter manualen .og når jeg skal slå på
    power og bli blå, så står den bare LOADING i disblayet.
    Ingen kontakt med PC.
    Hva kan jeg gjøre.

MvH
    beppe129

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turboleif
    Men det funker bra på denne?
    Og hvordan er støynivået på den? Hvis du kan sammenligne den med noe.
    Hei igjen,

Jeg bruker BitTorrent på den (ACR-PV73100) og den fungerer helt greit, kan ikke sammenlignes med f.eks bitcomet etc. til PC da en PC har som oftest har mye mer ressurser i forhold til CPU/Minne etc. og er raskere enn den integrerte BT klienten her.
    Bruker grensesnittet er helt basic, men greit å bruke når man ikke gidder å ha på PC eller er borte og PC skal være avslått etc.
    Vær også Obs på at ved nedlasting og man ønsker å se en Film bør BT download stoppes for å frigjøre ressurser til Film.

Støynivå - Vanskelig å sammenligne med noe, men tilbakemeldinger jeg får er at den støyer mindre enn forventet I normal omgivelse hvor TV er på og normalt lydnivå så hører jeg ikke Spilleren, men er det helt stille så kan man høre Vifte sus og HDD om den arbeider.
    (Vifte står på heletiden uavhengig om HDD Arbeider eller ikke)

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Kan ikke se at dette har blitt fikset.
    kommer det muligens i neste firmware?
    Sjekker dette igjen, sist jeg var i Holland (Noen dager siden) så vet jeg de holdt på å teste litt fram og tilbake, samt at det ble kjøpt inn noen forskjellige forsterkere da det viser seg å fungere helt fint på noen, og på andre så vises det feil lyd info i display på forsterker. Så langt jeg vet er dette kun på DTS HD-MA de andre lydformat vises rett på alle forsterkere vi har testet. DD+, Flac, True HD, 7.1 osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar Amp.

Har du en liste over hva forbedringer SDK 4.0 og GUI 2.0 vil komme med.
    Gleder meg sinnsykt til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beppe129
    hei:-D
    fikk min ny Playon DVD-HD-2TB i dag,men det virker som den har hengt seg opp ????
    jeg har koblet opp kablene etter manualen .og når jeg skal slå på
    power og bli blå, så står den bare LOADING i disblayet.
    Ingen kontakt med PC.
    Hva kan jeg gjøre.

MvH
    beppe129
    jeg hadde det samme problemet med min playon hd . det var den medfølgende USB kabelen som det var feil på . byttet USB kabel da virket alt som det skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Menyene henger/fryser

Jeg har oppgradert til Firmware PV73100 v7.3.4.r4368. Etter jeg gjorde det henger boksen seg annenhvergang jeg bruker den. Det kommer når jeg blar i menyene, også stopper den helt opp og ingen knapper på fjernkontrollen virker. Ikke power knappen på selve maskinen heller. Eneste som hjelper er å dra ut strømmen. Om man går til mappen der feilen skjedde så får man den ikke en gang til. Virker helt tilfeldig... Noen som har vært borti dette?

Jeg har ikke innstallert noe tilleggsprogramvare for menyene, bare har en ekstra jpg i katalogen for visning av film/tv-serie. Bruker bare .iso og .mkv filer.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradert Mini til r4415 beta. Nå fungerer alle .mkv filene. Mulig det var en bug som førte til at det hakket veldig av og til eller om det bare gikk litt varmt på nettverket. Får spille litt flere filer i morgen.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Takk for raskt svar Amp.

Har du en liste over hva forbedringer SDK 4.0 og GUI 2.0 vil komme med.
    Gleder meg sinnsykt til dette.
    Heisan, nei har nok ikke så mye info her enda dessverre Det eneste jeg vet så langt selv er det som er lagt ut på Forumet vårt Sneak Preview. A.C. Ryan • View topic - Sneak preview of POHD Essential (actual product footages!)

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •