AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe?

Noen som vet om noen "kupp" på denne boksen? Vet jeg har sett den til rundt 600,- men husker bare ikke hvor...

OC

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ccod
    Noen som vet om noen "kupp" på denne boksen? Vet jeg har sett den til rundt 600,- men husker bare ikke hvor...

OC
    Komplett hadde tilbud for noen uker siden til 650 kr eller no.
    Men nå selger de den for 895 kr.

Billigste er Amentio på 890 kr.

AC Ryan Playon!HD - Mini - Prisguide - Hardware.no

Det er i alle fall priser nå for tiden, så får du vurdere hvor mye det eventuelt haster

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne som "returprodukt" på komplett til denne prisen...
    Tar jeg ikke helt feil, vil den jeg sendte tilbake til komplett i dag komme på "tilbud" om noen dager.
    Jeg var veldig misfornøyd med respons, og hvordan den fant maskiner i nettverket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgrim
    Jeg så denne som "returprodukt" på komplett til denne prisen...
    Tar jeg ikke helt feil, vil den jeg sendte tilbake til komplett i dag komme på "tilbud" om noen dager.
    Jeg var veldig misfornøyd med respons, og hvordan den fant maskiner i nettverket.
    Misfornøyd med respons på fjernkontrollen?
    Det er jo noen den har fått mest skryt for av folk her og i diverse profesjonelle tester... Kanksje du har fått et såkalt "mandags-produkt" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det ja.

Er faktisk ingenting eg finner gale med denne boksen lengre med den rette firmwaren.

Eneste eg savner er torrent og hd lyd.

Begge desse to jobbes det med.

Så hvem er eg og hva krever eg av en slik boks?

Er ikkje en overdreven freak når det gjelder lyd og bildet, men vil ha bra kvalitet jevnt over og det er noe eg får med denne boksen.

Eg vet ikkje hva du får med dyrere mediespillere men til en latterlig pris på en 1000`en lapp vil eg si at dette produktet her vil oppfylle de fleste kravene til normale brukere.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåken som veit om det kommer ein app til ipad/iphone, som kan styre denne spilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg om man på denne spilleren har en såkalt "Play Que" som man kan legge til sanger etterhvert som man blar seg gjennom musikksamlingen.

Eller må man rett og slett vente til sangen er slutt for å starte en ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Word! Jeg er i bunn og grunn ikke noen overdreven freak jeg heller. Har kun en Sony 46W4000 tv og har heller ikke forsterker som takler hd-lyd. Jeg har problemer med å skille bilde på en mkv-fil og en blu-ray og nå slapper jeg av når jeg ser på mkv-filer, gidder ikke å lete etter feil lenger for det er godt nok for meg. Når det gjelder lyd så spiller det ikke noe rolle for meg. Vet jeg noe som er bra så kjøper jeg det på blu-ray fordi jeg rett og slett vil eie det og da kjører jeg lyd dekodet ifra Blu-ray spilleren til forsterkeren. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne mediespilleren, og ting vil nok gå seg til her også skikkelig med den rette firmwaren. Folk kan ikke forlange for mye for en boks som koster mindre enn en tusing. Det er bare det at vanene våre har blitt endret i løpet av noen få år. Da hadde man stort sett diskbaserte systemer for folk flest (les dvd) og for de av oss som likte bra lyd og bilde lastet ned ekte dvd-ripper, brente de, kjøpte tomme dvd-bokser og printet cover og spilte det av på surroundanlegget og så det på 29 tommeren sin. Nå er det igrunnen bare latskap Tenk på før når vi kopierte vhs-filmer!

Sitat Opprinnelig postet av Skyler
    Tror nok det ja.

Er faktisk ingenting eg finner gale med denne boksen lengre med den rette firmwaren.

Eneste eg savner er torrent og hd lyd.

Begge desse to jobbes det med.

Så hvem er eg og hva krever eg av en slik boks?

Er ikkje en overdreven freak når det gjelder lyd og bildet, men vil ha bra kvalitet jevnt over og det er noe eg får med denne boksen.

Eg vet ikkje hva du får med dyrere mediespillere men til en latterlig pris på en 1000`en lapp vil eg si at dette produktet her vil oppfylle de fleste kravene til normale brukere.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Edit]

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en film-fil på 12gb, men i visse partier lagger det kraftig!

Kan tenke meg at det lagger kraftig pga for mye datastrøm, men dette er jo overhodet noe som ikke skal forekomme? (bruker hdmi kabel) Hva skal jeg gjøre med dette?

Har ganske ny firmware og kablet internett til spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz
    Har en film-fil på 12gb, men i visse partier lagger det kraftig!

Kan tenke meg at det lagger kraftig pga for mye datastrøm, men dette er jo overhodet noe som ikke skal forekomme? (bruker hdmi kabel) Hva skal jeg gjøre med dette?

Har ganske ny firmware og kablet internett til spilleren.
    Det kan nok det ja dersom det er for høy datarate. Det beste er å spille av fra en harddisk via usb. Prøv og du vil se!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil opp til 10 minutter ventetid når jeg først skal spille av filen, pga at jeg må kopiere filen over til harddisken. Det er jo ekstra stress og var en av grunnene til at jeg kjøpte mg en streamer?

Så det kan ikke gjøres noe med? :s

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagret filen på ein usb disk på pcen? Eg hadde samme problem når eg steamet over kablet nettverk frå ein usb disk tilkoblet ein pc som kjørte home server. Når eg fekk flyttet disken inn i pcen, så funket det perfekt.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er lagret på intern harddisk såklart :]

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kopierer denne problemfila over på en USB disc kun for test så får du eliminert bort en feilkilde.

Hvis den spiller fint over USB så er de nettverket som er problemet, hvis ikke kan det være noe med fila.

Det er verdt ett forsøk.

Hadde ikke noe problem med streaming av høykvalitets mkv filer selv, men de heftigste BD.iso filene lugget en del.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På generelt grunnlag kan man si at dagen Sigma og Realta chipset sliter med høye bitrates over nettverk.
    Produsentene av divere mediaplayere trodde de skulle klare å "fake" gigabit nettverk men det fungerer dårlig.

Nå snakkes det jo mye om neste generasjon chipset med ( ekte ) gigabit nettverk og 3D støtte, men det dukker nok opp noen bugs underveis ville jeg tro.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dvs, hvis det ikke lagger med usb harddisk koblet direkte til. Hvordan fikser man da problemet som oppstår når man bruker cat5 ethernet (100 mb/s) kabel?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva gjør man da.

Litt avhengig av hvor mye du kan/ liker å knote med nettverk kan du strekke en kabel direkte mellom PC og spilleren og kjøre fast ip adresse på begge. Da kan du sjekke om begrensingen ligger i nettverks ruter / HUB eller switch.

Det jeg liker å gjøre er å ha en av de store 2 TB diskene til WD koblet til mediaplayeren og overføre alle de filmene / seriene det er mest aktuelt å se over på denne sånn at de ligger klare på sekundet.
    Så har jeg ett program som alltid sørger for at nye filmer automatisk blir kopiert over på denne disken.
    I tillegg har jeg en lyrask ekstern USB 3.0 brønn jeg kan sette disken i hvis jeg ønsker å overføre noe stort veldig rask.

Jeg baserer meg altså på at nettverket ikke virker sånn som jeg vil når jeg trenger det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBMC Dharma 4

Hei

Leser at folk sliter og har mye spørsmål rundt ac ryan. Husk at dette er et billig produkt. Hvorfor ikke kjøpe en liten pc som takler 1080p med DD/DTS osv ut.? Har du iphone eller android , finnes det fjernkontroll også , eller du kan bruke trådløst tastatur.

Mitt poeng er: Slipp alt tullet , kjøp en liten pc som du kobler til tv`en.
    Alt skjer automatisk i xbmc når det gjelder "scrapere" til filmer / serier osv...
    Skins ligger også i den nye dharma utgivelsen.

Før var xbmc vanskelig , nå er det lett for de fleste
    Genialt er også subtitle script som lar deg laste ned tekst mens du ser film , denne lagrer seg automatisk i film mappen , slik at neste gang så er teksten der.

Layout er jo også en helt annen verden , satt dette opp for en kompis som hadde kjøpt en sony 55". Noe av det råeste jeg har sett.

XBMC

MVH
    Xbmc Frelst

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djocean65
    Hei

Leser at folk sliter og har mye spørsmål rundt ac ryan. Husk at dette er et billig produkt. Hvorfor ikke kjøpe en liten pc som takler 1080p med DD/DTS osv ut.? Har du iphone eller android , finnes det fjernkontroll også , eller du kan bruke trådløst tastatur.

Mitt poeng er: Slipp alt tullet , kjøp en liten pc som du kobler til tv`en.
    Alt skjer automatisk i xbmc når det gjelder "scrapere" til filmer / serier osv...
    Skins ligger også i den nye dharma utgivelsen.

Før var xbmc vanskelig , nå er det lett for de fleste
    Genialt er også subtitle script som lar deg laste ned tekst mens du ser film , denne lagrer seg automatisk i film mappen , slik at neste gang så er teksten der.

Layout er jo også en helt annen verden , satt dette opp for en kompis som hadde kjøpt en sony 55". Noe av det råeste jeg har sett.

XBMC

MVH
    Xbmc Frelst
    Har allerede en kraftig laptop, men problemet med denne blir; når man bruker den koblet til en prosjektor, er det umulig å få bilde innenfor lerretet uansett hvilket format/oppløsing du bruker(den kjører max 1200x800 elns). Derfor får jeg ikke kjørt fullskjermmodus. Derfor bruker jeg bare datamaskinen min når jeg har umulige filer som ikke lar seg spille av på noen annen måte. I tilegg handler det om mobilitet, da filmrommet mitt er i kjelleren, og pga at jeg ser regelrett på film.

Har også en playstation 3 og ble dreven på ps3 media server, men den takler ikke bd iso filer, det lagger. Og den hopper også forover i filmen ved flere annledninger i flere filmer. Selv om jeg har konfigurert den etter en guide på avforums.com og lastet ned codex packs/matroska osv etc. Problemet med playstation 3 media server er at jeg ikke kan synce subtitlene med selve filmen, noe som går med playon hd.

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •