AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 26 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! Et dumt spørsmål, kanskje, men kan man streame TV-signaler (eksempelvis fra TV2 Sumo eller LiveSport247.com) direkte fra AC Ryan Playon!HD 1 TB HDD ved hjelp av den trådløse USB-adapteren, eller må man via en PC med internett-tilkobling? Lurer med andre ord på om jeg slipper PC-leddet for å streame f.eks. fotballkamper og andre TV-programmer. På forhånd tusen takk for hjelp!

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Litt usikker på spørsmål 1, men helt sikker på nr. 2. Det går helt greit og legge SRT subtitle filer til her. Tror også det gåt på TS-filer. Kan gjøre en test på det hvis ikke noen andre vet.
    Er det noen som kan bekrefte at det går ann å legge til en ekstern subtitle til en ISO fil? Som har prøvd det?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz
    Er det noen som kan bekrefte at det går ann å legge til en ekstern subtitle til en ISO fil? Som har prøvd det?
    Det fungerer greit hos meg med ekstern SRT på iso.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt og spennende om denne boksen som eg bør kjenen til?

har vært vekke på jobb ca en måned..

Og hvor er det blitt av de supre tilbakemelldingene til amp??

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyler
    Noe nytt og spennende om denne boksen som eg bør kjenen til?

har vært vekke på jobb ca en måned..

Og hvor er det blitt av de supre tilbakemelldingene til amp??
    Du har ikke tilfeldigvis vært opptatt med RS 10?

Jeg snakket med en annen forumbruker på telefonen her om dagen og han har ikke de samme problemene med BD.ISO som jeg har.
    Det er selvsagt vanskelig å sammenlikne så lenge man ikke bruker den samme filen, men merkelig likevel.
    Han har derimot problemer med kraftige smell i høyttalerene når ha bytter iso filer, noe jeg ikke har.

Jeg angrer litt på at jeg returnerte min, da den hadde en en del kvaliteter jeg savner på Dune og WD TV.
    Må få meg en receiver med flere HDMI innganger sånn at jeg kan veksle mellom AC Ryan, Popcorn hour, WD TV og Dune:-D

Det som irriterer meg mest med alle er at de stadig vekk ikke finner network sharene mine selv om ingenting noengang blir slått av. Ingen PC eller spiller er slått av og likevel finner de plutselig ikke det ene eller det andre.
    Sånne ting gjør meg skikkelig frustrert:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har holdt på litt i dag med å sammenligne Popcorn Hour C200 og AC Ryan Playon!HD Mini når det gjelder bildekvalitet. C200 er lik A200 på de fleste områder, annet enn det ikke er plass til internt Blu-ray-drev/to harddisker, samt noen opsjoner knyttet til avspilling av Blu-ray-ISOer.

AC Ryan Playon!HD Mini blir lik den vanlige modelle, bare uten støtte for intern disk.

Det er veldig tydelige bildeforksjeller, og AC Ryan framstår bildekvalitetsmessig som ganske dårlig i mange sammenhenger.

Har tatt noen bilder. Det er naturligvis ikke helt riktig gjengivelse å ta bilder av kjørende film, men alle bildene viser egentlig det samme og understøtter det jeg ser.

eks: AC Ryan til venstre, Popcorn til høyre:

Annet bilde - Popcorn nederst:

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra bildene så ser det egentlig ut til at AC Ryan spilleren sender ut helt annen oppløsning enn den andre, du er sikker at begge er satt opp til 1080p?

Jeg er egentlig ikke veldig imponert eller fornøyd med AC Ryan pga elendig brukergrensesnitt bl.a., det som jeg faktisk er mest fornøyd med er vell bilde. Så jeg har tatt fram igjen gamle Xboxen med XBMC og bruker stort sett den, eneste AC Ryan blir brukt til er HD materiell som Xboxen ikke takler.

Med mindre det snart kommer en skikkelig fw oppdatering så blir nok ikke AC Ryan værende spesielt lenge hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080P 24Hz er satt til On på AC Ryan-spilleren. At jeg i det heletatt begynte å se på dette var fordi jeg synes det virket som kvalitetsforskjellene var merkbart store.

Nå kan det naturligvis være litt ekstra forskjell når man tar bilder av TV-en (Sony KDL52W4500) pga. kameraet ikke vil trekke helt likt. Det er imidlertid tatt med manuelle innstillinger, så blender, lukker og hvitbalanse er det samme (kamera benyttet er et Olympus E-30 m/12-60mm). Kameraet tar vel raskt rundt 5 bildet i sekundet her med de innstillingene som er brukt, så plukker ut der det ser ut til å være minst bevegelse - altså det klareste. Det kan naturligvis være vanskelig å treffe nøyaktig samme frame. Men konsekvent på bildene blir det bedre fra Popcorn Hour-boksen...

Annet eksempel. AC Ryan øverst, Popcorn nederst:

Må si at det undrer meg litt når denne kommer som Beste kjøp i L&B, med samme karakter på bildekvalitet som Popcorn Hour....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett utallige HD filmer på min Mini og har enda ikkje sett en film som viser dårligere enn på f.eks ps3`en min.

Er generelt fornøyd med mini som spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du har ikke tilfeldigvis vært opptatt med RS 10?

Jeg snakket med en annen forumbruker på telefonen her om dagen og han har ikke de samme problemene med BD.ISO som jeg har.
    Det er selvsagt vanskelig å sammenlikne så lenge man ikke bruker den samme filen, men merkelig likevel.
    Han har derimot problemer med kraftige smell i høyttalerene når ha bytter iso filer, noe jeg ikke har.

Jeg angrer litt på at jeg returnerte min, da den hadde en en del kvaliteter jeg savner på Dune og WD TV.
    Må få meg en receiver med flere HDMI innganger sånn at jeg kan veksle mellom AC Ryan, Popcorn hour, WD TV og Dune:-D

Det som irriterer meg mest med alle er at de stadig vekk ikke finner network sharene mine selv om ingenting noengang blir slått av. Ingen PC eller spiller er slått av og likevel finner de plutselig ikke det ene eller det andre.
    Sånne ting gjør meg skikkelig frustrert:???:
    Sitert feil person eller?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan, da var jeg tilbake igjen

Hei alle,
    Beklager at jeg har vært borte en stund her:-? HAr hatt ekstremt mye å gjøre den siste tiden samt flytting

Håper de fleste har funnet svar via andre brukere her / evt på vårt eget support forum i mellomtiden. Om det er noen som ikke har fått svar enda så gi meg en lyd og jeg skal hjelpe så godt jeg kan. !!OBS har også en del mails etc jeg må komme ajour med ved siden av, men skal få tittet innom her minst en gang om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hei alle,
    Beklager at jeg har vært borte en stund her:-? HAr hatt ekstremt mye å gjøre den siste tiden samt flytting

Håper de fleste har funnet svar via andre brukere her / evt på vårt eget support forum i mellomtiden. Om det er noen som ikke har fått svar enda så gi meg en lyd og jeg skal hjelpe så godt jeg kan. !!OBS har også en del mails etc jeg må komme ajour med ved siden av, men skal få tittet innom her minst en gang om dagen.
    Hei Amp.
    Hyggelig å se deg her igjen.

Har 2 issues:

Først oppsett:
    Playon!hd Mini Firmware: [Official]POHD MINI PV73200 (SDK3.X) r3582
    YAMJ: MovieJukebox 2.1
    YAMJ GUI Config: 1.0.3
    Bruker Shared Folder(Disk) på en PC
    Kablet Nettverk via enkel switch.

Issue 1:
    Finner filmene riktig i Jukebox, men når eg skal starte filmen kommer følgende feilmelding opp: Unable to find file: *.*

Prøvd å reinstallere Firmware, YAMJ, YAMJ GUI Config
    Slette Index.htm og legge den til på nytt.

Filmene ligger i Root på disk. er det problematisk?
    Det ligger 156 mapper i root, og 6 enkeltfiler. bør disse filene få egne mapper?

Issue2:

DTS HDMA spilles av som DTS: NEO6

Kjører med HDMI fra Mini -> Receiver -> Projektor.
    HDMI Audio = Passthrough (LPCM Multi Channel gir meg stereolyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Issue2:

Svar fra Playon!HD:
    At the moment there is a problem with the audio module with this firmware.
    You have to wait till the next release.

:S eg som ville brife med litt HDMA lyd.. jaja

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for detaljert info

Først en litt info - Vi holder på i disse dager med å oppdatere litt for mange bugs i den siste offisielle Firmware :-? (Beklager dette på det sterkeste, og her er det tatt opp internt at Offisiell FW ikke legges ut før vi er flere som har testet den)
    Det vil komme (mulig lagt ut allt, har ikke fått sjekket enda) en BETA FW hvor en god del av bugs er fikset, det gjenstår enda noen bugs som vi vet om i denne BETA og hvor vi har sendt videre til Realtek for fix da noe av dette ligger hos dem)

Har 2 issues:

Først oppsett:
    Playon!hd Mini Firmware: [Official]POHD MINI PV73200 (SDK3.X) r3582
    YAMJ: MovieJukebox 2.1
    YAMJ GUI Config: 1.0.3
    Bruker Shared Folder(Disk) på en PC
    Kablet Nettverk via enkel switch.

Issue 1:
    Finner filmene riktig i Jukebox, men når eg skal starte filmen kommer følgende feilmelding opp: Unable to find file: *.*

Prøvd å reinstallere Firmware, YAMJ, YAMJ GUI Config
    Slette Index.htm og legge den til på nytt.

Filmene ligger i Root på disk. er det problematisk?
    Det ligger 156 mapper i root, og 6 enkeltfiler. bør disse filene få egne mapper?
    Her må du nok lage en Mappe i roten av disken, hvor du kan legge de 156 mappene og enkelt filer inn i. Jeg skal ta dette videre med YAMJ Gutta også. -
    Jeg har egentlig ikke tenkt på dette da jeg automatisk hadde laget "Hoved mapper" Musikk, Film etc. og har hatt alle Filmer og film mapper i en Mappe og dermed har Jukebox fungert hele tiden.

Issue2:

Dette er en bug jeg nylig har oppdaget også som er tatt videre til Realtek, jeg fikk det til å virke her ved å gå inn på Video ut settings og i stedet for å ha HDMI Auto, sette denne på 1080P 50Hz eller 60Hz, da slo Forsterkeren min over på DTS HD.
    (Vi har testet på flere Forsterkere nå og det viser seg at det ikke alltid fungerer 100%) Dette ligger på prioritet siden inn til Realtek.

EDIT : Ser Spacefrog også skrev fra forum siden vår - Det vil komme fix på dette i FW ( Skal prøve å gi en update her når det er klart)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du er tilbake!

Blir det en ordning på dette med å lage snarveg til windows share og ikke kun til serveren? (dvs lage snarveg f.eks. til \\server\filmer, pr idag går dette kun på NFS)

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Har holdt på litt i dag med å sammenligne Popcorn Hour C200 og AC Ryan Playon!HD Mini når det gjelder bildekvalitet. C200 er lik A200 på de fleste områder, annet enn det ikke er plass til internt Blu-ray-drev/to harddisker, samt noen opsjoner knyttet til avspilling av Blu-ray-ISOer.

AC Ryan Playon!HD Mini blir lik den vanlige modelle, bare uten støtte for intern disk.

Det er veldig tydelige bildeforksjeller, og AC Ryan framstår bildekvalitetsmessig som ganske dårlig i mange sammenhenger.

Har tatt noen bilder. Det er naturligvis ikke helt riktig gjengivelse å ta bilder av kjørende film, men alle bildene viser egentlig det samme og understøtter det jeg ser.

eks: AC Ryan til venstre, Popcorn til høyre:

Annet bilde - Popcorn nederst:
    Skulle bare mangle at bilde er litt bedre på Popcorn hour da den faktisk koster rundt 2800kr, mens AC Ryan koster litt under tusenlappen...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz
    Skulle bare mangle at bilde er litt bedre på Popcorn hour da den faktisk koster rundt 2800kr, mens AC Ryan koster litt under tusenlappen...
    A200 er samme programvare og chipset som C200, men koster ca. 1500 kr. En enhet som går inn i samme segment som Playon!HD med mulighet for intern disk.
    AC Ryan mener det kan være nyere firmware basert på SDK 3.0 som gir problemet. Skal sjekke med eldre firmware igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi en lyd når du har prøvd det ?

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Flott at du er tilbake!

Blir det en ordning på dette med å lage snarveg til windows share og ikke kun til serveren? (dvs lage snarveg f.eks. til \\server\filmer, pr idag går dette kun på NFS)
    Har sjekket med utvikling her, og det er nok ikke noen slik funksjon pr.idag og tør ikke å si om det vil komme i nær framtid.:neutral: Vet det ligger en del andre saker på prioritet siden så dette vil nok mest sannsynlig komme bak i rekkene desverre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd og igrunn litt rart siden det er en veldig grunnleggende og forsåvidt enkel funksjon :cry:

Ser på utenladnske forum at flere andre har etterspurt dette siden første dag så dette er etterspurt av mange (og ikke bare for meg) itillegg burde det være en av det enkleste funksjonene å implementere dette Så vi får leve i håpet...

Side 12 av 26 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •