AC Ryan Playon!HD Mini - Full HD 1080p Media spiller - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for godt svar! Det er den siste type hakking jeg har også problemer med på noen av filene mine, og det skjer når det er mye bevegelse i bildet og da er vel også bitraten høy. DTS-lydsporet er vel konstant på 1536Kbit. Lyden forsvinner også. Når det er mindre bevegelse i bildet så er allting bra igjen. Så det er problemer med BR-iso'er også her, det visste jeg ikke. Er det det på WD TV Live også, Arendal?

Er spent på å høre ifra AMP her om dette problemet angående høye ReFrames.

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    1080p60 og 1080p50 er like galt sett fra TV'en sitt ståsted.
    Hverken 50 eller 60 "går opp" i 24.
    Dette er noe de har slitt med i 60Hz land ( USA og Japan for eksempel ) i mange år på DVD mens vi ikke har merket noe til det da vi bare har spilt av 24 frames i 50 HZ. Det er derfor en film er 4% kortere på DVD enn på kino:-D

Er redd for at du kanskje får problemer med disse filene også ifremtiden

Jeg vet måten spillerene takler ReFrames på er en av de største forskjellene på WD TV og WD TV LIVE men PLAYON HD! er såpass ny at den ikke burde ha slike problemer. Jeg har heller ikke sett noe til det. Dette problemet forekommer som regel på filer hvor kilden har vært TV, altså 1080i som blir konvertert til 720p og ikke så mye Blu-ray da man ikke trenger å endre på frameraten.

Forresten når vi snaker om hakking her så er det 2 hovedtyper hakking:

Den jeg tenker på er den lille "rykkingen" i bildet som man kan se som tearing i panoreringer osv, men som er nesten usynlig på stillbilder eller når det er lite bevegelse i bildet ( 2 personer som sitter og prater med hverandre ). Denne rykkingen er konstant, men manlegger ikke merke til den hvis ikke det er store bevegelser i bildet.

Den andre typen er "grovere" og mer ujevn enn den første og kommer ikke fra framerate problemer i det hele tatt. Det er denne type hakking jeg sliter med på BR ISO når bitraten er høy, som på Avatar for eksempel.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fremtidig støtte for IDX/SUB tekst på MKV filer. Jeg får ikke det til. Jeg ripper mine Blu ray i det formatet. Legger jeg til SRT blir det veldig bra. Den kan jeg også flytte for visning av film i 2:35.1 format.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Takker for godt svar! Det er den siste type hakking jeg har også problemer med på noen av filene mine, og det skjer når det er mye bevegelse i bildet og da er vel også bitraten høy. DTS-lydsporet er vel konstant på 1536Kbit. Lyden forsvinner også. Når det er mindre bevegelse i bildet så er allting bra igjen. Så det er problemer med BR-iso'er også her, det visste jeg ikke. Er det det på WD TV Live også, Arendal?

Er spent på å høre ifra AMP her om dette problemet angående høye ReFrames.
    Ok, da er det ikke TV'en som har skylda.

Jeg har ingen andre filer med svært høy bitrate enn BR ISO filene.

Testet nå med en BR ISO med lav bitrate jeg lagde i går av Flight of the phoenix ( på grunn av propellscenen vet du ).
    Dette er en BD25 plate og tror du ikke den spilte fint.
    På den annen side så har LOTR FOTR en bitrate på "kun" 29,2Mbps og den sliter jeg litt med.
    Ser ikke helt logikken her enda.

BR ISO støtten i WD TV LIVE er elendig ( og de støtter det ikke offisielt ).
    Man kan se filmen, men hvis man ønsker å endre lyd eller tekst så er det uten ledetekster osv. Går ofte galt å bytte.
    Det er ingen hakking eller slike ting riktignok.

Det er på grunn av BR ISO jeg kjøpte PLAYONHD!
    Og fordi WD TV LIVE er sinnsykt treg å overføre filer til over nettverk ( 1-2 MB/s )

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan og Arendal

Har fått sjekket litt angående Reframes det som er litt vrient er å si excact hvor mange reframes de tar da det også kommer an på Bitrate etc, men det jeg har fått tilbake melding om er at 16 er nok for mye og det kan oppleves hakking der. Jeg leste også for en tid tilbake på vårt eget forum at det var en som hadde kjørt med 10-11 reframes, men her husker jeg ikke hvilken bitrate han hadde. Det som kan være lurt er å sjekke litt på vårt forum også da det er mange brukere der som er meget teknisk og kan hjelpe der også. Det er også mulig å gå inn på våre Scandinaviske linker der om ikke det er ønskelig å skrive på Engelsk da vi har support medarbeider som skriver på svensk også Da i noen tilfeller er jeg nødt å sjekke litt med vår support samt teste selv også.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Noen fremtidig støtte for IDX/SUB tekst på MKV filer. Jeg får ikke det til. Jeg ripper mine Blu ray i det formatet. Legger jeg til SRT blir det veldig bra. Den kan jeg også flytte for visning av film i 2:35.1 format.
    Hei,

Den støtter både IDX/SUB og SRT. Hvilken rippe software bruker du ?

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 spørsmål til deg...

1
    Er det mulig å legge til en ekstern subtitle til en VIDEO_TS mappe? Der filmen ofte er splittet opp i flere mindre filer, vil det være mulig å legge til en ekstern subtitle til hele filmen? Har hatt problemer med at subtitle bare vises på den første fila av filmen.

2
    Er det mulig å legge til en ekstern subtitle til en IMG/ISO fil? Si du har en IMG eller ISO fil med noen subs, men ønsker f.eks Japans, så du laster den Japanske subtitlen fra nettet. Kan du da kjøre denne subtitlene med IMG eller ISO filen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-ISO over nettverk

Kopiert fra "AC ryan staff" fra AC ryan forum:

"I hear better results with our new firmware that are available on our support page. Just like previous poster said. The chipset can't handle decoding a very high end movie at the same time as running high network speeds. Thats why those files are better off with USB attached hard drive in your case. Just try if the file plays more smooth with new firmware, and then also just compare to running it from a USB-HDD."

Eneste grunnen til at jeg kjøpte denne media spilleren er for å lese BD-ISO over nettverk. Støtter den ikke dette fullt ut alikevel? Hittil har jeg bare prøvd med to filmer hvor den ene ser ut til å virke mens den andre er helt hårete.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question wmv avspilling problem

Eg får ikke spilt av filer som ifg gspot programmet har codec WMV2 ,WMP v8 720*480 noen som har erfaring med denne?spilleren sier formatet ikkje er støttet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hei,

Den støtter både IDX/SUB og SRT. Hvilken rippe software bruker du ?
    Takk for svar .
    Jeg bruker denne guiden. "http://avforum.no/forum/htpc-software-media-center/97350-guide-ripping-av-blu-ray.html
    Da bruker jeg først denne: HdBrStreamExtractor. Så bruker jeg denne til teksten:BDSup2Sub. Da kan jeg også plassere teksten riktig når jeg bruker 2:35.1. Så legger jeg alt sammen med denne:mkvmerge GUI. Grunnen til jeg ville bruke dette var for og få rett plassering av tekst på 2:35.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering i fra meg her: Tiden går og man må jammen sette seg inn i mye for å få litt peiling! Skulle ønske at ting fungerte ifra første start når man setter i pluggen, og er sant det som blir sagt at publikum er de største beta-testerne.

Men problemet jeg hadde med hakking er nå faktisk over. Installerte den nye offisielle firmwaren, og kjørte den mkv-filen som hakket mest fra før og jeg ble mektig imponert: Ingen slags form for hakking. Veldig bra at de som lager den visste om problemet og klarte å fikse det.

Til Arendal:

Jeg lastet ned et par bd-iso'er bare for å prøve, og det hakket noe så voldsomt hele tiden ifra første sekund. Så jeg skjønner frustrasjonen din i og med at de reklamerer med det at PlayOn skal kunne spille av bd-iso'er over LAN. Og siden det var derfor du kjøpte den også i hovedsak. Skulle ønske det også kom en firmware-oppdatering her også, men mulig dette ligger i hw-strukturen.

Sitat Opprinnelig postet av Amp
    Hei Jan og Arendal

Har fått sjekket litt angående Reframes det som er litt vrient er å si excact hvor mange reframes de tar da det også kommer an på Bitrate etc, men det jeg har fått tilbake melding om er at 16 er nok for mye og det kan oppleves hakking der. Jeg leste også for en tid tilbake på vårt eget forum at det var en som hadde kjørt med 10-11 reframes, men her husker jeg ikke hvilken bitrate han hadde. Det som kan være lurt er å sjekke litt på vårt forum også da det er mange brukere der som er meget teknisk og kan hjelpe der også. Det er også mulig å gå inn på våre Scandinaviske linker der om ikke det er ønskelig å skrive på Engelsk da vi har support medarbeider som skriver på svensk også Da i noen tilfeller er jeg nødt å sjekke litt med vår support samt teste selv også.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Liten oppdatering i fra meg her: Tiden går og man må jammen sette seg inn i mye for å få litt peiling! Skulle ønske at ting fungerte ifra første start når man setter i pluggen, og er sant det som blir sagt at publikum er de største beta-testerne.

Men problemet jeg hadde med hakking er nå faktisk over. Installerte den nye offisielle firmwaren, og kjørte den mkv-filen som hakket mest fra før og jeg ble mektig imponert: Ingen slags form for hakking. Veldig bra at de som lager den visste om problemet og klarte å fikse det.

Til Arendal:

Jeg lastet ned et par bd-iso'er bare for å prøve, og det hakket noe så voldsomt hele tiden ifra første sekund. Så jeg skjønner frustrasjonen din i og med at de reklamerer med det at PlayOn skal kunne spille av bd-iso'er over LAN. Og siden det var derfor du kjøpte den også i hovedsak. Skulle ønske det også kom en firmware-oppdatering her også, men mulig dette ligger i hw-strukturen.
    Så fint at mkv filene dine ikke hakker lenger.
    Du får si i fra hvis det skulle dukke opp noen som hakker eller oppfører seg merkelig likevel.

Jeg har fortsatt problemer med Blu-ray.iso selv om jeg kjører dem fra en sinnsykt rask WD Velociraptor disk internt i spilleren.

Har også noen merkelig oppevelser på enkelte .mkv filer, når det gjelder å bytte lydspor eller subtitles samt spoling.

PLAYONHD! er delvis frikjent når det gjelder nettverket mitt.
    Jeg har problemer med alle mediaplayere også WD TV LIVE og Dune base 3.0
    Jeg må bytte navn på arbeidsgruppe eller resette hele nettverket fra a til å for ar det skal oppdage nye enheter eller legge til fjerne eksterne harddisker koblet til disse.
    Jeg håper og tror at det er routeren min som er skyld i dette. Har derfor kjøpt ny i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen annen måte og rippe Blu Ray for å få full kvalitet på lyd og bilde, samtidig som underteksten kan flyttes for 2:35.1

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som alleredehar denne mediaspilleren som kunne svart på mine 2 spørsmål tidligere på denne siden? Er veldig interessert, men det er jo ikke vits å kjøpe en media server som overhode ikke har noe som er bedre en media streamer via ps3. Derfor vil jeg ha din hjelp eller eventuelt Amp sin hjelp til å oppklare spørsmålene mine, takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz
    Noen som alleredehar denne mediaspilleren som kunne svart på mine 2 spørsmål tidligere på denne siden? Er veldig interessert, men det er jo ikke vits å kjøpe en media server som overhode ikke har noe som er bedre en media streamer via ps3. Derfor vil jeg ha din hjelp eller eventuelt Amp sin hjelp til å oppklare spørsmålene mine, takk.
    Litt usikker på spørsmål 1, men helt sikker på nr. 2. Det går helt greit og legge SRT subtitle filer til her. Tror også det gåt på TS-filer. Kan gjøre en test på det hvis ikke noen andre vet.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz
    Har 2 spørsmål til deg...

1
    Er det mulig å legge til en ekstern subtitle til en VIDEO_TS mappe? Der filmen ofte er splittet opp i flere mindre filer, vil det være mulig å legge til en ekstern subtitle til hele filmen? Har hatt problemer med at subtitle bare vises på den første fila av filmen.

2
    Er det mulig å legge til en ekstern subtitle til en IMG/ISO fil? Si du har en IMG eller ISO fil med noen subs, men ønsker f.eks Japans, så du laster den Japanske subtitlen fra nettet. Kan du da kjøre denne subtitlene med IMG eller ISO filen?
    Hei, Beklager litt sen tilbakemelding her.

Her må jeg nok teste litt selv da jeg ikke har prøvd denne kombinasjonen før. Skal prøve å få lagd en rip med Video_TS og ISO

Ang IMG filer så er ikke IMG lagt i listen for støttede filer, disse må nok evt renames til .iso
    Årsaken her er at Firmwares er IMG filer og spiller søker automatisk etter IMG ved oppdatering og det kan da lett bli konflikt om du har andre IMG filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å kopiere noen filmer (bd iso) som ikke har fungert over nettverk til ekstern disk. Jeg legger ikke merke til noen hakking med ekstern disk. I tilegg ligger filene åpnet i mappestruktur og ikke som en enkelt fil etter tips på ac ryan forum.

Er det noen som har en spesiell film/sekvens som er trøblete? Hadde vært artig å sett om det fungerer eller ikke... Tenker da på bd iso

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er menyen i full hd på denne mediaspilleren? Jeg hadde en Tvix fra Dvico for en stund tilbake siden, der var ikke menyen i full hd. Da ble menyer veldig grumsete og ikke smoothe som de burde være

Jeg har en Dlink Dir655, med denne får jeg 130mbit med laptopen, teoretisk 8megabyte per sekund. Dette burde holde fint til å spille 1080p

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menyene er i full HD på de nyeste firmwarene og ser ganske greie ut synes jeg.

Du vil nok ikke oppleve i nærheten av 130Mbit mot denne spilleren, men det vil likevel være mer enn nok for å streame Blu-ray, i hvertfall i teorien:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å ha denne saken på soverommet tilkoblet en liten tv der, men har noen spørsmål da jeg ikke orker å lese igjennom hele tråden her.

Får en opp cover og info om filmene som legges til?

Den tar dvd-image, mkv og divx?

Hvordan er den på musikk, bra styring, legge til sanger osv?

Virker det med undertekster, både integrerte i mkv og eksterne srt og sub?

Noe ellers å utsette på den?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet om man kan bruke TN mobilt bredbånd via USB-porten og få nett på denne boksen?

Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •