Mediaspiller for avchd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller for avchd

Hei
    Jeg har lest litt litt rundt på forumet om diverse mediespillere, men blir ikke klok på hvilken som er best egnet til å spille av avchd.

Mine behov er følgende:
    1. Jeg ønsker å legge inn alle mine hjemmevideoopptak fra Canon HF100 i avchd format på en harddisk knyttet til hjemmenettverket.
    2. Jeg ønsker en lydløs, brukervennlig mediaspiller koblet til tv for streaming av disse opptakene.
    3. Planlegger å kjøpe en home plug for å koble spilleren til nettverket
    Komplett.no - D-Link DHP-303 PowerLine HD Ethernet (Hvis ingen fraråder en slik løsning).

Er det noen som har erfaring med bruk av mediaspillere til streaming av avchd-opptak i 1080i? Hvilken spiller og hva slags oppsett anbefaler dere?

Det er helt avgjørende at jeg ikke må velge ett og ett klipp, men kan spille av alle filene i en mappe fortløpende. (Jeg prøver å "redigere" litt mens jeg filmer. Så opptakene består typisk av mange korte klipp).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tilleggsopplysninger: Jeg har vurdert følgende spillere: wd tv live, asus o!play, o.c. ryan playon!, LG bd570 (blu-ray spiller). Noen som har erfaring med disse? Ev. andre forslag?

Ønsker som sagt en mest mulig lydløs løsning, så jeg forsøker å styre unna spillere med intern harddisk.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil er HF100 et fullhd kamera? Du kan få problemer med å vise disse smertefritt via home-plug..

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus O!Play har eg veldig gode erfaringer med, men anbefaler å oppdatere til siste firmware for å få fullt utbytte av boksen. Siste som har blitt lagt til no er 100 gratis tv kanaler over web, 10 000 radiokanaler, bedre hdmi støtte, støtte for picasa og flicker +++.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundfre@k: "Hvis jeg ikke husker feil er HF100 et fullhd kamera? Du kan få problemer med å vise disse smertefritt via home-plug.."

Jo, jeg var litt spent på det. Hadde derfor vært fint å høre om noen har testet dette i praksis. Vil en home-plug være bedre enn trådløs draft?

Espen-hj: "Asus O!Play har eg veldig gode erfaringer med"

Asusen ser absolutt interessant ut. Har du prøvd den med avchd?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mynona
    Soundfre@k: "Hvis jeg ikke husker feil er HF100 et fullhd kamera? Du kan få problemer med å vise disse smertefritt via home-plug.."

Jo, jeg var litt spent på det. Hadde derfor vært fint å høre om noen har testet dette i praksis. Vil en home-plug være bedre enn trådløs draft?
    Problemet er at home-plug-hastigheten varierer fra hjem til hjem, så det blir litt vanskelig å svare på. Det må nesten prøves ut. Det beste er å trekke nettverkskabel... Dessverre. Samme problem har du med trådløst, hastigheten og stabiliteten varierer med støy/interferens hindringer osv.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da får jeg ta med en Home Plug hjem og prøve.
    Forstår jeg det riktig at home plug uansett er mer stabilt enn trådløst?

I verste fall må jeg bite i det sure eplet og leve med en harddisk i stua.
    Det er ikke aktuelt å strekke kabel (Mye pes for å få det pent. Bor i gammelt hus).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å bestille denne:
    Komplett.no - AC Ryan Playon!HD Mini LAN Mediastreamer

Det sto til slutt mellom denne og Asus O!Play. Var magefølelsen som avgjorde. Så får vi se om jeg blir fornøyd.

Newcomer Amp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mynona
    Jeg endte opp med å bestille denne:
    Komplett.no - AC Ryan Playon!HD Mini LAN Mediastreamer

Det sto til slutt mellom denne og Asus O!Play. Var magefølelsen som avgjorde. Så får vi se om jeg blir fornøyd.
    Håper du blir fornøyd med den da
    Om du har noen spørsmål rundt denne er du velkommen til å sende meg Pm eller poste her på forumet så skal jeg svare deg så godt det lar seg gjøre
    ( OBS. Er ikke alle dager jeg rekker å svare med det samme, men skal være så rask som mulig).

Ps. Det kommer også snart en ny FW update med bedre grafisk layout (ca 1-2uker) Legger opp en Post så snart den er tilgjengelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •