CARY AUDIO CINEMA 11v bilde processor - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Nei, ikke ennå, med unntak av litt opp på kontrast og skarphet. Jeg er evt. i modus for skifte av prosjektor så ser an litt. Ellers synes jeg bildet rett ut av esken med fabrikkinnstillingene er veldig bra, men trenger å lære litt mer om hva alle de ulike innstillingene gjør.

Ok, jeg skal teste litt i kveld igjen jeg også.
    Jeg hadde jo satt den i feil modus i går, men med hjelp fra deg så er jeg på rett vei igjen, får jeg håpe.
    Skal pøve og stekke bildet med min Oppo 83 når jeg setter i gang igjen.
    Hva gjør du for og få 16/9 til og bli 16/9 med linsen på?
    Bruker du skarpheten noe, eller bruker du den med frakrikk innstillingene på alt?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Ok, jeg skal teste litt i kveld igjen jeg også.
    Jeg hadde jo satt den i feil modus i går, men med hjelp fra deg så er jeg på rett vei igjen, får jeg håpe.
    Skal pøve og stekke bildet med min Oppo 83 når jeg setter i gang igjen.
    Hva gjør du for og få 16/9 til og bli 16/9 med linsen på?
    Bruker du skarpheten noe, eller bruker du den med frakrikk innstillingene på alt?
    Linsen strekker bildet horisontalt så med fastmontert linse må du trykke på 4:3 knappen på fjernkontrollen for å få et 16:9 bilde vist i nettopp 16:9 format. Denne funksjonen er såkalt horizontal compress. For bilde med 2.35 format trykker du tilsvarende på 16:9 knappen.

Har testet med å øke skarphet og kontrast noe som jeg syntes ga en ørliten forbedring hos meg. Det avhenger jo også av kilde og prosjektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linsen strekker bildet horisontalt så med fastmontert linse må du trykke på 4:3 knappen på fjernkontrollen for å få et 16:9 bilde vist i nettopp 16:9 format. Denne funksjonen er såkalt horizontal compress. For bilde med 2.35 format trykker du tilsvarende på 16:9 knappen.

Har testet med å øke skarphet og kontrast noe som jeg syntes ga en ørliten forbedring hos meg. Det avhenger jo også av kilde og prosjektor.

Føste dagen jeg testet denne, så var det lyst i rommet, og jeg satt for langt unna for det meste for og kunne danne meg et korrekt inntrykk av prosesoren. Senere samme kveld så blendet jeg ned rommet helt og jeg ble litt skuffet da jeg oppdaget at jeg zoomet bilde i stedet for og strekke det.
    Med dette så ble bildet ikke så bra.

I kveld så jeg en film og jeg satte Oppo og Cary 11v slik som jeg fikk anbefalt, og tingene ble riktig nå. Bildene ble mye bedre og fargene satt, men jeg føler at bildene er lysere enn med C2 rett ut av esken.
    Derfor satte jeg ned lys og kontrast og følte at ting falt mere på plass nå.
    Jeg må nok kalibrere utstyret med Digital Video Essentials-Blu-Ray Basics eller Spears & Munsil High-Definition Benchmark diskene som jeg har.

Jeg så på "Knight and day" i kveld, neste gang blir det en animasjons film som blir testet (Biler).

Man kan helt klart leve med denne, den er helt sabil og uten tull så langt.
    Har bare observert bug på strekk med 2.35 setup.
    Men når man har blu ray spiller som kan strekke 2.35 så gjør dette ingen ting, men det er jo en fordel at dette kommer på plass likevel.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått sett noe mer og synes den leverer gnistrende bra bilde, skikkelig smell i fargene! Den gir også veldig skarpt bilde og gjorde meg bl.a. oppmerksom på noe uskarphet jeg hadde mot kanten av bildet som jeg ikke har lagt merke til før, men som jeg nå har fått justert på min anamorfiske linse. Men nå har jeg vært uten min c2 en stund så får ta en ny vurdering opp mot denne når jeg får den i retur fra service.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått sett noe mer og synes den leverer gnistrende bra bilde, skikkelig smell i fargene! Den gir også veldig skarpt bilde og gjorde meg bl.a. oppmerksom på noe uskarphet jeg hadde mot kanten av bildet som jeg ikke har lagt merke til før, men som jeg nå har fått justert på min anamorfiske linse. Men nå har jeg vært uten min c2 en stund så får ta en ny vurdering opp mot denne når jeg får den i retur fra service.
    Jeg justerte litt på Kontrast og skarphet på den hdmi inngangen jeg brukte, men jeg så ingen nevneverdige forskjeller. Ser du forskjell når du justerer på bildet i menyen på din Cary 11v?

Jeg skal teste mere etter hvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått justert litt mere på Cary 11v. Nå som jeg brukte Digital Video Essentials-Blu-Ray Basics disken så var det lett og se at ting forandret seg i stedet for bare og se på bildet i seg selv.

PÅ vw50 bruker jeg picture mode "Dynamisk" Brightnes er satt til 32, og Kontrast er satt til 50. Sarphet er satt til 0
    Ut fra dette så ble det små avik som måtte justeres på Cary 11v.
    Men på skarphet kunne jeg sette til 12 som er fullt, uten at det ble for mye.

Jeg så på "SALT" i går kveld, bra film med knall bilde. Jeg så på Directors cut versjonen.

Jeg blir mere og mere fornøyd med denne scaleren.
    Jeg fikk justert den helt strøken med de medfølgende fargefiltre på Digital Video Essentials-Blu-Ray Basics disken.
    Dette klarte jeg aldri helt med C2, der fikk jeg litt feil på grønn.
    Cary 11v er nok litt bløtere i bildet enn C2, uten at det er så negativt føler jeg.

Det eneste som jeg har merket meg til nå er at noen ganger når jeg slår den på eller bytter film så vil Cary ikke detektere at den har noe signal. Da har jeg byttet hdmi inngang for så og gå tilbake til den inngangen det gjelder, og da har den fått signalet.
    Ellers så har alt under filmavspilling fungert 100% perfekt så langt!!!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •