CARY AUDIO CINEMA 11v bilde processor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Du snakker! Her går det unna! Grattis!
    Regner med det blir en bra kombo ja.
    Gratulerer du også, jeg har virkelig tro på denne!
    Jeg skal bygge meg ny hifi/hjemmekino neste år så det nye utstyret skal inn der, så jeg får ikke testet dette enda. Så det blir morro og høre hva du synes om Cinema 11v.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt går etter planen, så blir den levert 20 desember, gleder meg.
    Jeg kommer nok til og bruke den både på tv og til hjemme kino, med kabling i mellom disse systemene.
    Jeg ser at cinema 11v støtter 1080p 120hz.
    Jeg vuderer med tiden Samsung 7705 plasma tv og Sony vw-90 projektor.
    Støtter disse 1080p 120hz?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten bestilt meg Symposium Svelte Plus dempeplattform til å stå under 11v også. Har nettopp fått slike i hus til 11a og min Theta Blu-ray spiller og det ga et solid løft i lyden. Har ikke testet bilde ennå, men vil anta det løfter seg litt der også. Den under 11v er vel kanskje mer tvilsom, men ville ha den av rent estetiske grunner også, nå blir det en slik på hver hylle i racket:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten bestilt meg Symposium Svelte Plus dempeplattform til å stå under 11v også. Har nettopp fått slike i hus til 11a og min Theta Blu-ray spiller og det ga et solid løft i lyden. Har ikke testet bilde ennå, men vil anta det løfter seg litt der også. Den under 11v er vel kanskje mer tvilsom, men ville ha den av rent estetiske grunner også, nå blir det en slik på hver hylle i racket:-D
    Grattis!!!
    De ser bra ut også, hvem fører disse i Norge?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Grattis!!!
    De ser bra ut også, hvem fører disse i Norge?
    Lyric det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i dag kom min Cinema 11v, jeg tester den nå.
    Bildene er fine, men så langt jeg kan se så har Crystalio 2 mere justeringsmuligheter.
    Men jeg får leke mere med den så finner jeg kansje ut av det jeg lurer på.
    Blandt annet 1080p60

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått 2:35.1 set up til og virke.
    Det er mulig at det blir 1080p60 hvis man velger 1080p som oppløsning, det blir i allefall bedre farger enn med 1080p24, og det blir det med crystalio 2 også.
    Det blir virklielig flotte bilder med denne prosessoren, knall.
    Jeg ser at det smeller mere av fargene, skarpheten er minst på høyde med C2, kansje bedre! Jeg skal se en film til i kveld, med helt nedblendet rom for og fåt best mulig inntrykk.
    Har nå kjørt 2 filmer uten feilslag av noe slag.
    Med C2 fikk jeg bildekutt en gang i blandt.
    Jeg er meget fornøyd så langt.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Min kom i går...

Den leverer gnistrende bra bilder synes jeg, rett ut av esken. Opplevelsen sml med Crystalioen er noe annerledes. Crystalioen har definitivt flere justeringsmuligheter og trekker nok det lengstre strået når det kommer til oppskalering og forbedring av dårlige signaler, men på signaler av bedre kvalitet synes jeg faktisk Caryen kanskje leverer noe bedre dynamikk og dybdefølelse. Det siste er kanskje det viktigste etter hvert ettersom vi ser mer og mer HD kvalitet. Tipper denne forskjellen er at C2 prosesserer bildet enda kraftigere og glatter ut mer, noe som kan bli litt overkill innimellom også.

Når min Crystalio kommer tilbake fra service for oppgradert strømforsyning skal jeg teste litt mer. Regner med å beholde begge (i hvert sitt oppsett).

Cinema 11v fungerer nå som fullverdig svitsj for både lyd og bilde og slipper å skifte inngang på min Cinema 11a. Veldig praktisk og blir sånn sett også noe bedre opplevelse da 11a ikke er like glad i å bytte inngang (pop/klikks). Med 11v er den samlede brukeropplevelsen mye bedre.

Om du har 2.35 oppsett, har du fått til vertikal strekk i scaleren?
    Jeg har ikke fått til det ennå, og har email korrespondanse med Cary om akkurat dette nå. Ellers har min Theta spiller vertikal strekk innebygd, men jeg har en mediaspiller også som ikke har det så ville gjerne fått på plass den biten.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RBG, så du hadde postet nytt innlegg mens jeg skrev mitt, hvordan har du satt innstillingene for 2.35 for å få til vertikalt strekk (om du benytter anamorfisk linse da slik jeg gjør)?

Ellers ser det ut til at du har gjort deg opp en del samme formeninger som meg om bildekvaliteten. Litt morsomt at vi begge har c2 også... (Vet faktisk om en til som har c2 og nettopp har bestilt seg 11v...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Min kom i går...

Den leverer gnistrende bra bilder synes jeg, rett ut av esken. Opplevelsen sml med Crystalioen er noe annerledes. Crystalioen har definitivt flere justeringsmuligheter og trekker nok det lengstre strået når det kommer til oppskalering og forbedring av dårlige signaler, men på signaler av bedre kvalitet synes jeg faktisk Caryen kanskje leverer noe bedre dynamikk og dybdefølelse. Det siste er kanskje det viktigste etter hvert ettersom vi ser mer og mer HD kvalitet. Tipper denne forskjellen er at C2 prosesserer bildet enda kraftigere og glatter ut mer, noe som kan bli litt overkill innimellom også.

Når min Crystalio kommer tilbake fra service for oppgradert strømforsyning skal jeg teste litt mer. Regner med å beholde begge (i hvert sitt oppsett).

Cinema 11v fungerer nå som fullverdig svitsj for både lyd og bilde og slipper å skifte inngang på min Cinema 11a. Veldig praktisk og blir sånn sett også noe bedre opplevelse da 11a ikke er like glad i å bytte inngang (pop/klikks). Med 11v er den samlede brukeropplevelsen mye bedre.

Om du har 2.35 oppsett, har du fått til vertikal strekk i scaleren?
    Jeg har ikke fått til det ennå, og har email korrespondanse med Cary om akkurat dette nå. Ellers har min Theta spiller vertikal strekk innebygd, men jeg har en mediaspiller også som ikke har det så ville gjerne fått på plass den biten.
    Hei, jeg satte både display og screen i menyen på Cary 11v på 2:35.1.
    Og så trykket jeg på wide mode knappen på fjenkontrollen til projektoren,
    til det ble det riktig, jeg skal prøve den samme metoden med 16/9 film også.
    Sette begge til 16/9 og trykke på wide mode knappen.
    Jeg også bruker linse!

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg satte både display og screen i menyen på Cary 11v på 2:35.1.
    Og så trykket jeg på wide mode knappen på fjenkontrollen til projektoren,
    til det ble det riktig, jeg skal prøve den samme metoden med 16/9 film også.
    Sette begge til 16/9 og trykke på wide mode knappen.
    Jeg også bruker linse!
    Ok, men da er det jo noe du foretar deg på prosjektor-siden også. Er wide mode funksjonen på prosjektoren din det samme som vertikal strekk? Hvis du bruker linse strekker jo den horisontalt, så mitt spm da er om du kan se om du har fått strukket bildet vertikalt FØR du valgte wide mode på prosjektoren? Hva slags prosjektor har du forresten?

Jeg har fått til horisontal compress for 16:9 som jeg trenger i og med at jeg har fastmontert linse, men ikke vertikal strekk. Med 4:3 innstillingen får jeg da 16:9 bilde, og med 16:9 setting får jeg full bredde på mitt 2.35 lerret, men uten vertikal strekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da er det jo noe du foretar deg på prosjektor-siden også. Er wide mode funksjonen på prosjektoren din det samme som vertikal strekk? Hvis du bruker linse strekker jo den horisontalt, så mitt spm da er om du kan se om du har fått strukket bildet vertikalt FØR du valgte wide mode på prosjektoren? Hva slags prosjektor har du forresten?

Jeg har fått til horisontal compress for 16:9 som jeg trenger i og med at jeg har fastmontert linse, men ikke vertikal strekk. Med 4:3 innstillingen får jeg da 16:9 bilde, og med 16:9 setting får jeg full bredde på mitt 2.35 lerret, men uten vertikal strekk.

Jeg har en eldre Sony vw50, jeg måtte sette den i wide mode. Det samme måtte gjøres med Crystalio 2. Da jeg satte 2:35.1 i menyen på cary ble det smale striper over og under, når jeg satte projektoren i wide mode så ble det riktig bildeforhold med 2:35.1 formatet. Jeg ser at linsen strekker bilde vertikalt før jeg trykker wide mode på projektoren, når det gjøres strekkes også bildet horisontalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke til 2:35.1 oppsett?
    Slik jeg ser bildet hos meg nå så ser det helt riktig ut.
    Nå når projektoren står i riktig mode for 2:35.1 formatet, så justerer jeg bare på cary nå her etter.
    Feilen hos meg var feilinstilling på projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken projektor har du?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken projektor har du?
    Sony VW100.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg er i mål!
    Min BD spiller har innnebygget strekk, men har nå funnet ut at min splitter nye Tvix Slim S1 som jeg har fått koblet opp også støtter det! Har tidligere benyttet Plex på Mac og kunne ikke finne det der. Men VLC støtter det derimot. Litt off topic... Men alt i alt har jeg da det jeg behøver.

Ellers har Cary på mail til meg sagt at de jobber med å få dette på plass i ny firmware. Det kommer jo også om litt støtte for HDMI 1.4, og de har jo også sagt at den skal støtte strekk av 3D også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg er i mål!
    Min BD spiller har innnebygget strekk, men har nå funnet ut at min splitter nye Tvix Slim S1 som jeg har fått koblet opp også støtter det! Har tidligere benyttet Plex på Mac og kunne ikke finne det der. Men VLC støtter det derimot. Litt off topic... Men alt i alt har jeg da det jeg behøver.

Ellers har Cary på mail til meg sagt at de jobber med å få dette på plass i ny firmware. Det kommer jo også om litt støtte for HDMI 1.4, og de har jo også sagt at den skal støtte strekk av 3D også.
    Hei, vet du om oppo 83 har innebygget strekk?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet du om oppo 83 har innebygget strekk?
    Ja, det har den! Du trykker zoom. Første valget du kommer til er "Stretch". Det som er veldig bra med denne er at når du setter i ny film henger ikke dette igjen mener jeg å huske slik at menyer som som regel er i 16:9 vises fullt og så når filmen begynner trykker du bare på zoom en gang.

Ellers synes jeg 11v leverer veldig bra, og bedre sortmaskering på sidene ved avspilling av 16:9 format. Sortnivået begrenses naturligvis av hvor svart bilde prosjektoren klarer å levere, men nå er det i hvert fall beksvart på sidene hos meg. Og merkelig noe mørkere enn hva jeg fikk ut fra min c2, men det kan jo ha noe med kalibreringen der også, som da kanskje ikke var helt optimal...(?) I hvert fall la kona merke til at sortnivået var bedre, så det var jo hyggelig. Jeg har tidligere vurdert å bytte til nytt lerret med vertikal maskering fra 2.35 til 16:9, men det tror jeg fort jeg ikke behøver nå lenger.

En annen greie er at sammen med 11a fungerer denne veldig bra synes jeg. Synes også at problemet med noen klikks/pops som jeg har hatt med 11a har blitt vesentlig redusert. Når 11a mottar HD lyd i bitstream direkte har den hatt litt tendens til å ha litt "lag" eller hakke litt i lyden når man trykker pause og play igjen, eller spoler, bytter kapittel osv. Det problemet er nå også blitt mindre synes jeg å merke. Lyden kommer mer umiddelbart. Det virker som om 11a liker å få lyden strippet ned og servert fra 11v.
    Alt i alt, strålende fornøyd med komboen 11a + 11v!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har den! Du trykker zoom. Første valget du kommer til er "Stretch". Det som er veldig bra med denne er at når du setter i ny film henger ikke dette igjen mener jeg å huske slik at menyer som som regel er i 16:9 vises fullt og så når filmen begynner trykker du bare på zoom en gang.

Ellers synes jeg 11v leverer veldig bra, og bedre sortmaskering på sidene ved avspilling av 16:9 format. Sortnivået begrenses naturligvis av hvor svart bilde prosjektoren klarer å levere, men nå er det i hvert fall beksvart på sidene hos meg. Og merkelig noe mørkere enn hva jeg fikk ut fra min c2, men det kan jo ha noe med kalibreringen der også, som da kanskje ikke var helt optimal...(?) I hvert fall la kona merke til at sortnivået var bedre, så det var jo hyggelig. Jeg har tidligere vurdert å bytte til nytt lerret med vertikal maskering fra 2.35 til 16:9, men det tror jeg fort jeg ikke behøver nå lenger.

En annen greie er at sammen med 11a fungerer denne veldig bra synes jeg. Synes også at problemet med noen klikks/pops som jeg har hatt med 11a har blitt vesentlig redusert. Når 11a mottar HD lyd i bitstream direkte har den hatt litt tendens til å ha litt "lag" eller hakke litt i lyden når man trykker pause og play igjen, eller spoler, bytter kapittel osv. Det problemet er nå også blitt mindre synes jeg å merke. Lyden kommer mer umiddelbart. Det virker som om 11a liker å få lyden strippet ned og servert fra 11v.
    Alt i alt, strålende fornøyd med komboen 11a + 11v!
    Har du kalibrert ditt oppsett med cary 11v?
    Hvis det har det, har du instillingene du har brukt?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalibrert ditt oppsett med cary 11v?
    Hvis det har det, har du instillingene du har brukt?
    Nei, ikke ennå, med unntak av litt opp på kontrast og skarphet. Jeg er evt. i modus for skifte av prosjektor så ser an litt. Ellers synes jeg bildet rett ut av esken med fabrikkinnstillingene er veldig bra, men trenger å lære litt mer om hva alle de ulike innstillingene gjør.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •