Sonos og nettradio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos og nettradio

1. Ser at Sonos bare tar 16 bit Flac filer. Er det Dac´en som gjør dette, eller er det andre ting som også begrenser det? Med andre ord, med f.eks. en Hegel Dac, vil "problemet" løses? Tenker litt fremover i tid også..

2. Tar Sonos podcasts? Ikke ifølge forhandler, men kan virke sånn på Sonos.com. Har aldri brukt podcasts, men synes det er et stort pluss når jeg først skal kjøpe nettradio.

3. Forslag til andre nettradioer som tar FM/DAB/nettradio og som tar podcasts? Vet Sonos kun har nettradio..Kan være kjekt å ha FM/DAB. Squeezebox Boom?

4. Appropos Squeezebox Boom, går det greit å ha Sonos i stua og Boom på soverommet? Vil ikke forstyrre hverandre, Sonos har jo eget nett..?

Takknemlig for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Slik som Sonos fremstår pr idag kan den kun avspille 16 bits/48kHz filer. En egen Dac vil ikke forandre på dette da Sonos ikke takler avspilling av filer med høyere oppløsning, dessverre. Men det er en egen tråd på Sonos sine forumsider som omhandler dette unders "Sound Ideas" (forslag til Sonos):
    Zp 24/96 - Sonos Forums

2. Sonos tar ikke podcast direkte, men om du bruker iTunes og laster podcasts ned til iTunes, vil Sonos kunne spille disse av på samme måte som musikksamlingen forøvrig i iTunes. Alternativt kan du legge til en direkte podcast-url som en radio-favoritt.

3. Ingen forslag...

4. Skal ikke være noe problem å "mikse" nettverk. Sonos sitt kommuniserer kun med Sonos-produkter, mens Squezeebox går over vanlig trådløst nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Innenfor et vanlig statsbudsjett er vel Logitech Transporter eneste løsning for 24 bits lyd.

4: Sonos bruker sitt eget, lukkede nettverk på 5 GHz-båndet, mens Logitech bruker ditt vanlige datanettverk på 2.4 GHz. Dermed skulle de ikke forstyrre hverandre.

Derimot vil Squeezebox tvinge deg til å kjøre datanettverket på redusert hastighet; evt anskaffe en dyr ruter som gir deg mulighet til å koble laptopen og Squeezebox'en opp med ulik hastighet.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Derimot vil Squeezebox tvinge deg til å kjøre datanettverket på redusert hastighet; evt anskaffe en dyr ruter som gir deg mulighet til å koble laptopen og Squeezebox'en opp med ulik hastighet.
    mmm OT, men skal oppgradere etterhvert og har tenkt litt på den problemstillingen. Hva er det man skal se etter (engelsk uttrykk, evnt modeller) for å få slik funksjonalitet?

Ellers bruker jeg (på to steder i heimen) Tivoli DAB + ekstra høytaler + SB3 for å for å få til DAB og nettradio + mer på samme sted. Dyr løsning totalt sett, men for meg var radioen på plass før SB så da lot det seg rettferdiggjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    1. Slik som Sonos fremstår pr idag kan den kun avspille 16 bits/48kHz filer. En egen Dac vil ikke forandre på dette da Sonos ikke takler avspilling av filer med høyere oppløsning, dessverre. Men det er en egen tråd på Sonos sine forumsider som omhandler dette unders "Sound Ideas" (forslag til Sonos):
    Zp 24/96 - Sonos Forums

2. Sonos tar ikke podcast direkte, men om du bruker iTunes og laster podcasts ned til iTunes, vil Sonos kunne spille disse av på samme måte som musikksamlingen forøvrig i iTunes. Alternativt kan du legge til en direkte podcast-url som en radio-favoritt.

3. Ingen forslag...

4. Skal ikke være noe problem å "mikse" nettverk. Sonos sitt kommuniserer kun med Sonos-produkter, mens Squezeebox går over vanlig trådløst nett.

Takk for svar..Ang podcasts, hva mener du med å "legge til en direkte podcast-url som en radiofavoritt"? Jeg vil høre på Radioresepsjonen på P3 når jeg legger meg, har pr. idag ikke særlig flere program jeg hører på fast. Mener du det finnes en podcast-url for Radioresepsjonen som jeg kan legge inn som fast favoritt i Sonos? Slik at når jeg går inn på den daglig, ligger dagens program der (så sant det er lagt inn av P3 selvsagt)? Det med å laste ned til iTunes er ingen særlig god løsning, da man må gjøre det daglig, og det kommer jeg ikke til å gidde rett og slett. Men fint at muligheten finnes.

Ang oppløsning, jeg trodde det var DAC´en som bestemte dette og ikke Sonos selv, men da er det oppklart. Veldig synd egentlig. Sonos har da ikke gjort noe med saken på to år siden tråden ble opprettet, så det er kanskje ikke noe de prioriterer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    1: Innenfor et vanlig statsbudsjett er vel Logitech Transporter eneste løsning for 24 bits lyd.

4: Sonos bruker sitt eget, lukkede nettverk på 5 GHz-båndet, mens Logitech bruker ditt vanlige datanettverk på 2.4 GHz. Dermed skulle de ikke forstyrre hverandre.

Linn bør vel også tas med i den betrakningen? Begynner på 11 lapper sist jeg sjekket..

Ang redusert hastighet på nettverket, dette gjelder vel bare når Squeezebox Boom er på, ikke hele tiden? I såfall er det ikke noe problem for meg, da jeg skal bruke den på soverommet, og da ikke bruker nettverket til noe annet. Fint å få det oppklart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •