PS3, Popcorn eller noe annet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3, Popcorn eller noe annet

Jeg har en hjemmeserver fullpakket med video og bilder, den er koblet til det trådløse nettet hjemme.

Når jeg i dag skal se film, så må jeg bruke min bærbare i stua. Vurderer istedet å sette opp en mediaspiller som kan streame dette. Helst trådløst. Den bør kunne ta de fleste formatene.

Har veldig lyst på PS3, da den blir litt alt-i-ett. Spillmaskin for barna, og ikke minst far ). Bra WAF, samt mulighet for Blue-ray. Har lest endel på diskusjoner og det er mye bra som står, men det blir også veldig teknisk for en simpel bruker som meg.

Spørsmålet mitt er om jeg blir happy med en PS3 som mediaavspiller? Eller blir det mye plunder og heft med formater, GUI'er, Tweaks og annet ? Vil det da heller være lønnsomt med en Popcorn-Hour maskin

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er ps3 det ultimate produkt i kombinasjon med ps3 mediaserver. men hos meg krever det kablet nett for og kjøre HD. hos noen går det greit trådløst

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er nok det beste totalproduktet for å dekke behovene du beskriver. Men til tross for at den har "alt" så må man kompromisse litt mht mediaavspiller-biten. Menysystem osv er ikke optimalt, men det funker greit.
    Formatstøtten er i utgangspunktet dårlig, men ved å bruke PS3 Media Server spiller den av mer eller mindre alt du kaster etter den. Med litt tweaking har du underteskster også.
    PS3 mediaserver krever imidlertid en PC/server med bittelitt futt, dert fremkommer ikke av innlegget ditt om du har en ren NAS. Da er det store begrensninger mht formatstøtte..

I og med at Sony's BD-spiller, som kommer til høsten, har MKV-støtte så er det nærliggende å tro at dette også kommer som en firmwareoppdatering til PS3 i løpet av neste halvår. Sitter du kun på NAS kan dette være avgjørende å vente på.

For min egen del har jeg hatt PS3 i et par år, men vurderer å bytte den ut med en dedikert BD-spiller og en medialink av typen Boxee Boxe.l. for streaming. Jeg spiller usedvanlig lite og har en gammel PS3 hvor jeg irriterer meg over støyen, det slipper du unna med PS3 Slim vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vurdere en WD TV Live. Den har støtte både for tråløst og kabel. Fungerer utmerket for min del, og bedre enn PS3 Mediaserver da jeg brukte det. Spesielt dyr er den heller ikke, samt lett å sette opp.

Komplett.no - WD TVâ„¢ Live Media Player

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med min Dune HD 3.0 prime. Bruker den hovedsaklig til film og musikk, men planen er også bilder etterhvert (må bare sortere litt først, hehe) Anbefales!

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken Popcorn eller PS3 er optimalt, men begge har sine fordeler slik jeg ser det. For at PS3 skal støtte alt av formater må PS3 Media Server installeres på PCen, og dette er ikke offisielle Sonygreier, men det fungerer.

Helt sikkert glemt mye viktig, men dette er min oppfatning etter å ha hatt begge i stua over litt tid:

PS3 som mediasenter
    + bra til musikk og SD-film
    + leser innhold i komprimerte filer
    + kjapp meny
    + DTS surround
    - mindre bra på DVD-speilbilder
    - HD krever mye av nettverk og server pga. store mengder data
    - selv sliter jeg stort med spoling av HD-film, noe som muligens skyldes nettverket
    - følger ikke med fjernkontroll (blåtann), men spillkontroll kan brukes selv om det ikke er optimalt. original fjernkontroll koster ikke mye.

Popcorn A-110
    + støtter alle interessante formater
    + enkel og problemfri spoling i HD-film
    + fjernkontroll
    + DTS surround
    + plass til 3,5" SATA-harddisk, så slipper du tenke på server og nettverk. fungerer da også som ekstern USB-disk
    + liten
    - ikke noen designbombe
    - streaming av HD krever en del av nettverket
    - trege menyer som kan være litt plagsomt
    - leser ikke komprimerte filer

Om man ser alt under ett er PS3 helt enkelt et røverkjøp mtp. alt man får, men den har sine ulemper som mediasenter.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv brukt ps3 til streaming av bilder å video, å det fungerer bra nokk i massevis.
    Om du uans skal ha en spillemaskin til barna å deg selv, så kan du jo like gjerne gå for en Ps3.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og valget er

Mye god tilbakemelding her, beklager sent svar.

Ser ut til at PS3 vil bli det riktige for meg. Har sjekket litt med de minste i familien og de ønsket seg WII, men her er det ikke mulighet for å bruke boxen som multimediasenter igjen. Ser at det kommer tilsvarende samme kontroller til PS3 også som WII, så det kan jo bli spennende.

Har en HP mediasmart server med Windows 2003 Home server på. Oppgradert til 4 gb minne og 1 terra med Harddisk. Fungerer som fjell. Veldig godt fornøyd.

Vel, da er det bare å finne en god og billig leverandør og krysse fingrene.

Takker for all god tilbakemelding.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •