Erfaringer med Transporter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Transporter

Tenkte jeg skulle starte en tråd hvor man kan dele sine erfaringer med Logitech (Slimdevices) sin Transporter. Denne har fått mye skryt i Lyd og Bilde og enkelte her på forumet har sagt at denne er veldig bra, uten selv å ha den.

Så, dere som har denne...Er dere fornøyd ? Noen som har testet den opp mot f.eks. Squeezebox med separat DAC i tillegg ? Noen som har testet/kjøpt denne og ikke vært fornøyd ? Regner med at det er noen der ute som ikke har vært helt fornøyd, da jeg har sett den lagt ut for salg 2 uker etter innkjøp.

Skriv gjerne og hvilken komponenter du bruker sammen med den.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Tenkte jeg skulle starte en tråd hvor man kan dele sine erfaringer med Logitech (Slimdevices) sin Transporter. Denne har fått mye skryt i Lyd og Bilde og enkelte her på forumet har sagt at denne er veldig bra, uten selv å ha den.

Så, dere som har denne...Er dere fornøyd ? Noen som har testet den opp mot f.eks. Squeezebox med separat DAC i tillegg ? Noen som har testet/kjøpt denne og ikke vært fornøyd ? Regner med at det er noen der ute som ikke har vært helt fornøyd, da jeg har sett den lagt ut for salg 2 uker etter innkjøp.

Skriv gjerne og hvilken komponenter du bruker sammen med den.
    Jeg har bare ros å komme med. Skaffer du en extra DAC som spiller bra så tipper jeg du må høyt i pris. Transporter gjør også en bra jobb som DAC med mulighet for å kjøre din CD spiller digitalt via Transporter. Lydmessig så er den bedre enn min Denon Multispiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjempefornøyd med min Transporter. Bruker den som kilde/dac/forforsterker i anlegg nr 2 hvor resten består av en Lyngdorf SDA 2175 effektforsterker, Proac Response 1 SC høyttalere og Martin Logan Dynamo Sub'er. Har også hatt den i hovedanlegget hvor den ble byttet ut med SB Duet og Benchmark DAC 1, dette skiftet ble hovedsaklig gjort da jeg hadde forforsterker der og hadde behov for forforsterkerløsning i anlegg nr 2. Benchmark DAC1 (og forforsterker) ble etterhvert byttet ut med en Linn Unidisk SC for å minimere antal komponenter i hovedanlegget/stuen. Hva man liker best tror jeg er en smakssak, jeg har likt lyden av alle disse kombinasjonene.

Det at en del Transportere havner raskt på bruktbørsen tror jeg har en del med vellykket/mislykket matching å gjøre. Dersom man får for høy gain i oppsettet i forhold til følsomhet på høyttalere må man ofte dempe mye på volum i Transporteren. Justering av volum der gjøres i det digitale domenet, og demper man for mye skal det visstnok gå ut over oppløsning og dynamikk. (Det finnes en del muligheter for å "kome seg rundt" dette). Videre så kan man oppleve bra match, som jeg føler jeg har med Lyngdorf/Proac, og dårlig match som vi opplevde da vi testet Transporter/Lyngdorf med Epos M5 for en god stund siden. (Dette låt lyst og spisst om jeg ikke husker helt feil, i stor motsetning til Transporter/Lyngdorf med ProAc 1 SC som ble testet samtidig.)

Bruker forrøvrig iPod Touch som fjernkontroll, men det hører vel til i en annen tråd..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •