MKV Lossless?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: MKV Lossless?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MKV Lossless?

Jeg har rippet størstedelen av tv-seriesamlingen, både bluray og dvd, til lossless .mkv filer med MakeMKV-programmet.

Jeg har vært strålende fornøyd med dette lenge, har fungert godt i lag med en Popcornhour C200. Nå fikk jeg litt problemer med lyden med popcornhour'n, så jeg måtte ut av sofaen for å finne original-DVD'ene da meg og Madamen skulle se de siste episodene av Wire her om kvelden, og du verden så mye bedre det både så og hørtes ut fra DVD-spilleren.

Nå er det en Denon DVD A1XV spiller, så den vet jo hva den driver med, men er i stuss, burde ikke lossless se og høres (mer eller mindre) likt via en popcornhour? Har jeg tabbet meg med rippingen? Filene er 1:1 i størrelse med .vob-filene på DVD'en, så de SER lossless ut.

Kabling er samme fra DVD-spiller og Popcornhour, HDMI til bilde og Coax digital til lyd (ja, har ikke oppgradert forsterkeren på noen år), bildet er oppskalert til 1080P med begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MakeMKV putter bare MPEG2 videoen inn i en MKV fil. MPEG2 er selvsagt ikke lossless, men videoen i MKV-filen er uansett identisk med den originale på DVDen så her er det nok popcornhour som ikke henger med i svingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    MakeMKV putter bare MPEG2 videoen inn i en MKV fil. MPEG2 er selvsagt ikke lossless, men videoen i MKV-filen er uansett identisk med den originale på DVDen så her er det nok popcornhour som ikke henger med i svingene.
    Ok, var det jeg mente, lossless i forhold til original-DVD'en, mulig jeg var unøyaktig med lossless-begrepet.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på .mkv kontra dvd om du spiller av på pc da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hvordan er kvaliteten på .mkv kontra dvd om du spiller av på pc da?
    Godt spørsmål. Det har jeg ikke fått testet, DVD'en er sone 1, mens DVD-spilleren i PC'en er sone 2. Kan jo få endret det, men har ikke tatt meg bryet.

Men er helt fornøyd med bilde/lyd-kvalitet når jeg ser tv-seriene på PC'en, det ble bare så åpenbar forskjell med Popcornhour C200/Denon DVD-A1XV på TV'en, men er enig med at det må være Popcornhour som ikke henger helt med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •