Bilde og bildekritikk tråden. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hender man får noen positive overraskelser når man sjekker bildene i etterkant, her fikk jeg en dråpe i noenlunde fokus og refleksen av huset i fokus den andre dråpen

Hehe - stilig bilde! Flaks og dyktighet hånd i hånd!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - stilig bilde! Flaks og dyktighet hånd i hånd!
    Takk takk

Her er første forsøket mitt på Melkeveien-bilde, med litt nordlys.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er konserter som står mitt hjerte nærmest er det ofte jeg sper på litt med sport og siden utvalget her i bygda ikke er så ille stort så har det lett for å bli håndball.

Bildet nedenfor ble tatt under en såkalt kidz-cup hvor en hel drøss med barnelag fra en hel drøss med forskjellige kommuner møttes i Trøgstadhallen for å spille og ha det moro.

-kidz-cup-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Selv om det er konserter som står mitt hjerte nærmest er det ofte jeg sper på litt med sport og siden utvalget her i bygda ikke er så ille stort så har det lett for å bli håndball.

Bildet nedenfor ble tatt under en såkalt kidz-cup hvor en hel drøss med barnelag fra en hel drøss med forskjellige kommuner møttes i Trøgstadhallen for å spille og ha det moro.

-kidz-cup-jpg

Artig bilde,full innsats,maks kons!!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kollenfest skulle være 2012´s råeste festival med tanke på omgivelser og artister. Uheldigvis gikk ting på tverke: den berømte kollentåken ødelagte mye av sikten for mange, regnet satt sin demper på stemningen og det foregikk ett par andre store arrangementer i Oslo samtidig.

Men været og mindre publikum enn ventet til tross; noen av konsertene var episke og den absolutt råeste sto ikke overraskende Rihanna for:

-rihanna-kollenfest-2012-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid moro med sport og selv om sporten i seg selv kanskje ikke er verdas beste utgangspunkt for tøffe bilder så kan selv håndball resultere i artige bilder.

-ndball-vondt-skrittet-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan få mange gode opplevelser i de lokale kulturhusene og en av disse var uten tvil Kurt Nilsen live på norsk.

Rent fotomessig ble det en smule utfordrende når fotograven var flyttet til ut til siden og ca 10m bakover i salen; denne vinkelen resulterte i at vi fremfor å få det røde bakteppet fikk det svarte sideteppet som bakgrunn for Kurt. Ironisk sett var det helt greit lys når Kurt oppholdt seg foran mikrofonen på de forholdsvis rolige sangene, men når han rocka rundt på scena forsvant omtrent alt av lys i et forsøk på å forvandle det hele til en slags rockeklubb-light!

-kurt-nilsen-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med den norske musikkbransjen er ikke det at den ikke har talenter, men heller det at den er uhyre dårlig til å promotere disse lovende og ofte unge artistene.

Når Phillie holdt sin releasekonsert for sitt første album "Love with fear" hadde jeg gleden av å være fotograf og for en glede det ble!!

-phillie-john-dee-2013-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når denne tråden ble opprett jublet jeg for som alle andre fotospirer finner jeg det høyst interessant å se hva andre serverer men denne tråden begynner å bli i overkant "skrot'o'fisert"

Uansett, the one and only riff-master Slash gjestet Rockefeller sammen med Myles Kennedy og med mer gullhår i stumpen enn fortjent maktet å komme meg inn i fotograva!

-slash-rockefeller-2013-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger må man prøve å finne alternative vinkler og dette var uten tvil en sånn gang for når kirken var stappfull og bevegelsesfriheten minimal måtte jeg i ett desperat forsøk prøve å være kreativ.

-amazing-grace-askim-kirke-51-93-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var påskerock i Askim og Svigermord rocket fletta av folket!

Kobimasjonen av LED-belysning og en møkkete hvit teltduk skapte visse problemer og valget ble tidlig tatt om å gjøre dette til en shoot i sort/hvitt.

Bildet nedenfor er faktisk av vokalisten

-svigermord-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se for deg følgende: du og en drøss andre fotografer står på det samme stedet, alle tenker at de får de samme bildene som alle andre og oddsene for å få noe unikt er forholdsvis dårlige. Når du først setter deg ned og tenker at du kan jo knipse litt siden du først sitter der så får den ene sjåføren litt sleng på bilen under oppvarminga og du hører de andre fotografene skrike "fxxn jeg hadde ikke kameraet opp". Resultatet? PUR LYKKE

-summer-nats-gardermoen-2013-4-26-1024x681-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når regnet gjør sitt til at selve kjøringen under et drag race stevne blir utsatt med en dag skal man slettes ikke felle for mange tårer for pit'en er alltid åpen for publikummet og her kan man finne mye snasent!

På dette bildet av en hot rod har jeg lagt til vignettering og korn, samt økt sortnivået en smule. Alt gjort i Lightroom.

ps: det begynner å bli litt ensomt i denne tråden!!

-grains-dark-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen fantastiske bilder du har tatt skrotnisse! Kan vel legge til noen bilder jeg har tatt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Ess serverte en heidundrandes konsert under årets Kraftfestivalen og befestet posisjonen som ett av landets råeste liveband.

-oslo-ess-kraft2013-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -oslo-ess-kraft2013-jpg  

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hantering serverte en heidundrande releasekonsert i hjembygda si og det hersket ingen tvil om at de har truffet spikeren på huet for dette tok fullstendig av!

-hantering-banner-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -hantering-banner-jpg  
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden "den store konserttråden" later til å ha blitt "en skrotnisse-tråd" prøver jeg her i et desperat håp om at også andre bidrar
    -------

Thyrgrim @ Inferno 2014

Musikken fremsto som kaskader av temperamentsfulle toner og tekster fremført av et band hvor vokalistens kombinasjon av en gigantisk bar overkropp, liksminke og avgrunnsdype stemme fikk han til å fremstå som noen helvete hadde spyttet ut. Dette var black metal i sin sorteste form og uten tvil noe av det tøffeste jeg fikk med meg under denne festivalen!

-------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formula OffRoad @ Mysen 2014

Hva får man når man lar sjåfører som gir en blåhval ballekomplekser sette seg bak rattet på "biler" med F1-ytelser for så å slippe de løs i et sandtak? Noe av det mest spektakulære man finner innen for motorsport!!

Klikk på bildet for å se flere.

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skutt under årets Senjafestival for et par helger siden. Helldorado, Death By Unga Bunga og John Murry.

-_mg_5201-jpg

-_mg_5000-jpg

-_mg_5147-jpg

-_mg_5334-jpg
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellbillies @ Kraftfestivalen 2014

For mange handler festivaler om de virkelig store men faktum er at det landet rundt skapes fantastiske festivaler som aldri helt får den oppmerksomheten de fortjener.

I august skjedde dettte i Askim.

Kraftfestivalen gikk all inn og hanket inn bl.a. Hellbillies, bygde om scena og presenterte et lyd&lys-oppsett i toppklasse, og skapte en festivalfølelse av de sjeldne.

-------
    Mvh
    Rune

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •