Bilde og bildekritikk tråden. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen av mine.

Dette er pseudo-HDR, dvs at jeg har laget flere eksponeringer fra en RAW-fil som har blitt tonemappet i Photomatix-plugin i Lightroom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Minstemann når han var VELDIG liten, ganske liten, og litt større....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fra en tur til Florida i februar 2012....

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde 1-2, 2-1 og 3-3 var helt nydelige.

1-2 er som å hoppe rett inn i en høykvalitets britisk TV serie (HD)
    2-1 kunne vært forsiden på et hvilket som helst fotomagasin
    3-3 hvor er David Attenborough?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Supertramp! Driver og flytter for tiden, så eneste kilden til bildene mine er min egen facebookside, dermed blir kvaliteten så som så. Skal få lagt ut flere av bildene mine når jeg får tilgang til NAS-disken min igjen.

Legger uansett med et par av portrettene jeg er litt fornøyd med....

Svigerfar, tatt med håndholdt telelinse fra lang avstand. En av de få måtene å få et naturlig bilde av denne skøyeren.

Svigerinnen min. Tatt for MANGE år siden med et digitalt videokamera. Litt mye effekt på, men det var nå denne utgaven av bildet jeg hadde liggende her. Det er tilnærmet originalt utsnitt, satt bare og lekte med kamera og oppdaget dette uttrykket som jeg virkelig likte.

Eldstedatteren min, også tatt for mange år siden. Opprinnelig tatt med et EOS300 (merk, ingen d) på ISO200 film. Bildet her er scannet på 600dpi fra den lille papirkopien. Vi har en 30x40 forstørrelse som har beholdt fargen mye bedre. Det er opprinnelig svart/hvitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen fra Sola Airshow 2012. Disse er tatt håndholdt med telelinse i dårlig vær. EOS600 med svært høy ISO. Har ikke de støyreduserte utgavene tilgjengelig, derfor er det litt bildestøy, men det får vi tåle. Måtte ha kort lukkertid for å få dem skarpe, det var viktigere enn lav ISO.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Contrazt @ Dansbandsveckan i Malung 2012

Bildet ble tatt med et Nikon 24-70mm f/2.8 koblet til Nikon d700 og anledningen var Contrazt sin konsert under dansbandsveckan i Malung 2012.

Innstillingene var IS04000 1/320 f/2.8.

Klikk på bildet om du ønsker å se mer fra samme konsert.

-contrazt-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Utrolig stilig!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Her kommer noen fra Sola Airshow 2012. Disse er tatt håndholdt med telelinse i dårlig vær. EOS600 med svært høy ISO. Har ikke de støyreduserte utgavene tilgjengelig, derfor er det litt bildestøy, men det får vi tåle. Måtte ha kort lukkertid for å få dem skarpe, det var viktigere enn lav ISO.
    Stilige bilder, du har en flekk på linsa på de 3 første bildene som er litt forstyrrende, men det er jo en enkel sak å fjerne i pp (men du fjernet kanskje den når du fjernet støyen?)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine farger i solnedgangen her om dagen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bo i Indre Østfold er langt fra så dødt som mange tror for rundt om i distriktet er det mange som gjør en iherdig innsats for å lage liv og nylig var det noen som faktisk hanket inn Bertine Zetlitz til å spille det lokale kulturhuset.

Lyset var mildt sagt psykedellisk men kledde konserten godt. Bildet ble tatt med Nikon d700 og Nikon 24-70mm f/2.8, innstillingen for det aktuelle bildet var ISO800 1/200 f/2.8. Dessverre er ikke bildet 100% skarpt og det skyldes det faktum at jeg på daværende tidspunkt måtte nøye meg med d700 og for å unngå unødvendig støy valgte jeg å senke lukkertiden fremfor å øke ISO unødvendig mye.

Klikk på bildet om du ønsker å se flere bilder fra samme konsert.

-bertine-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin bildeserie, men jeg må si at bildene ser skarpere ut og gir en sterkere følelse av å være i konsertlokalet når man ser på de fra linken din og får de på en svart bakgrunn i steden for hvit.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Fin bildeserie, men jeg må si at bildene ser skarpere ut og gir en sterkere følelse av å være i konsertlokalet når man ser på de fra linken din og får de på en svart bakgrunn i steden for hvit.
    Er enig der; men det gjelder jo strengt tatt alt av bilder om det så være seg portretter, landskap eller sportsbilder

Det som også har slått meg er at det er pukka nødt til å være noe med avf algoritme for behandling av bilder. Etter at jeg lastet opp det fra Bertine-konsertet så stusset jeg på at det var langt mindre skarpt enn på STS så jeg lastet det opp på en annen nettside jeg hvor bakgrunnen er hvit og det var ikke så uskarpt som her. Minner meg faktisk litt om det gamle facebook-syndromet...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut kitt objektivet 18-55 IS II med en 17-55mm F2.8 IS USM, må si meg meget fornøyd med den altså!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Byttet ut kitt objektivet 18-55 IS II med en 17-55mm F2.8 IS USM, må si meg meget fornøyd med den altså!
    Flott bilde! Det objektivet har jeg også - det er fantastisk
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hender man får noen positive overraskelser når man sjekker bildene i etterkant, her fikk jeg en dråpe i noenlunde fokus og refleksen av huset i fokus den andre dråpen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en artist skal fremføre 3 sanger før han forlater scenen minner det mye om en standard konsertshoot hva restriksjoner angår men når artisten tar seg selv forholdsvis alvorlig er det ikke alltid like lett å få et knallbilde av vedkommende. Under Haddaway sin opptreden på We Love The 90s 2012 serverte han ett enkelt artig ansiktsuttrykk og det ble naturligvis foreviget

-haddaway-love-90s-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under Kraftfestivalen 2012 var det mange gode artister og man kunne nesten ikke ha vært mer heldig med været. Solen skinte, temperaturen var passelig høy og de første artistene gikk på relativt tidlig. Løst oversatt betyr at de første artistene gjerne ble utsatt for ei sol som fullstendig vasket ut fargene i scenelyset og det ødelagte definitivt en del for oss fotografer.

Corner of First and First var det første bandet som fikk glede av litt skygge og dermed farger i selve lyset. Selv om bandet ikke rocket i samme klasse som f.eks. Loveshack så fungerte det over all forventning og jeg likte spesielt trommis-bildet nedenfor.

Bildet ble tatt med Nikon d700 og Nikon 70-200mm f/2.8.

-corner-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under sommeren 2012 ble det en svipptur til London for å se Mamma Mia musikalen og i forkant av denne turen var jeg bestemt på at Nikon-utstyret skulle få ligge hjemme og at jeg fremfor å drasse med meg kilovis med proffutstyr skulle tjuvlåne madammens Canon G12.

Selv om foto riktignok ble nedprioritert så ble det noen keepers og ett av de kan du se nedenfor. Det som tiltaler meg ved dette er at man ved å legge godvilja til kan "se" flere figurer/ansikter/skapninger

-london-fantasy-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man får full access til en av norgeshistoriens mest folkekjære artister skal man være forsiktig med å hoppe og sprette for mye rundt scenen for DET publikumet er ikke til å kødde med

Men takket være layouten på fotograva var det fortsatt mulig å få ett par helt ålrighte bilder av selveste Jahn Teigen:

-jahn-teigen-kraftfestivalen-2012-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •