Lygrens amatørfilm - "konsepttråd" - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 191 av 191
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg laget en midlertidig trailer mens jeg venter paa at musikken skal produseres... Denne blir oppgradert og oppdatert, men da ser en i det minste litt av hva en har i vente!

The Find Trailer on Vimeo

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kul trailer!

Det som slår meg mest med hele denne prosessen er hvor usannsynlig mye jobb som ligger bak å lage film.

Vil tro man setter litt mer pris på filmer generelt (selv de man ville gitt terningkast 3 og 4) etter å ha vært gjennom noe sånt
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, men nå må en jo huske at dette er første filmen min, og dermed tar ting enda mer tid enn det normalt muligens ville tatt... Samtidig; helt enig - det å skape film er ekstremt krevende og noe en får vanvittig respekt for etter å ha sett dette.

Spesielt må jeg si at jeg synes folk som Aksel Hennie og andre filmskapere som nesten uten midler har klart å sy sammen relativt gode filmer som Uno. Det er rett og slett så vanvittig imponerende at jeg nesten ikke helt klarer å forstå hvordan denne type prosjekter lar seg gjennomføre.

Uansett har dette prosjektet absolutt gitt mersmak. Greit nok er det mye jobb, men det å se en visjon nedkrevet i form av et manus utfolde seg på lerretet slik som dette er rett og slett en fantastisk opplevelse i seg selv! Spørsmålet er jo da hva som kan bli neste prosjekt; jeg får prøve å klekke ut en plan for en 30-60-minutters "film 2"-prosjekt som enten spilles inn i Norge, alternativt i USA neste gang jeg er her borte...!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt prosjekt! Jeg har nettopp sett traileren, og jeg kjenner jeg er ganske imponert over det jeg har sett

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, men nå må en jo huske at dette er første filmen min, og dermed tar ting enda mer tid enn det normalt muligens ville tatt... Samtidig; helt enig - det å skape film er ekstremt krevende og noe en får vanvittig respekt for etter å ha sett dette.

Spesielt må jeg si at jeg synes folk som Aksel Hennie og andre filmskapere som nesten uten midler har klart å sy sammen relativt gode filmer som Uno. Det er rett og slett så vanvittig imponerende at jeg nesten ikke helt klarer å forstå hvordan denne type prosjekter lar seg gjennomføre.

Uansett har dette prosjektet absolutt gitt mersmak. Greit nok er det mye jobb, men det å se en visjon nedkrevet i form av et manus utfolde seg på lerretet slik som dette er rett og slett en fantastisk opplevelse i seg selv! Spørsmålet er jo da hva som kan bli neste prosjekt; jeg får prøve å klekke ut en plan for en 30-60-minutters "film 2"-prosjekt som enten spilles inn i Norge, alternativt i USA neste gang jeg er her borte...!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Thanks Ak, synes traileren funker greit, bare synd jeg ikke har faatt laget hele filmen!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra. Da er det bare å glede seg til velregisserte video-snutter fra IFA
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og der var endelig musikken på plass også... Veldig flaks at typen til søstern var profesjonell filmmusikk-komponist, for musikken er en VELDIG viktig del av filmen...

Vanvittig tidkrevende, og enorme mengder kunnskap en må absorbere på kort tid, men samtidig utrolig morsomt. Jeg har litt den filmskaperen i meg, er vel jeg hoppet på AV-toget i utgangspunktet, altså for å rømme fra virkeligheten. Når jeg da har muligheten selv til å forme den fantastiverden jeg selv er så fascinert av er det liksom noe som bare klaffer...

Jaja, vi får uansett se hvor dette bærer hen, men jeg er litt frista til å skrive og produsere del 2 av denne kortfilmen i Norge - da tidfestet i middelalderen, nærmere bestemt på slutten av 1300-tallet, rett før Henry Sinclair bestemmer seg for å reise over atlanteren. Sinclair var jo i sin tid innom Norge for å få kongens velsingelse som den rettmessige prins av Færøyene, som på den tiden fremdeles var norsk, et fint tidspunkt å starte filmen. Norge kan jo dermed fungere som location både historisk og praktisk...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og som jeg liksom ikke har ti millioner andre ting å gjøre har jeg like godt skrevet outlines til del 2 av The Find, som nå befinner seg tilbake i 1379, der Henry Sinclair velsignes / innsettes som Earl of the Orkneys av selveste Kong Haakon... Kommer snart med utkastet, må bare jobbe litt med med handlingen først. Denne delen filmes med andre ord i Norge om den blir noe av!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk morsomt med trailer! Ser virkelig frem til det ferdige produktet.

Nå er det vel ikke lenge til vi kan lese i Hjemmekino sine "hjemme hos-reportasjer":
    "Helene Bøksle virket noe tilbaketrukket i det "Vardlokk" ble satt på og noe av attaket jeg ofte har hørt fra Dynaudio manglet. Anlegget våknet derimot virkelig til liv da Lygrens "The Find" ble matet inn i spilleren. Med et glimrende lydspor spor som setter marg og bein i bevegelse ble jeg regelrett slått over ende. For en transformasjon! Lukter vi på et nytt referansespor?"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker, vi får satse på at "The Find" om noen år kan få en slik posisjon... Lydmastring er for øvrig noe av det vanskeligste en foretar seg, spesielt når opptakene ikke er 100%, så der har jeg fremdeles veldig mye å lære.

Har for øvrig rukket å se filmen i AVshops screeningrom allerede, og det var jo veldig stas da... Ting ser virkelig annerledes ut på lerretet enn på en liten skjerm, og for denne filmen var det stort sett positivt. Jeg har brukt i overkant mye kontrast og "filmlike" filtre, noe som passer en ISF-kalibrert superdynamisk projektor veldig mye bedre enn en Apple-skjerm.

Jeg ser imidlertid at jeg har bommet litt på fargene i noen scener (dog er det stort sett greit), det er gjerne et problem når en prøver å fargekorrigere på en skjerm som ikke er fargekorrekt. Jeg må nok derfor ta en ny runde med fargekorrigering etter jeg får satt opp og kalibrert opp en skjerm av bedre kvalitet.

Jeg har også sendt en forespørsel til Norsk Filminstitutt for råd og tips rundt en eventuell visning på ymse festivaler. Venter i spenning på tilbakemelding derfra, men hvis noen har tips er det bare å gi beskjed!

Hvis noen har interesse av å ta en titt på filmen er det for øvrig bare å gi beskjed - jeg ordner med screening til de som måtte ønske dette! Foreløpig vil jeg imidlertid ikke legge ut filmen på nettet, da mister jeg muligheten til å vise den på festivaler og slikt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg omsider bestemt meg for å legge ut filmen i all offentlighet: The Find Part I on Vimeo.

HUSK - dette er min FØRSTE film, og selv om det var mye strev selv det ville jeg gjort mye annerledes om jeg skulle laget tilsvarende i dag. Håper uansett at noen der ute lar seg underholde, og jeg retter en stor takk til alle som har bidratt til å gjøre en aldri så liten drøm for en filmentusiast som meg til virkelighet! Enjoy!

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •