Prøver meg her jeg... Wifi-problems :p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prøver meg her jeg... Wifi-problems :p

Heisann. Har ett litt rart spm å stille. Jeg er nedafor hos min søster og er villapasser ett par uker. Har med laptop, mobil og nettbrett. Hjemme så kommer jeg av en eller annen grunn på med alle tre på trådløst nett, både hjemme hos meg selv, i huset til min mor og inne hos kjæresten min... Her nede så nekter nettbrettet å gå online...

Hva kan dette være tro? Det skjedde sist jeg var her nede også... Og nettet deres er ikke engang kryptert. Noe jeg skal sette opp mens jeg er her. Regner meg selv som over snittet interessert i temaet, og også rimelig oppegående innen dette, men brettet nekter fullstendig.. Hva i alle dager er det som skjer tro?

Kan legge til at jeg hadde med meg brettet når vi var i trondheim før i uka, og joda, det gikk rett på nett på hotellets trådløse nett..

Hva skjer??? Anyone?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ikke inne en krypteringskode på profilen fra sist gang du var på det nettverket? Evt at nettverket heter det samme som et annet, kryptert nettverk du har vært påkoblet tidligere?

Får brettet tildelt IP fra nettverket, eller ligger det inne en fast IP?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Ligger ikke inne en krypteringskode på profilen fra sist gang du var på det nettverket? Evt at nettverket heter det samme som et annet, kryptert nettverk du har vært påkoblet tidligere?

Får brettet tildelt IP fra nettverket, eller ligger det inne en fast IP?
    Fa..!! Nå la jeg dette kanskje inn på feil plass, men de som vil får flytte den til GG... Nei, dette nettet er ikke kryptert engang skjønner du, så det er ***** rart... :/ Får kanskje ta en omstart av routeren NOK en gang... Men sitter jo her nå og skriver via laptopen da :S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at Ruter er satt opp med maks antall klienter....dvs at dersom det er feks 6 stk som har fått ip adresse fra dhcp server, så gir den ikke ut mer....Men det finner du ut hvis du tenker etter hva du koblet opp først mot nettet...? Dersom det var nettbrettet så er denne utelukket....

Ellers så må du som nevnt sjekke at det ikke er satt opp med fast ip-adresse
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du da på at brettet er satt opp med fast ipadresse? Eller bommer jeg helt nå? (Det glir jo rett på alt av andre routere jeg har koblet meg opp på siste uken ?!?) Routeren er akkurat nå bare i bruk opp mot lappisen... Brettet finner routeren, sjekker ipadresse........ også bare kommer det ikke på... Det er en gåte! Hehe.......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem solved :-) Kan i grunn bare slette hele tråden

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva var problemet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne og tukla litt i oppsettet på routern... Lagde ny kryperingsoppsett, restarta, og vips så er en på med alt i fra mobil, nettbrett og lappis til smart-tv :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •