Ramme vs nedtrekkbart, fordel\ulemper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ramme vs nedtrekkbart, fordel\ulemper?

Er det store fordeler med ramme vs nedtrekkbart lerret?

Jeg ønsker å ha en tv på kinorommet og den må da henge på veggen, og da kan jeg ikke bruke ramme. Og så lurer jeg på om jeg taper noe på bildekvalitet for å gå for et nedtrekkbart? Ser jo mye bedre ut med et ramme, men det får heller tvn gjøre opp inntrykket med

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du inte skaffar dig tab-tensioned så kommer du slita med att Lerret inte är helt sträckt efter en tid. Ramspänt är ju alltid spänt.
    Men, om du har dåligt med plats från förr minskar du ju avstånded från PJ till Lerret om du skall ha kassetten framför TV. Blir fort en halvmeter som går undan. Hade du dessutom haft tv på ett bord hade du nog varit tvungen att ha Lerret lite för högt för att det skall vara helt bekvämt att se på.

Gör en "Bang och Olufsen", gräv ned TV i golvet som en hiss så kommer tv upp genom golvet när du vill använda den . Har faktist sett det live för en massa år sedan, men det blir väldigt off topic.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det store fordeler med ramme vs nedtrekkbart lerret?

Jeg ønsker å ha en tv på kinorommet og den må da henge på veggen, og da kan jeg ikke bruke ramme. Og så lurer jeg på om jeg taper noe på bildekvalitet for å gå for et nedtrekkbart? Ser jo mye bedre ut med et ramme, men det får heller tvn gjøre opp inntrykket med
    Nedtrekk får alltid vertikale bølger etter kort tid. De er veldig synlige under panoreringer, spesielt når projektoren henger en god del høyere enn lerretet og benytter lensshift (projiserer bildet skrått ovenfra på leretet)

Jeg bytter fra nedtrekk til ramme nå, fordi jeg er lei av bølgene, og fordi det har hengt nedtrukket i snart 4 år

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du holder deg unna den billigste dritten, kan du sikkert bli fornøyd med nedtrekk. Har hatt nedtrekk i flere år. Fortsatt ikke noen bølger synlig når jeg ser film.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Så lenge du holder deg unna den billigste dritten, kan du sikkert bli fornøyd med nedtrekk. Har hatt nedtrekk i flere år. Fortsatt ikke noen bølger synlig når jeg ser film.
    Samme her, hadde nedtrekk i to-tre år uten å se en eneste bølge. Men viktig at det er elektrisk, manuelle har lettere for å få bølger da de primært belastes på midten når de trekkes ned.

Til trådstarter:
    Hvis det estetiske ikke er så farlig, så kan du jo hengsle rammelerretet i overkant slik at det kan henge oppunder taket når det ikke er i bruk.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv benyttet Dreamscreen standard motorlerret i flere år og har ikke hatt problemer med bølger.
    Skjønner ikke helt problemet med at det blir dårligere plass med en kassett i taket? Du plasserer jo lerretskassetten slik at lerretet kommer ned rett foran tv'en uansett? Akkurat så langt inntil tv som du ønsker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •