Grått eller vhitt lerret (igjen)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer kamoe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grått eller vhitt lerret (igjen)

Er litt i tvil.. saken er at prosjektoren skal bruks primært på kveld/natt så det vil ikke være særlig mye lys utenfra i rommet.

Prosjektor er en LCD oppgitt til 1600 ANSI lumens (Panasonic PT-AE4000).

Alternativene jeg har til duk i lerretet er matt hvitt med 1.0 gain, og grått med 0.8 gain. Om jeg har forstått det riktig skal det mørke partier bli bedre med grått lærret... men at det mest anbefales for "lyssterke" prosjektorer.

All den tid denne skal brukes på kveld/natt tolker jeg det som at det vil være gunstigst med den grå duken med 0.8 gain da?

Er det korrekt? Takk for alle tips! :neutral:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil uten tvil anbefale grått lerret. Dette har vært oppe så mange ganger før. Søk og du vil finne mye info.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med OleM

Jeg ville uten tvil gått for grått lerret. med hvitt lerret mister man for mye sortnivå og dynamikk, selv om man har en batcave.

Jeg har prøvd begge deler og går aldri tilbake til hvitt.

Newcomer kamoe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.. da blir det grått..

Så jo man stort sett anbefaler grått her.. men var noen kommentarer på at det mest var for "lyssterke" prosjektorer. Hvordan man nå definerer det.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamoe
    Så jo man stort sett anbefaler grått her.. men var noen kommentarer på at det mest var for "lyssterke" prosjektorer. Hvordan man nå definerer det.
    Jeg gikk også for grått lerret. Stilte de samme spørsmålene som deg men det var ingen svar å få. Ble også veldig usikker pga tallrike postinger hvor "lyssterk" prosjektor ble nevnt. Lyssterk er jo som kjent et relativt begrep....

Uansett, jeg kommer (når avshop får behandlet ordren min og sendt meg lerretet) til å poste en kort oppsummering av mine erfaringer med min prosjektor Epson TW1000 (1200 ansi) med grått lerret.

- Bjørnar

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elgsather
    Jeg gikk også for grått lerret. Stilte de samme spørsmålene som deg men det var ingen svar å få. Ble også veldig usikker pga tallrike postinger hvor "lyssterk" prosjektor ble nevnt. Lyssterk er jo som kjent et relativt begrep....

Uansett, jeg kommer (når avshop får behandlet ordren min og sendt meg lerretet) til å poste en kort oppsummering av mine erfaringer med min prosjektor Epson TW1000 (1200 ansi) med grått lerret.

- Bjørnar
    har du fått testa?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •