Dreamscreen TabV3 92" til Epson TW3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreamscreen TabV3 92" til Epson TW3000

Hei

Jeg skal handle lerret til min hjemmekino - rommet har lysgrå vegger og hvit tak, og 1 lite vindu som blir helt dekket til.

Jeg har sett på en motorisert Dreamscreen Tab V3 92" Dynagrey,, og lurer på om dette er et bra lerret - og også hvor stor forskjell Tab-tensioned funksjonaliteten utgjør..

Vil dette lerretet passe fint til en Epson EH-TW3000, eller vil dere anbefale en annen type?

Takk for svar!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TittenteiOslo
    Hei

Jeg skal handle lerret til min hjemmekino - rommet har lysgrå vegger og hvit tak, og 1 lite vindu som blir helt dekket til.

Jeg har sett på en motorisert Dreamscreen Tab V3 92" Dynagrey,, og lurer på om dette er et bra lerret - og også hvor stor forskjell Tab-tensioned funksjonaliteten utgjør..

Vil dette lerretet passe fint til en Epson EH-TW3000, eller vil dere anbefale en annen type?

Takk for svar!
    Hei og velkommen til AVforum,

Det lerretet du nevner vil fungerer fint til en TW3000, og en grå duken vil bidra til et vesentlig forbedret sortnivå sammenlignet med en tilsvarende hvit duk.

Forskjellen på tab-tension lerret og lerret uten denne funksjonen er ganske stor. Tab-tension funksjonen sikrer at lerretet alltid er korrekt strukket og ikke har streker, bølger elller folder. Uten denne funksjonen er det uungåelig med litt bølger og liignende. I hvilken grad dette vil irritere deg kan jeg ikke svare på, men dersom ddu har økonomien til det vil jeg anbefale enten rammelerrret eller nedtrekkslerret med tab-tension.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det som kanskje er vel så viktig mht Tab-tension som selve "strekket" er det faktum at duken som benyttes på denne type lerreter er i PVC, samme som på rammelerreter, i motsetning til vanlige motoriserte lerreter og manuelle for den saks skyld som bruker duker med glassfiberlag. Glassfiberet skaper overflatestruktur som vil kunne være synlig på korte sitteavstander, mens PVC-materialer er helt glatt (med unntak av noe overflatestruktur som lerretsduken må ha for å ikke gi hotspotting)...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men; en annen ting.

Med en sitteavstand på omtrent 3,30, og da prosjektoren festet øverst på veggen over meg - burde jeg velge et litt mindre lerret?

Jeg liker ikke at bildet blir for stort - kanskje jeg skulle gått for 170 cm?

Takker igjen for svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skal bestille nytt lerret nå (sannsynligvis hos AVshop) da motoren på mitt nåværende har streiket (har fått pengene tilbake). Jeg, som deg, har blinket meg ut Dreamscreen tab tension. Jeg har nøyaktig samme sitteavstand som deg, og mitt nåværende lerret var 106". Dette er stort, men ikke for stort etter min mening. Projektoren klarer såvidt å fylle hele lerretet. Jeg anbefaler deg i alle fall ikke til å gå for noe mindre enn 92". Jeg spekket opp utstyr for et familiemedlem og vi endte på 92" på plasshensyn (omtrent samme sitteavstand). Personling synes jeg dette ble for lite. Hele vitsen med projektor er å fremkalle kinofølelsen, og den er utvilsomt mest tilstede ved et større lerret etter min mening. Men jeg respekterer at folk har ulike oppfatninger her. 106" ved ca 3,3 meter var for øvrig maks str anbefalt av projectorcentral.com når jeg i sin tid kjøpte mitt utstyr.

Lykke til en filmfyllt mørketid!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •