Brettmerker i nytt Adeolerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Brettmerker i nytt Adeolerret

Heisan
    Har endelig fått fått handlet en BenqW5000 sammen med et Adeo Plano grey lerret. Når jeg pakket opp lerretet ser jeg at det er rullet rundt en papp.plate (ca. 4*1,5 cm) Etter å ha montert opp lerretet var brettene fra sammenrullinga godt synlig. Har hengt oppe i 3 dager nå og kan ikke se det har blitt noe bedre. Skal det være slik????:-? Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut... Kanskje du skal finne fram strykejernet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det tradisjonelle fiberglass dukmaterialet, men en mer fleksibel (lettere å strekke ut i ramma) type materiale. Tror kanskje jeg skal være forsiktig med strykejernet....lol:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...disse retter seg stort sett ut etter et par uker. Normalt sett vil det også funke fint å forsiktig føne over brettemerkene på lav varme...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsvinne etter hvert ja, men hos meg ble de liksom ikke helt borte. så jeg brukte kabelstrips til og stramme litt ekstra og da slettet det seg ut etter hvert. men man bør vel ikke stramme så mye

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere påpekt, hårføner på moderat varme fjerner brettene umiddelbart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Som tidligere påpekt, hårføner på moderat varme fjerner brettene umiddelbart.
    Velger å utheve ordet moderat her, og tilføyer ordene "god avstand" i tillegg. Har en, om enn ikke spesielt nevenyttig kompis, som hadde lav varme på føner med altfor kort avstand mellom duken og føneren og en kan vel selv tenke seg til resultatet.

Min erfaring er at i løpet av en ukes tid, med et korrekt oppsatt og strammet lerret, er disse merkene borte for godt. Noen har tidligere fortalt meg at tålmodighet er en dyd, men jeg har skjønt at dette er en egenskap vi i denne hobbyen ikke er altfor godt utstyrt med...:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja.... nå har det gått 6 dager og det har ikke blitt bedre. Tror ikke det blir noe bedre heller. Er liksom slike dype brettmerker. Når venner kommer på besøk sier de.... whoow så stort lerret, men skal de brettmerkene være der da?
    tror jeg levere dette tilbake:evil: . Kanskje prøve et annat merke. Noen forslag folkens?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Føner.

Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Ja, ja.... nå har det gått 6 dager og det har ikke blitt bedre. Tror ikke det blir noe bedre heller. Er liksom slike dype brettmerker. Når venner kommer på besøk sier de.... whoow så stort lerret, men skal de brettmerkene være der da?
    tror jeg levere dette tilbake:evil: . Kanskje prøve et annat merke. Noen forslag folkens?
    Hvorfor ikke prøve føneren ????
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du 100% sikker på at du har strammet op lerretet korrekt da? Begge mine lerret(adeo) har dette forsvunnet etter et par dager.Har forøvrig et dreamscreen motorisert lerret nå, som er som søppel i forhold til adeo :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har prøvd føner. De dype brettmerkene forsvant ikke. Lerrete er strammet ut til ca. 1cm fra de festebrakettene som man trer på ramma. Strikka har derfor ikke noe mer å stramme på. (Mont. ¨dobbelt¨ slik det er beskrevet på bruksanvisningen. Har ikke 10 tommeltotter for å si det sånn hehe ) Brettmerkene ser på en måte ut som et papir som har vært brettet med helt lik avstand mellom brettene, akkurat lik bredden på pappskiva det var rullet rundt.
    Lerret og alu.ramma var pakket skikkelig sammen hver for seg i plast og tapet skikkelig sammen. Pappesken hdde også kraftige ¨stifter¨, så det så ikke ut som det har vært åpnet. Tror rett og slett det har blitt pakket feil sammen og/eller har ligget på lager slik i flere år.
    Merkelig at de ikke heller ruller det rundt et rør :roll: . Hvordan var deres pakket sammen da?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen (som Jigs kaller søppel i forrige post), leverer lerretet på en stiv papprull innpakket i plast.
    Har ikke opplevd noe lignende brettemerker på mine 2 Dreamscreenlerret.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det over 4 år siden jeg fikk mitt adeo lerret. Det var også pakket slik du beskriver. Tok en stund før de forsvant, så tror bare du må smøre deg med tålmodighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •