DreamScreen Acoustic ultraHD Er nå bestilt!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DreamScreen Acoustic ultraHD Er nå bestilt!!

Siste "nytt" Se innlegg nr.10 !!

Hei.

Vurderer å kjøpe meg DreamScreen Acoustic ultraHD. Kommer til å sitte på ca 3m avstand til lerret. Er usikker på om jeg vil se/irritere meg over "møsteret" i duken. Det er hevdet at dette ikke er et problem, så lenge du sittter minimum 2m fra lerret. Her kommer det en utfordring: er det noen i "nærheten" av Porsgrunn som har et DreamScreen Acoustic ultraHD montert i kinoen sin? Hvis ja, kan jeg invitere meg selv til en demo?

"To see is to believe" og dermed er "Hansken kastet"

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kjøpte ett acousticHD på fredagen, da sa dem at det tok rundt 14 dager før neste sending av duk var på lager. og der skulle det vel være med acousticultraHD duk, men virket som at det var første forsending av ultraHD. så spørs nok om du må vente litt til før du kan få noe demo av den.

Men er iallefall utrolig fornøyd med HD duken sammen med sony HW10. sitter 3m fra lerretet. Baksiden på ultraHD skal vel være enda mere finmasket så tror det blir knall bildemessig, men er litt skeptisk til lyden.

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Var å kjøpte ett acousticHD på fredagen, da sa dem at det tok rundt 14 dager før neste sending av duk var på lager. og der skulle det vel være med acousticultraHD duk, men virket som at det var første forsending av ultraHD. så spørs nok om du må vente litt til før du kan få noe demo av den.

Men er iallefall utrolig fornøyd med HD duken sammen med sony HW10. sitter 3m fra lerretet. Baksiden på ultraHD skal vel være enda mere finmasket så tror det blir knall bildemessig, men er litt skeptisk til lyden.
    Ok, ringte AVforum tidligere i uka og de bekreftet det du sier. Så da er det jo bare å smøre seg med..... Uansett, hadde du vært brydd med å foreta en liten test? Snurr film, reise deg fra godstolen, beveg deg mot duken, registrer når perforeringen blir "plagsom" Hvor nærme kom du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting jeg ikke helt forstår når det gjelder ultraHD. På avshop sine sider står det at ultraHD er mer finmasket enn acousticHD og derfor kun egnet for projektorer med høy fyllingsgrad (DLP, SRDX, DILA) mens acousticHD som er mindre finmasket skal fungere for LCD-projektorer. Når har jeg store problemer med vanlig acousticHD og LCD, og lurer på om det egentlig ikke er omvendt, at mer finmasket lerret burde gi mindre interferensproblemer med LCD-projektorer.

Litt av en suppe egentlig, har nå valgt høyttalere som låser meg til akustisk lerret og så viser det ser at lerretene ikke holder det reklamen lover...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt om de nye dukene ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått acoustic dreamscreen V4 lerret på veggen. Lyden ble veeeldig mye bedre da jeg har låst meg slik at alle høytalere står bak lerret. Problemet inntrefer i lyse og spesielt store lyse flater (himmel) da ser man dukstruktur. Fikk en mail der det står beskrevet akkurat dette og det skal visstnok komme en duk til på et senere tidspunkt. Den får jeg hvertfall gratis en revisjon 2 om man vill. Her vill man sikkert være kresen før de slippes til kundene. Oppplever ikke "moir" med min JVC 350

Noen andre som har erfaringer med dette? Jeg har forresten brukt den lyse siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på å kjøpe et slikt acoustic ultrahd til kinoen min, men er litt skeptisk. hver gang jeg er på kino så blir jeg skuffet over hvor stor innvirkning alle hullene i lerretet har på den totale opplevelsen av bildet. spesiellt i lyse områder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var det kjøpt. så får vi se hvordan resultatet blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    offa det går tregt med bestillingen min fra avshop. jeg bestillt dreamscreen acoustic ultraHD 129" den 19 oktober og da stod det at det var på lager når jeg bestillte, men dagen etter så jeg at det stod at det var ventet inn 30 oktober. jeg sjekket idag igjen og så at det stod 1-2 ukers levering, så ringte jeg inn idag igjen og jeg fikk beskjed om at de ikke visste når de fikk inn lerretet men at det skulle komme på en container fra kina nå snart.

Det er ikke noe krise, men det irriterer litt at bestillingen hele tiden blir forskyvet og det ikke går ann å forholde seg til datoer som står skrevet i webshopen. :|

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har konkludert! Legger med hva jeg skrev i byggetråden:

"Youhu, all tvil er nå historie

Jeg har basert hele kino prosjektet mitt på bruken av et lyd transparent lerret. Alle høyttalere skal inn i "basskassa" sammen med elektronikken. Jeg har fulgt div. tråder her på nettet som omhandler DreamScreen sin HD ultra lerret og jeg har opparbeidet en viss skepsis. Mitt hovedanliggende er: vil "maskene" bli synlig og med det sjenerende?

Nå på fredag reiste jeg inn til AVshop for en demo i deres nye kino. Aller først, demokinoen var av ypperste klasse og AVshop gutta var kjempehyggelige!

Bonus denne kvelden var at det i tillegg til AVshop sine egne folk også var to meget hyggelige, dyktige og over snittet profilerte folk i AV miljøet tilstede.
    Takk til dere begge, det ble en meget hyggelig og interessant seanse!

Resultatet(1) av seansen: Jeg har bestilt DreamScreen HD Ultra DIY Lerret Jeg satt på ca. 3m avstand, jepp jeg hadde med målebånd , og jeg ble overhode ikke sjenert av vevingen i lerretet. Vevingen kunne skimtes i helt lyse partier, men da måtte dette framprovoseres ved å stirret/fokuserte på de store lyse partiene. Da dette ikke er noe jeg praktiserer på vanlige filmer(hehe, rolig nå) var konklusjonen klar.

Projektorene jeg fikk demonstrert, var Sony HW15 og HW80. HW80 er en fantastisk pj, men det er ikke plass til denne i mitt budsjett. Uansett, HW15 sparket så godt fra seg at den hadde overhode nada å skamme seg over! Det kan også nevnes at HW80 var kalibrert, det var ikke HW15 !
    Resultat (2) av seansen: jeg har bestilt HW15

Utrolig deilig å ha dette på plass, nå gjenstår det "kun" å få kinoen ferdig"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg var forbauset over hvor greit dette acoustic ultraHD lerretet fungerte. det eneste jeg har å utsette på det er at strukturen i lerretet ikke er helt jevn, men sitter man langt nok bort fra lerretet er ikke dette noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •