Hvilket lerret til mitt nye hjemmekino anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket lerret til mitt nye hjemmekino anlegg

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt ny leilighet og tenkte jeg da skulle kjøpe meg et ok hjemmekino anlegg med prosjektor etc. Se vedlagte bilder (møbler skal skiftes ut, men layouten tror jeg beholdes. Så sofaen ved siden av peisen vil bli hovedsetet med tanke på lyd og bilde plassering.

Har ikke tatt eksakte mål av rommet enda, men det er ca 4,5*4,5 meter. Jeg ønsker å skjule det meste av prosjektor, kabler og lerret så mye som mulig. Vil bruke spesial lister til å skjule høytaler kabler etc.

Vil sette opp gardiner for øverste rekke med vinduer, ellers vil det brukes brede inne persienner for å holdet lyset ute. Så rommet blir nok aldri 100% mørkt.

Tror at taket er senket noe, slik at å legge kabler til prosjektor i taket burde være mulig. Vurderer også å montere et motorisert lerret i taket, slik at man bare ser lerret når det kommer ned. Men vet ikke om dette er verdt brydderiet og om det i det hele tatt er mulig. Alternativ 2, er at det bare festes i taket, slik at man ser selve boksen fra sofaen når det ikke er i bruk.

Uansett så har jeg sett for meg en tv-benk som er relativ bred (helst i pianolakk, da dette vil matche høytalerene som jeg har plukket ut.)

Tv-benk: Bred, lav, svart/hvit pianolakk Buffer TV/videobenk

- Surround anlegg: XTZ 99 + 93-pakke 5.2 - XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

- Forsterker: Yamaha RX-V565 Black - Yamaha RX-V565 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

- PS3 Slim: Når den kommer

- HTPC: Som kjører Boxee (1080p, 5.1 output)

- TV: 46-52" LCD

- GET HD box

- Prosjektor: BenQ W5000

- Lerret: 110" ++, motorisert/elektrisk : vurderer denne? AVshop.no / DreamScreen Tab V3 Basic DynaGrey White 16:9 265cm / 120"

- Logitech Harmony remote / iPhone

Håper noen har tips om hva jeg burde gjøre, jeg flytter ikke inn før midten av oktober. Så jeg har også muligheten til å vente litt, om det forventes noe nytt på markedet eller evt høst tilbud etc.

Jeg følger også med på brukt TV, høytalere, lerret etc. Så om noen skal selge i nærheten av Oslo, så ta kontakt. Alt må være uten skader etc, skal se ut som nytt om jeg skal være interessert.

Hva synes dere? hva burde jeg bytte ut? hvilket lerret burde jeg velge?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både grå og hvite lerret i min hjemmekino. Jeg mener grått uten tvil er det beste valget. Fordelene med drahjelp i bunnen er langt større enn bakdelene ved tap i toppen. Det eneste forbeholdet jeg har er at jeg "kun" har 106" Jeg har ingen erfaring med 110"++.
    Men dette temaet er tatt opp om og om igjen på dette forum. Søk og du vil finne mye info...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Knoll sitt lerret.

Lekkert!

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Knoll

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Sjekk Knoll sitt lerret.

Lekkert!

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Knoll

Fantastisk... dette var det jeg hadde sett for meg i hodet. Så bra å se hvor nydelig dette kan bli i virkeligheten... ja ja.. da var det enda mer snekkeren må gjøre når vi flytter inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg tatt mål av rommet

hei,

Nå har jeg tatt mål av rommet.

Det består av et stort vindu ca 3 * 3 meter.
    En peis i hjørnet

Rommet er:
    Bredde: 4.3m
    Lengde: 4.5m
    Høyde: 3m

Tenkte jeg skulle gjøre som knoll, og ha et automatisk lerret 92" DreamScreen tab-tension bygget inn i taket. Vil bygge en boks som kommer ned ca 15-20cm ned fra taket. (AVshop.no / DreamScreen Tab V3 Basic DynaGrey White 16:9 200cm / 92")

Det samme vil jeg gjøre for prosjektoren på den andre siden av rommet. Vil dette fungere. Eller kommer prosjektoren for høyt i forhold til lerretet?

Jeg har også lagt til et perspektiv illustrasjon av lerret, og sofa, samt prosjektor posisjon.

må boksen i taket som skal skjule prosjektor og lerrete bygges lengre ned fra taket? Og må prosjektoren lengre ned i forhold til lerretet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •