DreamScreen V2 AutoManual låser ikke. Noe jeg selv kan ordne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DreamScreen V2 AutoManual låser ikke. Noe jeg selv kan ordne?

Fikk endelig installert mit nye DreamScreen V2 auto manual lerret i taket.

Når så herligheten er på plass viser det seg at lerret ikke låser.
    Hverken etter 3, 10 eller 30 sekunder er det tegn på noen brems.
    Og når lerret skal opp igjen, så trekker fjæren av all sin kraft, så bremsen har ikke blitt aktivert.

Er dette noe jeg kan ordne selv?

Problemet er at jeg bor i Danmark.
    Kjøpte lerret ved AVShop og fikk det sendt til min bror som skulle med familien til Legoland.
    De kom nedom på besøk, og leverte lerret.
    Da jeg endelig fikk huset for meg selv og de var reist til Norge, fikk jeg montert det i dag.
    Så denne feilen som jeg beskriver.

Retur til AvShop blir uaktuelt for meg da jeg trodde frakten kostet 512,-, men det viser seg at posten ikke håndterer pakker lengre enn 150cm til utlandet, (mitt lerret 220cm i kassett).
    Dermed må jeg i gang med privat speditør, og hele suppen kommer til å koste mere en lerretet sin verdi. (1.799,-). Pluss en masse tøv med tollpapirer for å slippe å momse det inn og ut av landet.

Noen smarte idéer folkens?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har også Dreamscreen v2 med motor og fjernkontroll.

Mitt problem er at jeg ikke får stilt inn "stopp punkt" for nedre posisjon som stemmer overens med projektoren i taket. Har prøvd å holde inne opp og ned knappen på fjernkontrollen lenge, men får ingen respons.

Vet ikke om dette er det samme problemet som du beskriver, eller om det i det hele tatt er mulig å stille inn nedre "stopp posisjon"?

Fant ikke noe bruksanvisning på dette heller...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er nok ikke samme problem som jeg hadde.
    Jeg hadde jo manuelt lerret med en fjer, spenning og brems.
    Bremsen virket overhodet ikke.
    Har du motorisert lerret er det vel ingen fjer og brems.
    Er vel motoren som styrer både opp, ned og stopp der.

Uansett. AVShop løste mitt problem på en professjonel og god måte.
    Så jeg ser fram til en filmhøst med et DreamScreen som midtpunktet i stuen.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear

Mitt problem er at jeg ikke får stilt inn "stopp punkt" for nedre posisjon som stemmer overens med projektoren i taket. Har prøvd å holde inne opp og ned knappen på fjernkontrollen lenge, men får ingen respons.

Vet ikke om dette er det samme problemet som du beskriver, eller om det i det hele tatt er mulig å stille inn nedre "stopp posisjon"?

På mitt Dreamscreen Tab-Tension (V1?) som jeg kjøpte fra AVshop for ca. 4 år siden (og solgte for to år siden) ble stopp-posisjonen avgjort av en justeringsskrue på den ene siden av lerretskassetten. Det kan hende det er det samme på V2? Savnet etter skikkelige instruksjoner var forøvrig påtagelig også i mitt tilfelle, men heldigvis fant jeg ut av det meste etterhvert...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...har nå montert mitt nyinnkjøpte DreamScreen V2 Automanual, men opplever nøyaktig samme problem som trådstarter. Svært skuffa nå som jeg hadde gleda meg til å nyte en velfortjent filmkveld Har sendt en e-post til AVshop og håper det lar seg ordne raskt og smidig.

edit: Forslaget fra AVshop var enten å dra "hardt" i lerretet (for å rykke i gang bremsen), eller å holde det ved låseposisjonen i 15 sekunder. Ingen av delene hjelper :/

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter prat med AVshop kom vi frem til at et prisavslag var greit. Lerretet kan brukes hvis det hektes fast i et punkt nede på veggen (dette har jeg grei mulighet til fordi det allerede er en hylle på den aktuelle veggen). Fordelen er at bildehøyden blir riktig hver gang, bakdelen er at lerretet muligens får bølger raskere enn normalt...

Som Blodstrupmoen ville sagt; Time...will..show!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear

Etter en del eksperimentering har jeg funnet ut av mitt problem med at jeg ikke fikk satt "riktig stoppunkt" for lerretets nedre posisjon. Det er en gummi muffe på undersiden i venstre kant av lerretet (når det henger på plass) hvor man kan stikke inn en sekskant nøkkel og justere seg frem til riktig nedre posisjon som passer med projektor. Desverre ikke beskrevet skikkelig i bruksanvisning og jeg sparte nå noen tusen, var inne på tanken å skifte ut hele lerretet pga dette he-he...

Lykkelig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •