2,35:1 + anamorph linse v.s Sony VW100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2,35:1 + anamorph linse v.s Sony VW100

Skal til å kjøpe meg nytt 2,35:1 lerret med anamorph.linse og har sett på dette med bredde/lysstyrke på lerretet.
    Har en Sony VW100 i taket. Når jeg beregner lerret på kalk. her på forumet begynner det å skurre på lysstyrken allerede før 230cm lerret, samtidig ser jeg at pathbull har lerret på 295cm , med en tilsynlatende "dårligere" projektor en min. Det går også igjen i mange tråder at en bør velge lerret som går i hele bredden av rommet.
    Så til spørsmålet:
    Tar ikke lerret kalk. hensyn til de 20% økning i lysutbytte ved bruk av anamorph linse?
    Er det fullt mulig å bruke f.eks. 295cm lerret sammen med min projektor og anamorph linse og fortsatt ha et godt og lyst bilde?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    300cm går helt fint på VW100 om du har full lyskontroll etter mitt syn... Du kan til og med vurdere 330cm om du har plass til det slik jeg ser det!

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    300cm går helt fint på VW100 om du har full lyskontroll etter mitt syn... Du kan til og med vurdere 330cm om du har plass til det slik jeg ser det!
    Hva med sitteavstand til lerretet hvis en går for et lerret rundt tre meter?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, sitteavstand er faktisk et litt større tema på et lydtransparent lerret. Litt avhengig av hvilken variant du vurderer, vil nok imidlertid 1:1-avstand fungere greit, selv om det nok kanskje er å foretrekke å øke til typisk 1,5-2x, dvs. 4,5-6 meter fra lerretet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme.. Bump..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hippo
    Skal til å kjøpe meg nytt 2,35:1 lerret med anamorph.linse og har sett på dette med bredde/lysstyrke på lerretet.
    Har en Sony VW100 i taket. Når jeg beregner lerret på kalk. her på forumet begynner det å skurre på lysstyrken allerede før 230cm lerret, samtidig ser jeg at pathbull har lerret på 295cm , med en tilsynlatende "dårligere" projektor en min. Det går også igjen i mange tråder at en bør velge lerret som går i hele bredden av rommet.
    Så til spørsmålet:
    Tar ikke lerret kalk. hensyn til de 20% økning i lysutbytte ved bruk av anamorph linse?
    Er det fullt mulig å bruke f.eks. 295cm lerret sammen med min projektor og anamorph linse og fortsatt ha et godt og lyst bilde?
    Bump ...... Lurer på dette også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •