Nettopp montert mitt første lerret...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettopp montert mitt første lerret...

Det ble et Dreamscreen V2 DynaGrey 77" lerret (Auto Manual). Er det normalt at det forekommer noen bølger på disse lerretene som kommer til syne ved panorering o.l.? Er det eventuelt noe som vil rette seg ut etterhvert?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg PJ selv, men har sett at dette kan forekomme på lerret som ikke har ramme. På den jeg så så var det rett og slett bølge på selve lerretet. Mulig bevegelse pga luftbevegelser, gjennomtrekk, trykk fra sub etc. Hvis du får til å spenne det opp så kanskje det blir bedre. Ikke overraskende at et hengende lerret rører litt på seg og skaper folder.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har montert to nedtrekkslerret, og i starten hadde de litt bølger begge 2. Dette rettet seg etter litt bruk så jeg hadde ikke blitt nervøs enda. Vet ikke hvor lenge det tok før bølgene rettet seg på de lerretene jeg nevnte, men andre som har nedtrekk av samme typen som deg kan nok gi deg en bedre vurdering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Jeg har montert to nedtrekkslerret, og i starten hadde de litt bølger begge 2. Dette rettet seg etter litt bruk så jeg hadde ikke blitt nervøs enda. Vet ikke hvor lenge det tok før bølgene rettet seg på de lerretene jeg nevnte, men andre som har nedtrekk av samme typen som deg kan nok gi deg en bedre vurdering.
    OK. Er det snakk om dager, uker eller måneder?

Jeg monterte lerretet i taket, slik at det ikke har noe støtte mot vegg. Kan det ha noe påvirkning? Dette er for å kunne trekk ned lerret foran TV.

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har likt lerret som deg, bare i 92". Hørte litt med gutta på avshop før jeg kjøpte, og de sier at en er slett ikke dømt til å få bølger i lerrete.
    Det som er viktig er at det har noenlunde lik temperatur hele tiden. Om du har muligheten, ikke trekk det opp og ned for hver gang du bruker det. Mitt lerret er trukket ned kun en gang, og slik skal det henge til jeg evt flytter. Finnes ikke antydning til bølger. Har hengt slik i 5 mnd.
    Selvfølgelig ikke alle som har muligheten til dette, men er nok en fordel. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Har likt lerret som deg, bare i 92". Hørte litt med gutta på avshop før jeg kjøpte, og de sier at en er slett ikke dømt til å få bølger i lerrete.
    Det som er viktig er at det har noenlunde lik temperatur hele tiden. Om du har muligheten, ikke trekk det opp og ned for hver gang du bruker det. Mitt lerret er trukket ned kun en gang, og slik skal det henge til jeg evt flytter. Finnes ikke antydning til bølger. Har hengt slik i 5 mnd.
    Selvfølgelig ikke alle som har muligheten til dette, men er nok en fordel. 8)
    Hei,

I svaret jeg fikk fra AVshop sa de noe litt annet.. nemlig at det var ikke til å komme uten om bølger i slike typer lerret. Forslaget var å la det henge nede i noen uker for at det skal rette seg ut. Jeg driver med dette før øyeblikket, men må jo ta det litt opp når jeg skal se på TVn som er bak. hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •