Erfaringer rundt Adeo tab-tensioned 16:9 motorlerret (TM300)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Erfaringer rundt Adeo tab-tensioned 16:9 motorlerret (TM300)

Kjære guruer,

Etter å ha saumfart nettet etter informasjon ang. ovenstående lerret--hvilket resulterte i minimalt med detaljer--tenkte jeg det kunne være greit å rette dette til medlemmer på forumet. I og med at det er få (les: ingen :-|) fysiske steder i den umiddelbare nærhet der en faktisk kan beskue produktet, håper jeg å få avklart et par trivielle (og kanskje noen ikke-trivielle) praktiske spm. ang. dette lerretet:

• Hva er dimensjonene på kassetten, og kan den enkelt monteres i tak? (medfølger monteringssett for både tak og vegg? Proj. festet hadde f.eks kun monteringssett beregnet for tretak!)
    • Hvor mye veier (sånn ca.) kassetten?
    • Disse modellene kommer altså ikke med 12v trigger? Hvor mye koster noe slikt separat?
    • Følger det med strømkabel for både tak & gulvtilkobling?
    • Dropp er oppgitt til 40cm for samtlige modeller--er det derfor en riktig antagelse å beregne 145cm (for TM300) + 40 cm + kassetthøyde ved montering?
      (takhøyde er 2.45m)
    • Sitteavstand blir ca. 3.5m. Vil 120" (117"/118") lerret være i overkant, el. bør TM250 vurderes istedet? Jeg vil naturligvis ha størst bildeflate som mulig; dersom dette ikke blir helt overkill. 8)
    • Samtlige er også spec'et med grå duk, som jeg antar vil passe mht. at det (ikke enda iaf.) er total lyskontroll i rommet. (Veggene er også mørk-rød.)
    • Og ikke minst--hvordan måler denne seg opp mot tilsvarende løsninger fra f.eks DreamScreen & GrandView? Adeo lager jo fine lerreterer, men er det noe å hente på selve bildekvaliteten, f.eks?
    • Er nå muligens en dum tid å velge lerret på? Dvs., er DreamScreen V4 (og evt. andre nye modeller) like rundt hjørnet?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone? Antar det er noen med kjennskap til Adeo lerret på forumet da disse har vært nevnt flere ganger.
    Greit å få svar på iaf. noen av punktene--spes. størrelsen på lerretet ift. rommet det skal stå i.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av disse spørsmålene vil du få svar på ved å gå til adeoscreen.com. Jeg har selv TM250 og ved 1.85:1 filmer er dette stort nok ved en sitteavstand på ca 3.8m. Ved 2.35:1 som de fleste filmer kommer i kunne jeg ønsket meg litt større bilde. Med hensyn på det bør du kanskje velge TM300.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    En del av disse spørsmålene vil du få svar på ved å gå til adeoscreen.com. Jeg har selv TM250 og ved 1.85:1 filmer er dette stort nok ved en sitteavstand på ca 3.8m. Ved 2.35:1 som de fleste filmer kommer i kunne jeg ønsket meg litt større bilde. Med hensyn på det bør du kanskje velge TM300.
    Takk for svar. Jeg Googlet faktisk 2-3 ganger etter Adeo hjemmesiden uten hell etter å ha prøvd "adeo.com" / "adeo.it" mm.

Da blir vel neste spm. hvordan disse måler seg opp mot andre modeller, og om det er forventet nye versjoner i de nærmeste månedene? (vet ikke hvor gamle TM250/TM300 er). Riktignok skjer det meste av utvikling på projector-fronten, men ønsker naturligvis å være så oppdatert som mulig før et valg tas.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med mitt TM250 lerret. Tab tension mekanismen strekker lerretet helt jevnt, og jeg har ikke lagt merke til noen bølger og vil heller ikke gjøre det vil jeg tro. Kan monteres i tak som jeg gjorde. Her bør man kanskje være to stykker, jeg greide det alene etter en del om og men.

Litt småkluss å koble til det medfølgende panelet (jeg er ingen elektriker), men noe de fleste burde klare.

Billedkvaliteten er det ingenting å si på, ser overhodet ingen struktur fra lerretet. Og sammen med min JVC HD350 som i utgangspunktet har et imponerende sortnivå, får f.eks en nattscene med en fakkel i bildet (som det finnes en del av i LOST sesong 4 på Blu-ray) en enorm kontrast.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med mitt TM250 lerret. Tab tension mekanismen strekker lerretet helt jevnt, og jeg har ikke lagt merke til noen bølger og vil heller ikke gjøre det vil jeg tro. Kan monteres i tak som jeg gjorde. Her bør man kanskje være to stykker, jeg greide det alene etter en del om og men.
    Takker for svar igjen.

Utifra bildene på adeoscreen.com ser det ut til at en monterer festet i taket og deretter skyver lerretet inn vha. skinnene på toppen av kassetten--stemmer det? (Stod forøvrig ikke så mye om dimensjonene på selve kassetten etter det jeg kunne finne--mulig jeg ikke letet godt nok.)

Kan jeg forresten spørre deg hvor lang avstand du har mellom taket til reèll bildeflate begynner? (dvs. dropp+kassetthøyde)

Litt småkluss å koble til det medfølgende panelet (jeg er ingen elektriker), men noe de fleste burde klare.
    Hmm.. Hva mener du spesifikt her? Er det controllene ifm. motorstyringen? Dersom det er tilfelle er det rart dette ikke er montert i utgangspunktet.

Billedkvaliteten er det ingenting å si på, ser overhodet ingen struktur fra lerretet. Og sammen med min JVC HD350 som i utgangspunktet har et imponerende sortnivå, får f.eks en nattscene med en fakkel i bildet (som det finnes en del av i LOST sesong 4 på Blu-ray) en enorm kontrast.
    Dette er jo i bunn og grunn det viktigste. Og ja, du har en fet projector. Har selv sett på JVC'ene og Sony's HW10/8. Tror valget ligger et stykke unna enda (first order of business: lerret)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •