100'' lerret til AE300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

100'' lerret til AE300

Vurderer å bruke feriepemgene på en AE300 og lerret. Pga. utformingen på rommet så må jeg nesten ha et lerret på 100'' for å få pj'en langt nok unna (dere kan tro jeg er skuffet 8) ) . Med et så stort bilde vil AE300 være lys nok til å takle et Greyline lerret eller burde jeg satse på høyere gain? Jeg vil foretrekke det bedre svartnivået og skyggedetaljene fremfor "punch" i fargene da jeg ser en del "mørke" filmer og vil trekke så mye oppmerksomhet bort fra LCD svakhetene som mulig, men vil heller ikke "vaske ut" bildet helt. Jeg har så godt som total lyskontroll i rommet, selv på høylys dag.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du total lyskontroll i rommet er vel ikke 100 tommer noe problem med AE300. Tror heller jeg ville bekymret meg for screendoor, men du sitter kanskje så langt unna at dette ikke blir noe problem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller jeg ville bekymret meg for screendoor
    Screendoor burde ikke være et problem på denne projektoren da den som kjent har "smoothscreen" teknologi.....
    Angående å bruke 100" Greyline lerret, og om AE300 er lyssterk nok, er det kanskje noen AE300 eiere som kan kommentere...? Men jeg vil nok tro det går greit dersom du har full lyskontroll...

Mvh

AK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •