Sony DynaClear lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony DynaClear lerret

Optoma HD65 er på vei i posten og jeg skal gå til innkjøp av nytt lerret.

Rommet er ikke noe dedikert kinorom, så veggene er lyse. Syns det Sony lerretet ser spennende ut da det visst skal vise bra bilder i litt lysere omgivelser.
    (Lekte med tanken på å spenne det over en plate og gjøre det om til rammelerret på et vis. Har jo sett hvordan slike portable lerret kan folde seg i kantene)
    Noen som har kjennskap til dette lerretet fra Sony? Vil det bli for intenst hvis man skulle finne på å ha det i et helt mørkt rom siden? Regner med dette har ganske høy gain..(?)

Eller vil det gi bedre resultat med f.eks Dreamscreen DynaGrey lerret?

Rommet mitt er ikke så stort og 70"-80" holder i massevis.

På forhånd takk til alle som kan hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kjenner til dette lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, du har vel allerede kjøpt deg lerret, men har dette selv og det funker fett. Måtte ha noe som jeg kunne stue bort raskt. (og da er ikke taklerret særlig aktuelt i en stue) Så jeg valgte dette, er ganske høy gain, men det kombinert med at det nesten er svart gir veldig god kontrast i en stue med helt hvite vegger. Kan til og med spille xbox spill og ha persiennene åpne uten at det blir helt gale. Vel og merke så lenge lyskilden er kraftig vinklet i forhold til lerretet. Har en panasonic ptax-100 som flere her klager over har for høy oppgitt lysstyrke(2000ansi lumen) men det er ved maks lysutbytte, den har nemlig et fargefilter som skyves inn i lysløypen når en har det mørkere i rommet. Derfor plages jeg ikke av for intenst bilde selv midt på natten med dette lerretet. Har du en projektor med rimelig kontroll på lysutbyttet vil jeg derfor anbefale dette lerretet varmt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •