Akustisk lerret og gulvstående HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Akustisk lerret og gulvstående HT

Hei,

Vurderer å kjøpe akustisk gjennomsiktig lerret for kinoen min for å utnytte plassen. leser også om de nye dreamscreen lerretene som skal være gode også på HD materiale. Skal ha rammelerret og skal maskere rundt rammen med sort høyttalerstoff for å skjule utstyr. Det skal bli som en falsk vegg sammen med lerretet.

Fungerer slike lerret bra sammen med gulvstående HT? Jeg har B&W N803S og skal ha en senterkanal i samme serien. Går det greit om lerret stopper midt på nederste basselement? Vil ramme/lerret blafre/dirre/vibrere?

Spesielt interessert i å høre fra folk som har slike lerret selv, setter pris på alle svar!

Newcomer Morberg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne da jeg også er interessert å høre hva folket sier.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke slikt lerret selv, men i hovesak er det vel stort sett 2 problemer som kan dukke opp;

1. Moire mønster, alt etter projektor type, kasteavstand, etc.

2. Behov for maskering bak lerret. Siden duken er perforert vil lys slippe gjennom duken (ca. 10% eller mer). Dette lyset vil reflekteres i veggen bak og vaske ut bildet på lerret. Derfor bør veggen bak lerret være av mørk farge...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Lerretet vil ikke blafle... Når det gjelder plassering av subelementet avhenger det vel gjerne av frekvensgang hvor mye det har å si om du plasserer dette "midt på". En ren subwoofer vil jo ikke ha noe problem med å bli plassert bak lerretet, men et basselement som gjerne spiller et godt stykke opp i frekvens KAN nok kanskje ha noe mer påvirkning ved plassering midt på elementet... Dette må en jo egentlig bare teste da, funker det ikke som planlagt kan du jo bytte ut maskeringen nede med sort høyttalerstoff f.eks....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •