Anbefaling av lerret til Z2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av lerret til Z2

Noen som kan hjelpe meg med en anbefaling av 2m+ , ikkemotorisert, 16:9 lerret til en Z2? Skal stå i ett rom med lyse vegger, så mørkt blir det ikke før sein, sein på natta... Usikker på om jeg skal ha greyline eller ikke.

Kristian

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har greyline på min Z2, har hjemmekinoen i stue med lyse vegger. Tror ikke det betyr så utrolig mye uansett om du kjøper hvitt eller greyline, er det dagslys eller sol inn i rommet så blir det dårlig uansett.
    For lyskontroll på den lyse årstiden så har jeg kjøpt noen mørke gardiner (svarte) som jeg midlertidig hekter utenfor de eksisterende gardinene når jeg skal se film.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Z2 + Greyline i stue med hvite vegger og tak. Er svært fornøyd med lerretet, men det er selvsagt veldig viktig å dempe så mye lys som mulig. Derfor har jeg rullegardiner på alle vinduer. De slipper inn litt lys på sidene, men det blir mørkt nok til at bildet får godkjent i dagslys. Jeg mener Greyline er et trygt kjøp. Jeg er iallefall fornøyd så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Greyline lerret og fungerer bra med Z2. Testet først vanlig matt hvitt lerret og forskjellen er merkbart bedre med Greyline. Stuen min er også veldig lys med hvite vegger og mye lyse møbler. Men er kjempefornøyd når det ellers er mørkt ute. Kan jo også fortelle at min bedre halvdel har byttet ut gardiner med hvite lameller . Er umulig å se på prosjektor på dagtid nå og før klokken 2130 på denne årstiden. Men overlever, kona er fornøyd og jeg er fornøyd, det som er det viktigste :lol:

Newcomer MaDMaD sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat satt opp et selvbygd ramme lerret, brukt Grayline.
    Har en Z2. Jeg er veldig fornøyd. Hadde et helt vanlig hvit lerret før, synes at det grå funker bedre.....

Lys er den store fienden til alle projektorer dessverre, så jeg tror vi alle projektoreiere gjør det samme, lever som dracula meste av sommeren hehe. Dekker til vinduet med noe lystett materiale.

Her er mitt lerret: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8918

Kenneth.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rullegardiner!

Rullegardiner, Harol. Rullegardiner! Dersom det går an å skjule dem litt over vinduet, eller bak lamellene, så burde ikke samboeren din kunne klage så mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... viste kona mi ditt svar og hun bare lo. Så det er nok ikke så aktuelt heller. Men jeg greier meg, har jo høsten og se frem til :lol:

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre som meg da, jeg kjøpte noen svarte gardiner som var på tilbud på en kid interiør sjappe (er ikke ofte jeg beveger meg inn der ), kjøpte så borrelås på rull på biltema og klistret de på slik at jeg kunne hekte de på gardinstengene utenfor de vanlige gardinene. Det fungerer ganske bra, ser kanskje ikke så veldig pent ut, men når jeg ser film alene eller med gutta så er det ikke noe problem.
    Det er mye styr med disse samboerne/damene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •