Dreamscreen Acoustic HD - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreamscreen Acoustic HD - erfaringer?

Dette lerretet skal vel være alment tilgjengelig nå, så er det noen som har noen erfaringer?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg sitter selv å venter på denne duken, så det er nok dessverre ikke tilgjengelig enda... Jeg får trolig testet en prøve av denne duken i løpet av noen uker og skal poste inntrykk da...

Jeg har for øvrig så langt fått testet SmX og Screen Research så langt. SmX er ubrukelig, mens Screen Research var relativt god. Litt tynn duk samt litt for grovkornet gjør at Screen Research nok passer til oppsett med noe lenger sitteavstand enn hos meg. Problemet er jo imidlertid at Screen Research er svært kostbart for øyeblikket...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt sånn at disse dukene ikke bør brukes med LCD projektorer på grunn av fyllingsgraden, eller er det ok å bruke en moderne 1080P LCD sak mot dem?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg sitter selv å venter på denne duken, så det er nok dessverre ikke tilgjengelig enda... Jeg får trolig testet en prøve av denne duken i løpet av noen uker og skal poste inntrykk da...

Jeg har for øvrig så langt fått testet SmX og Screen Research så langt. SmX er ubrukelig, mens Screen Research var relativt god. Litt tynn duk samt litt for grovkornet gjør at Screen Research nok passer til oppsett med noe lenger sitteavstand enn hos meg. Problemet er jo imidlertid at Screen Research er svært kostbart for øyeblikket...
    Hei! Tenkte jeg skulle spørre deg Lygren! Er det noen som vet om det finnes eller går ann å bestille motoriserte lerret med lydtransparent HD duk, enten tab-tension eller vanelig motorisert!???
    F.eks spesial bestillt!!??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg vet at Screen Acoustic har slike løsninger, men det koster da flesk (20.000++)... Markedet for motoriserte løsninger med akustisk duk er såpass begrenset at jeg tviler på at det vil dukke opp i "normalmarkedet", dvs. på lerret til type 3-10.000.- med det helt første...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er ikke noe problem med LCD på disse dukene, Eivind. Vi testet jo siste versjon av Acoustic HD på AVtreffet nå nylig, og resultatet var veldig bra på både LCD, DLP, SXRD og D-ILA!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem med LCD på disse dukene, Eivind. Vi testet jo siste versjon av Acoustic HD på AVtreffet nå nylig, og resultatet var veldig bra på både LCD, DLP, SXRD og D-ILA!
    Kongebra, da står man altså fritt til å velge den projektoren man vil.
    Vet du sånn røffly hvaslags gain de gir?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tipper rundt 1.0...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om den samme V4 duken som er på AVShop?
    Sitat Opprinnelig postet av AVShop
    Duken leveres i matt-hvit utførelse med gain på ca. 1.1.
    Ser det står spesifikt hvit duk - var ikke duken på treffet grå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for øvrig så langt fått testet SmX og Screen Research så langt. SmX er ubrukelig, mens Screen Research var relativt god.
    Kan du utdype dette med at "SmX er ubrukelig"?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    SmX er både for tynn og har for åpen struktur... For store amerikanske kinoer funker den kanskje, da i kombinasjon med black backing, men i norske minikinoer er det nok verre...

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ser det står spesifikt hvit duk - var ikke duken på treffet grå?
    Duken var grå ja.
    Tror vi kommer til å se mange hjemmekinoer med lydtransparent duk fremover. At dette blir tilgjengelig i norsk butikk er bare helt knall!! Et utrolig bra produkt sammenlignet med SmX.

Kino effekten er enorm!

Dreamscreen Acoustic HD - erfaringer?-front4-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - den er frekk den bakbelysningen der, ja phatbull :-)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, -originalen er penere/råere da... 8) Men her er det bedre plass bak lerretet enn hos meg. Jeg har kun 45cm. til bakvegg.

Lydtransparent lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Tja, -originalen er penere/råere da... 8) Men her er det bedre plass bak lerretet enn hos meg. Jeg har kun 45cm. til bakvegg.
    Er det 45 cm fra miden av lerretet til bakveggen eller er det 45cm fra ytterste kanten og inn til bakveggen? Har du noen bilder uten lerretet på plass, slik at det går an å se hvordan du har montert opp høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Duken var grå ja.
    Tror vi kommer til å se mange hjemmekinoer med lydtransparent duk fremover. At dette blir tilgjengelig i norsk butikk er bare helt knall!! Et utrolig bra produkt sammenlignet med SmX.
    Noen som vet noe mer om disse lerretene? Har ventet med å investere i lerret (har tupplur nå for å bygge erfaring) men har veldig lyst på lydtransparent lerret for å skjule høyttalerne og også sette lerretet lavere på veggen for å unngå vond nakke.

Avshop tillbyr kun duk som tillegg til den eksiterende lerretserien, og ikke acoustic-lerret med ramme, dette er for dårlig. Ser ikke noe poeng å betale for en duk jeg ikke trenger. Og det er bare ut som om acoustic-lerretene er hvite. Har hvite vegger og vil helst ha grått lerret.

Eller er det slik at alle V4-lerret er lydtranparent?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Noen som vet noe mer om disse lerretene? Har ventet med å investere i lerret (har tupplur nå for å bygge erfaring) men har veldig lyst på lydtransparent lerret for å skjule høyttalerne og også sette lerretet lavere på veggen for å unngå vond nakke.

Avshop tillbyr kun duk som tillegg til den eksiterende lerretserien, og ikke acoustic-lerret med ramme, dette er for dårlig. Ser ikke noe poeng å betale for en duk jeg ikke trenger. Og det er bare ut som om acoustic-lerretene er hvite. Har hvite vegger og vil helst ha grått lerret.

Eller er det slik at alle V4-lerret er lydtranparent?
    Jeg er også interessert i litt mer info ang V4 serien (tab-tension) til DreamScreen. Er det ingen er som har mer detaljer ang. disse (ser enkelte V3 modeller har blitt fjernet fra avshop; trolig i påvente av de nye)

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å vente er jeg redd, har ventet på mitt siden starten av januar. Jeg fikk som svar nå sist at det kommer i august en gang...

Alle V4 lerretene er lydtransparent tror jeg.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forsåvidt en tilbakemelding fra AVshop der det ble hevdet at V4 i og for seg var det samme som V3--men med inkludert innebygget 12V-trigger som kobles opp mot projektorens 12V-triggerinngang (ikke via et strømadapter.)

Så endringene/forbedringene så ikke ut til å være de helt store der. Men kanskje det var for å kvitte seg meg de resterende V3 lerretene? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg montert opp AcousticHD på en 200 cm V2-ramme. Noen som har noen gode tips for å spenne opp lerretet uten å knuse fingertupper osv? Var to slike plugger det ikke var mulig å få dradd stålstangen over. Enten har jeg ikke skjønt teknikken, ellers er lerretet for lite elastisk.

Men jeg sliter med innslag av moiré. Mønsteret i duken er ikke noe problem, men det oppstår intereferensmønster på grunn av nettingmønsteret fra LCD-projektoren (Epson TW2800). Har redusert problemet litt ved å justere zoom ørlite og også sette bildet like utenfor fokus, men det oppstår moiré på store jevne lyse fargeflater. Problemet er også større mot øvre del av lerret.

Andre som har tilsvarende erfaringer med LCD-projektor og acousticHD? Eller tips om hvordan bli kvitt problemet? Vil helst ikke kjøpe ny projektor på en stund

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •