Nybygd "Torus" lerret - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig fin skjerm Gunnar! Du har inspirert meg til å lage en slik selv, men i 4:3 format, og har nå sittet og lest i timevis på AVSforum.
    Det som jeg må finne ut er hva slags overflate jeg skal bruke. Skal jeg lage den slik som din, eller skal jeg prøve å gå et skritt videre og lage den i glassfiber slik en foreslo i tråden din på AVSforum. Isåfall så vil jeg male den. Uheldigvis så lager ikke KBK lenger High-gain Goo. Ser at andre eksperimenterer med sølvmaling og aluminiumsmaling, men det virker å være litt for mye på prøvestadiet ennå.
    Hvis jeg går for å lage den lik din med bruk av lerret (som jeg egentlig ikke har råd til) så ser jeg at folk er misfornøyde med både Draper og Vutec lerreter. Stewarts Xenonwhite lerret er sikkert tingen å bruke, men det koster sikkert ikke under 20k. Synd at Vutecs nye Silverstar ikke er å få i fleksibel form.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært morro og kunne teste forskjellige materialer, men duken er for dyr her i Norge. Dessuten er jeg usikker på om f eks Draper er å få i metervare her. Jeg vet at Lanyfax (Alnabru) har en duk med høyt gain som muligens kan egne seg, men jeg fikk ingen spesifikasjoner på den.
    Jeg har såvidt eksperimentert med aluminiumsmaling (Bengalakk oljemaling), men kom ikke helt i mål. Hadde problemer med at jeg fikk skjolder når jeg sprøytet malinga, omtrent som når du får vanndråper på våt maling. Jeg forsøkte også å rulle, men det er veldig vanskelig å påføre maliga jevnt nok. Stoffet jeg sprøytet på var en voksduk. Vedheften blir bra, så det er nok sprøyteteknikken det skorter på. Mulig jeg prøver igjen. Gainet er veldig høyt, mye høyere enn Draper duken min, men jeg har ikke fått prøvd ut de andre egenskapene noe særlig.

Gunnar

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAdde vært kult i greyline, det der... eller har ikke det noe for seg?
    lurer på å lage et slikt men med rette kanter på sidene...
    tenker det skal gå fint om jeg vinkler det litt oppover...
    er fortsatt helt på "tanke" stadiet, så det kommer sikkert til å endre seg underveis, men har du noen visdomsord å dele, siden du har allerede laget et?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe det har noe for seg med Greyline. Poenget med Torus- lerretet er at du kan bruke duk med høyt gain og likevel unngå (i hvertfall redusere..) typisk høygain problemer som hotspotting.

Gunnar

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •