Noen som kjenner til Euroscreen Acoustic?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til Euroscreen Acoustic?

Avshop selger dette ganske rimelig i løpemeter. Er inne på tanken om at dette kan være et alternativ for meg. Tenkte å lage til et rammelerret, og plassere front+senter høyttalerne bak dette.

Hvis det er noen som har erfaringer med dette Euroscreen perforerte lerretet fra Avshop, ville dine synspunkter vært greit å få med :lol:

Synspunkter på Euroscreen generelt?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du fikk blod på tann med hensyn til perforerte lerret nå Rolf

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Euroscreen leveres i bredder opp til 244cm i løpemeter. Det mener jeg er "sweetspot" når gjelder størrelse på lerretet for en 8". Det bør jo også være en minimums avstand mellom høyttalerne fremme, da de kan bli noe "klemt" sammen når de plasseres bak lerret dersom dette er mindre.

Ellers var lyden hos Tor Jan skikkelig high-end...de der Miridian høyttalerne var meget bra de :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har hørt, så blir bildekvaliteten grei, men lydkvalteten ganske middelmådig. Har dok ikke testet dette selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Inntil i går da vi var på besøk hos en som benyttet Meridian 5500 som senter bak lerret, var jeg virkelig imponert. Lyden i senter var helt på høyde med frontene som derimot ikke var plassert bak lerret.

Dette var ikke perforert på samme måte som andre lerreter av denne typen, men var istedet på en måte "flettet". Det er Norsk Sceneteknikk som leverer disse...til under 200kr pr løpemeter! (Billig nok også til å teste..hehe).

Her er mer info: http://tinyurl.com/yrldf

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra Linken:

Lydmessig er dette 100% transparent selv med høyttalerne tett opptil lerretet. Det gir ingen reduksjon av diskantnivå og introduserer ingen forvrengning eller forstyrrende lyder.

Høres jo unektelig bra ut. Hørte du senterhøyttaleren med og uten lerret forran Rolf ?

Strukturen i lerretet er ikke forstyrrende uansett hvor nærme du sitter.
    Dette er interessant.. Siden de benytter en fletteteknikk er det imponerende dersom dette stemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var rammelerret, så jeg fikk ikke hørt senteren i.f.t frontene uten lerret foran nei. Nå er også dette anlegget målt med alt tenkelig utstyr, så når han sier duken ikke reduserer diskant o.l så er dette tilfelle.

Har tenkt en del på dette lerretet (ting har tendens til å begynne å kverne i huet..hehe).
    Lerretet er helt matt (1.0 gain). Helt fint da en slipper hotspotting, men en får redusert lysutbyttet, og størrelsen på lerret bør derved reduseres med en CRT.

Da jeg tenker å plassere alle høyttalerne i front bak lerret, er det en fordel med bredde over 250cm (helst 3m for å få bredde i lyden der fremme).

Dette innebærer et kompromiss hvor jeg får tildels mye redusert lysutbytte med gain 1.0 og opp mot 3m bredde...hvordan bøte på dette?

Solution: Behandle duken ved å spraye denne med ScreenGoo CRT white maling selvfølgelig! Gain vil da med 2 runder Goo økes til 1.5 (Legges et par ekstra strøk økes denne til 1.7 - 1.8 og bør kompensere økelsen i bredde opp mot 3m.

Dette har vært en del testet og diskutert på avsforum, med meget bra resultat. Ken hos Screngoo systems har testet en del på behandling av perforerte lerret og mener Goo behandlingen ikke reduserer lyd gjennom perforeringene.

Til en rimelig penge, oppnåes da et virkelig høy kvalitets lerret som også er perforert...nice!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf,
    Jeg snakket med en hos Norsk sceneteknikk i dag, og han kjente ikke til den flettede duken AT1200 E4205? Dette er i følge han ikke en duk fra Garriets. Muligens duk som leveres ferdig fra et Engelsk firma?

EDIT: Vennligst ta prisdiskusjon i korrekt forum.

Gunnar

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart, jeg fikk nemlig pris paa AT1200 idag pr email. Den var riktig mye dyrere enn det Rolf antydet men billig allikevel.

Send meg en PM for prislite.

Noen adre som har testet denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne som sagt hjemme hos en venn. Han har en Barco 808s, og bildet var meget bra det.
    Nå er denne duken helt matt, i tillegg til at "flettingen" suger opp mot 20-30% av lysutbyttet!

Det ser desverre ut til at det ikke er mulig å behandle denne med Screengoo malingen, da "perforeringene" vil tettes på denne duken...Ikke noe alternativ for meg denne da.

Ser ellers med interesse på de perforerte dukene (løpemeter) fra Euroscreen. Hvilke akustiske egenskaper disse har vet jeg ikke, men nå MÅ jo ikke høyttalerne stå bak da, og det er jo mulig perforeringene hjelper litt for akustikken i rommet også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å bruke "Torus" lerretet mitt en stund til. Det er ikke så lenge til jeg kan ta i bruk nyrommet i kjelleren.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •