DIY lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: DIY lerret

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY lerret

Jeg skal snart kjøpe en projektor av typen Optoma HD65 og i den anledningen hiver jeg meg på "DIY-bølgen" jeg også!

Dette er et veldig enkelt prosjekt, men jeg har troen på at dette blir ganske bra! Jeg har tenkt å bruke et gammelt rullelerret jeg har liggende på loftet som jeg skal sette på en 16:9 ramme jeg lager av tre. Tilslutt vil jeg legge en sort list rundt slik at det blir pent og pyntelig.

Jeg er ikke helt sikker på dimensjonene enda, men jeg tror det gamle lerretet er stort nok til å lage et 80" 16:9 lerret. Jeg har iallfall modellert den generelle idéen, og her er to bilder som viser det meste:
    eksplodert
    front

Som sagt, et veldig enkelt prosjekt. Men, jeg kan nevne at jeg leker med idéen om å ha muligheten til å snu lerretet rundt, slik at når jeg ikke bruker projektoren kan jeg vise baksiden av lerrettet, hvor jeg kan ha et stort bilde eller noe lignende. Lerrettet opptar jo tross alt en hel vegg av min stue. En grov skisse av prinsippet.

Jeg antar at jeg begynner å bygge i løpet av dagen, så en oppdatering med bilder burde komme om ikke lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:

Lerrettet var mye stivere enn jeg husket, så det ble en liten forandring av rammen.

Dette er forresten lerrettet jeg skal bruke.

Materialene til ramma er nå i hus, dvs ca 10m med SE-bord (21x45), kr 246,- fra Obs-bygg. For å feste lerrettet til ramma bruker jeg en stiftepistol, som jeg har kjøpt en haug med stifter til kr 46,- på Clas Ohlson.

Da er det bare å begynne byggingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rammen ferdig og lerrettet stiftet på! Nå gjenstår bare den svarte pyntelisten rundt og så er den ferdig. Dimensjonen ble forøvrig 176x110, og jeg er klar over at det ikke er i forhold 16:9, men jeg ville ha en liten sikkerhetsmargin.

Bilder:
    1, 2, 3, 4

Jeg gjør den nok ferdig på mandag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •