Store ujevnheter i Dreamscreen rammelerret, dette er vel ikke normalt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Store ujevnheter i Dreamscreen rammelerret, dette er vel ikke normalt ?

Mottok i går mitt nye Dreamscreen dynagrey rammelerret. Gleden over rammelerret i stedet for det gamle nedtrekkslerretet med v-bølger ble kortvarig da jeg oppdaget noen til dels kraftige ujevnheter i duken langs ene langsiden.

Har tatt noen bilder for og vise problemet, har aldri hatt eller i det hele tatt sett et rammelerret før men dette kan da ikke være normalt ?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, grattis med ramme :-)

Dette vil nok rette seg ut etter noen timer. Så lenge du har fått festet med godt spenn bak, så vil strekk og romtemp. i kombinasjon fikse dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om dette ville forsvinne av seg selv etter at jeg fikk strekk på lerretet men det har gått nesten et døgn siden jeg monterte det og kan egentlig ikke se noe særlig forskjell så langt.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei her er noe galt....har du muligheten å få tatt et bilde av hvordan du har montert/festet duken.
    Hvis du har montert duken riktig på rammen så virker det som duken er et nummer for stor for rammen.

Når jeg monterte mitt Dreamscreen så var vi to mann som såvidt klarte å strekke duken over festepunktene....så duken er stram som bare det.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AStorli
    Lurte på om dette ville forsvinne av seg selv etter at jeg fikk strekk på lerretet men det har gått nesten et døgn siden jeg monterte det og kan egentlig ikke se noe særlig forskjell så langt.

ok, om det har gått så lang tid, så er jeg enig i at noe er galt. Som det nevnes i tidligere svar her, så skal duken strammes godt! Du bør sjekke at alle monteringspunkter er riktig satt opp og at duken har jevnt strekk. Monteringsanvisningen skal ha en grei oversikt over hvor du bør begynne strekket og hvilke punkter som skal strekkes først og sist.

Ville ha demontert duken, sjekket alle strekkpunktene og gjort jobben.....en gang til! :-)

Etter monteringen av mitt lerret (vi var også 2 personer som måtte strekke det på plass), hadde lerretet noen "strekkmerker", de ble borte i løpet av et par/tre timer. (Det tok mange dager for lukta av nytt lerret ble borte :-D )

Legg gjerne ut, som det spørres om her, bilde av baksiden, så får vi se hvordan du har festet og strekt det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke noe bilde av hvordan det er montert, men skal se om jeg greier og ordne det senere. Er dog rimelig sikker på at det er montert korrekt, er rimelig bra spenn i duken men ikke verre enn at jeg akkurat greide og få den på alene.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller aldri opplevd noe lignende med Dreamscreen. Var duken pakket litt krøllete da du pakken den opp første gang? Bør vel ta kontakt med selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Nei her er noe galt....har du muligheten å få tatt et bilde av hvordan du har montert/festet duken.
    Hvis du har montert duken riktig på rammen så virker det som duken er et nummer for stor for rammen.

Når jeg monterte mitt Dreamscreen så var vi to mann som såvidt klarte å strekke duken over festepunktene....så duken er stram som bare det.
    Vil bare henge meg på denne. Da jeg monterte mitt lerret var vi to mann til å stramme det opp, svettet gjorde vi også, men resultatet var ett 100% slett og stramt lerret. Her er det nok noe som ikke stemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har heller aldri opplevd noe lignende med Dreamscreen. Var duken pakket litt krøllete da du pakken den opp første gang? Bør vel ta kontakt med selger.
    Duken var rullet rundt et 50mm avløpsrør, men vil ikke si den var spesielt krøllete uten at jeg tenkte så nøye på det når jeg pakket den ut. Kommer til og ta kontakt med selger i morgen uansett så får vi se hva som skjer med saken.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har brukt de medfølgende stålstengene ? Det glemte jeg når jeg monterte første gang :???: Da så det ganske likt ut som ditt,,

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

jeg hadde også en slikt rammelerret for drøye året siden, og vi var også 2 mann når vi monterte dette, svett og sliten var vi også etter "treningsøkten"

ville kontaktet de du kjøpte lerret med, og hørt hva de sa..

mitt lerret var 110% stramt fra første stund

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Du har brukt de medfølgende stålstengene ? Det glemte jeg når jeg monterte første gang :???: Da så det ganske likt ut som ditt,,
    Stålstenger ? Var ikke med noen stålstenger på lerretet mitt. Var heller ikke noen monteringsanvisning men det var ganske logisk hvordan det skulle monteres så det gikk greit. Det som fulgte med foruten selve rammen og duken var 4 alubraketter som holder sammen rammen i hjørnene, 26 plastknotter som tres inn i et spor på rammen som holder duken samt 2 opphengsbraketter.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart det er skrukkete da. Uten stålstenger blir det ikke bra.
    selger ordner opp tenker jeg.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stålstenger ? Var ikke med noen stålstenger på lerretet mitt. Var heller ikke noen monteringsanvisning men det var ganske logisk hvordan det skulle monteres så det gikk greit. Det som fulgte med foruten selve rammen og duken var 4 alubraketter som holder sammen rammen i hjørnene, 26 plastknotter som tres inn i et spor på rammen som holder duken samt 2 opphengsbraketter.
    det skulle fulgt med 4 stenger, til både sider og topp/bunn. Med disse blir det som de andre her sier en stri tørn å få det på plass (klarte det såvidt alene) - men det blir stramt og fint.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger gjemt i en avlang pappeske som egentlig minner om en avstivning inne i hoved esken. Sjekk embalasjen en gang til :-D

Att det ikke følger med bruksanvisning sier jo litt om avshop :roll:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bruksanvisning finner du på :: Dreamscreen :: Home... Stålstenger må nok til for å stramme duken godt nok gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    De ligger gjemt i en avlang pappeske som egentlig minner om en avstivning inne i hoved esken. Sjekk embalasjen en gang til :-D

Att det ikke følger med bruksanvisning sier jo litt om avshop :roll:
    Gikk gjennom emballasjen enda en gang nå i håp om og finne noe men fant ikke noe mere. Det var en pappeske på ca. en halvmeter som fungerte som avstivning inni der men den var tom. Disse stengene er vel uansett lengre enn en halvmeter, lette også grundig i de lange eskene uten noe hell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne i det røret som duken var rullet på, var det ikke noe der heller