Valg av lerret til kjellerstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av lerret til kjellerstue

Ønsker hjelp til å velge lerret til vår kjellerstue!
    Den er malt lys toscana og har 3 små kjellervinduer på bakvegg. Gode muligheter til å skjerme av vinduene. Det er ikke ment å ha det 100% mørkt i rommet. Vi trenger et lerret som kan vise like godt film som digitale fotografier fra pc/dvd. Prisen bør også være lavest mulig.
    Motorisert er uaktuelt.
    Er grå eller hvit å foretrekke? Hva med størrelse, har stor vegg og sitter ca 5 meter unna. Noen som har noen gode forslag?
    På forhånd takk!
    Mvh Rune og Linda

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Kveld!

Jeg har også hjemmekinoen min i en kjellerstue med vinduer, så når jeg skulle bestemme meg for lerret leste jeg litt rundt om i forumet om tips.

Jeg fant ut at det smarteste måtte være et grått lerret, da dette kan gi pj en hjelpende hånd når det gjelder kontrasten. Dersom du ikke har 100% lyskontroll hadde jeg gått for grått dersom jeg var deg. Jeg angrer ihvertfall ikke. Frontveggen min er rett over 4m bred, og jeg sitter en 4m unna.

Gikk for 106" lerret, da dette passet bredden på veggen bra, ettersom jeg fikk rett over 75cm plass å sette høyttalere og suber på mellom lerret og vegg på hver side. Dette er også stort nok til å få kinofølelsen, og lite nok til at det ikke blir slitsom å se på. Men akkurat dette med lerretstørrelse blir en smakssak.

I tillegg var lerretet jeg kjøpte ganske billig hvis man ser på konkurrentene. God kvalitet på materialene er det også.

Her er en link til lerretet mitt:

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Jeg kan med god samvittighet anbefale dette lerretet til dere. Det ligger noen bilder av lerretet mitt på tråden min.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si meg annet enn 100% enig i det glimrende innlegget til Megawatt!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Hei og takk for nyttig og fin hjelp!
    Så ikke verst ut dette lerretet. Hodet har hele tida vært innstilt på hvitt av ukjent grunn, men tydeligvis så anbefales grått mere og mere ser jeg. Går ut i fra at det også lar seg gjøre å se bra digitale fotografier også på dette.
    Pr dags dato har vi tilgang til en billig/mellomklasse projektor som kan disponeres, men vi skal kjøpe vår egen så snart som vi har råd. Får spørre om råd til hvilken type det anbefales til denne kjellerstuen i en tråd på rett plass litt senere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •