Fjernkontrollen virker dårlig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fjernkontrollen virker dårlig

Kjøpte nett eit DreamScreen V2 DynaGrey White AluMotor-IR 230 cm/106", men etter å ha montert det opp og skulle teste denne "lekkerbisken". Så oppdaget eg at det trengtes mangen trykk på fjernkontollen før lerrete kom ned. Og nett likt var det når eg skulle ta det opp. Sjølv når eg koblet IR-forlengeren" til og holdt fjernkontrollen heilt inntil så ville den ikkje. Har skiftet batteri og lurer no på om dette er eit kjennt problem? Eller er fjernkontrollen min defekt? :? Erfaringer?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, har du plasmaskjerm i samme rom?
    • prøv å slå den av
    Har du lysrør som belysning?
    • prøv å slå det av

De to desidert mest typiske feilkilder jeg kommer på når det gjelder ir-fjernkontroller (med unntak av flatt batteri som jeg ser du har kontroll på).
    Plasmaskjermer og lysrør sender ut støy i samme frekvensområde som mange fjernkontroller jobber i og kan skape store problemer (spesielt når du ikke forventer at lys og plasmaskjerm skal være en kilde til problemer...)

En annen ting det kan være er at ir-mottakeren har forskjøvet seg inni mottakeren og dermed sitter litt "off" (uten at jeg vet hvordan dreamscreen ser ut)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for rådene! Eg har kun ein 46" LCD skjerm på samme vegg som lerrete (har LCD skjermer samme påvirkning?), ellers så er det kun spotter somhenger i taket. Men eg skal sjekke det med sensoren, om den kan ha flyttet på seg! Eg var virkelig ikkje klar over at det lys og Plasma skjermer kunne skape forstyrring, jaja. Da lærte mann noe nytt idag!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •