Akustisk transparent lerret og bildekvalitet - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 96 av 96
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    V2 kommer jo ikke før mot slutten av februar, så det er V1 det her omtales... V2 er bygget opp av to lag "ultraHD", i stedet for ett lag "HD" og ett "ultraHD" som V1. Problemet på V1 knytter seg både til utfordringer i liming av to såpass ulike lerretsdyper samt liten grad av fleksibilitet i duken og dermed skal det svært lite avvik til før duken rett og slett ikke passer rammen. Nå har imidlertid V1 også visse fordeler; den noe grovere "HD"-duken gir faktisk mindre moire ved bruk av LCD-projektorer, og ettersom "ultraHD"-laget fungerer som et gain-forsterkende ekstra lag er også bildekvalitet svært god.
    Av en eller annen grunn begynner jeg å tru at V1 (hvit side) har bedre bilde en vanelig Dream screen kurvet? kan det være at V1 hvit side er noe gråere en D.s kurvet men sammtidig gir mere gain en standard D.s ?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om V2 av Dreamscreen Accoustic HD er i rute?

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Noen som vet om V2 av Dreamscreen Accoustic HD er i rute?
    Fikk melding i fra avshop i dag. beregnet levering om 3-5 uker.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre at det er på gang ihvertfall. Jeg klarer ikke å feste rammen på festene skikkelig ettersom duken strammer den sammen (tjo!) for mye. Subbene mine får rammen til å vibrere under de verste trykkende og det gjør meg gal...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sony VPL-HW15-tråden kommer kalibreringsguruen Gorm med utsagn om at lydtransparante lerret i dag gir "middelmådige" bilder. Er det i øynene til profesjonelle kalibratører mest gjeldende og for vanlige dødlige ikke så stort "tap"? Kanskje litt som for Hifi-guruer som kicker på detaljer som de fleste ikke reagerer på? Hadde vært veldig interessant om du Gorm kunne ha postet litt mer angående dette her og kanskje illustrert litt mer hva forskjellene er. Jeg ser for meg at den mest relevante sammenligningen for mange av oss kan være Dreamscreen Accoustic UltraHD V2 vs et vanlig Dreamscreen lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne også ultraHD v2 som kommer snart, hvis noen har sett den duken...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var den duken jeg mente å sammenligne med. Beklager at jeg var litt utydelig. Retter i forrige post.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser AVshop har oppdatert informasjone på UltraHD duken til v2 info nå. Ser også med interesse at de GARANTERER fritt for moirè med alt annet enn LCD projektorer. Dette er interessant, ettersom jeg har moirè med BenQ W5000...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, jeg har uheldigvis LCD, men regner med at den nye duken kan bli en hel del bedre en den forrige.

Samtidig vinklet jeg duken for lite når jeg monterte den, så litt av feilen ligger jo hos meg da.

Får satse på at det ikke er så lenge til den dukker opp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har nå fått tatt en liten titt på V2-duken til DreamScreen. Den lysegrå siden synes jeg fungerer veldig godt selv på en bred ramme, den er såpass lys at den ikke tar nevneverdig med lysutbytte, men bedrer samtidig sortnivået en del sett opp mot den hvite siden.

Når det gjelder duken som sådan er strukturgraden lav, men ettersom "konseptet" til DreamScreen er å lime to duker sammen med hvit og grå overflate, er duken litt skrukkete som følge av dette. Dette rettet seg greit ut etter å ha montert inn noen ekstra strammere, som jo er litt "hassle", men men...

Lydtransparentheten er veldig god med denne type materiale, altså to lag "ultraHD", som benytter en helt annen type materiale enn de tradisjonelle dukene i vevet fiberduk.

Når det er sagt er det selvsagt rom for forbedring, det er klart, og jeg tipper det dukker opp en "V3" etterhvert også... I mellomtiden synes jeg dette fungerer bra, men sett opp mot en ren ikke-transparent duk er det selvsagt noe kameler en fremdeles må svelge. Om en synes dette er verdt fordelen av å kunne plassere høyttalerne bak lerretet og ikke minst utnytte rommets bredde skikkelig blir opp til den enkelte, men jeg personlig ville valgt en lydtransparent løsning, og da heller oppgradert til en senere revisjon av duken når dette blir tilgjengelig.

Videre så jeg en veldig flott duk fra Screen Excellence - "4K" - på ISE-messen i Amsterdam nylig. Denne var nesten som en vanlig duk strukturmessig, veldig imponerende. Jeg skal prøve å få tatt en titt på dette lerretet om ikke alt for lenge. Disse er imidlertid kostbare greier, type 25-30.000.- for et 100"-lerret, men uansett interessant... En av tingene jeg skal se på er hvordan lydtransparentheten funker når duken blir såpass tett.

Screen Excellence

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ekstra strammere mener du de svarte plastknottene da?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, en måtte stramme det ytterligere i hver av hjørnene med noen tilpassede klemmer, men det ble greit da. Nå vil jo gjerne dette kunne variere noe fra duk til duk, så en må nesten bare sjekke selv om det er behov for ytterligere innstramming.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint om du kunne ta et bilde av patenten på den ekstra strammingen så kan jeg kopiere den hvis jeg skulle trenge det samme. Jeg ville vel kanskje brukt noen stålfjærer, men jo mer skånsom jo bedre.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye bass tåler disse transparente lerretene? tåler de feks cv dc-15 + subber? eller vil det bli flimer i bildet på høyt lydnivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis portene blåser rett i duken med 5cm avstand vil det garantert blafre. Jeg har mine 15" (som er adskillig mer potente enn DC15) bak lerretet og det er ingen antydning til bevegelse i duken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screen Reseach lydtransparent lerret

Hei. Jeg driver å snekkrer er lite mediarom hjemme. Det blir ikke er dedikert rom, men en kombinasjon av mediarom og kjellerstue....

Jeg venter nå på et audiotransparent lerret fra Screen Reseach. Bredde på 228 cm, og med fronthøytalere fra SpeacerCraft (Aim Cinema-serien) innfelt i vegg bak lerret.

Er nå i gang med å finne projector, og leser diverse forum med stor interesse. Slik jeg forstår tidligere innlegg kan det by på utfordringer å velge en LCD projector. Er det noen av dere som kan gi meg noen innspill på valg av projector for denne type lerret?

På forhånd takk for hjelpen...

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •